Μία αεροσυνοδός δίνει απαντήσεις σε 5 ερωτήσεις που πάντα ήθελες να κάνεις
Ως επιβάτης που ταξιδεύει, έχεις πάντα τυφλή εμπιστοσύνη στο πλήρωμα των αεροπορικών εταιρειών για να βεβαιωθείς τόσο πως θα είσαι ασφαλής στα περίπου 35.000 πόδια, όσο και για το ότι θα φτάσεις ασφαλής στον προορισμό σου. Υπάρχουν όμως πολλά ερωτηματικά στην εμπορική αεροπορία κι ένα μυστήριο γύρω από αυτά.
Γι’ αυτό και μία αεροσυνοδός, η Annette Long που έχει 13 χρόνια εμπειρίας στην εναέρια κυκλοφορία απαντά σε 5 ερωτήσεις που πάντα ήθελες να κάνεις και δεν μπορούσες.
#1. Πόσο σχολαστικά γίνεται ο καθαρισμός του αεροπλάνου; Καθαρίζεται κάθε τραπεζάκι ξεχωριστά;
«Όχι. H first class και η business class νομίζω πως ναι, αλλά όχι ανάμεσα σε κάθε πτήση. Νομίζω ότι τα τραπεζάκια σκουπίζονται κάθε βράδυ, αλλά σκέψου ότι χρησιμοποιούν ένα πανάκι ξεκινώντας από την πρώτη σειρά και όταν φτάσουν στην 35η, το πανάκι αυτό έχει ήδη σκουπίσει πολλά τραπέζια. Γενικά δεν είναι και το πιο καθαρό περιβάλλον».
#2. Ποια είναι τα πράγματα που θα έκανε ένας επιβάτης και θα αναγκαζόταν να εγκαταλείψει το αεροπλάνο ή να διωχθεί από αυτό;
«Το να έρχεσαι στο αεροπλάνο μεθυσμένος/η: αν ο πράκτορας δεν το είδε και το παρατηρήσαμε εμείς πριν φύγουμε, τότε πρέπει να εγκαταλείψεις το αεροπλάνο. Κι αυτό επειδή δεν θέλουμε να φτάσουμε στα 3,500 πόδια και να αρχίσεις να τρελαίνεσαι, ενοχλώντας τους υπόλοιπους επιβάτες.
Αν προσπαθήσεις να ανοίξεις μια πόρτα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Αυτό βέβαια είναι αδύνατο να συμβεί, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν το ξέρουν αυτό. Έχει συμβεί μερικές φορές.
Αν είχες κάποια διαμάχη με εμάς πριν ξεκινήσουμε, σίγουρα δεν θα ταξίδευες με αυτό το αεροπλάνο.
Όλοι θέλουμε απλώς να μπούμε στο αεροπλάνο και να φτάσουμε στον προορισμό μας. Δεν χρειάζεται να έχουμε προβλήματα. Είναι νόμος να συμμορφώνεσαι με τις οδηγίες των μελών του πληρώματος, η δουλειά μου δεν είναι να επιβάλω πράγματα - είναι να σε ενημερώσω, αλλά υπάρχουν ορισμένες καταστάσεις που δεν μπορείς να περάσεις την κόκκινη γραμμή».
#3. Τι συμβαίνει όταν ένας επιβάτης αρνείται να δέσει τη ζώνη του, όταν είναι αναμμένη η φωτεινή ένδειξη;
«Όταν η ένδειξη για τη ζώνη ασφαλείας είναι ενεργοποιημένη, αλλά όχι πολύ φωτισμένη, μερικοί άνθρωποι/επιβάτες δεν ακούν και σηκώνονται γιατί θέλουν να πάνε στο μπάνιο. Οπότε, εμείς δεν πρόκειται να σε αναγκάσουμε να σταματήσεις. Δεν θα σους πούμε, όχι, δεν μπορείς να πας στο μπάνιο. Θα σε ενημερώσω απλά, επειδή είμαι υποχρεωμένη να το κάνω πως ο κυβερνήτης εξακολουθεί να έχει την ένδειξη για τη ζώνη ασφαλείας αναμμένη και δεν νομίζω πως είναι ασφαλές να είσαι όρθια.
#4. Τι συμβαίνει εάν ένας επιβάτης αρρωστήσει βαριά ή πεθάνει κατά τη διάρκεια της πτήσης;
«Δεν «πεθαίνουν» ποτέ στην πτήση, δεν τους προφέρουμε και αυτό για να μην ανησυχήσουμε/πανικοβάλλουμε τους υπόλοιπους επιβάτες. Αν κάποιος αρρωστήσει πραγματικά βαριά, έχουμε μια σύνδεση με μια εταιρεία που ονομάζεται MedLink. Συζητάμε τι συμβαίνει με τον πιλότο μας και μιλάμε με έναν γιατρό της MedLink στο έδαφος, που θα μας συμβουλεύσει για το τι πρέπει να κάνουμε. Μας κάνουν τις ερωτήσεις και δίνουμε τις απαντήσεις που μπορούμε να έχουμε με τον εξοπλισμό που διαθέτουμε.
Έχουμε έναν αυτοματοποιημένο εξωτερικό απινιδωτή, ο οποίος θα ελέγχει τον καρδιακό ρυθμό και τις λοιπές λειτουργείες, μεταφέρουμε αυτές τις πληροφορίες στον γιατρό στο έδαφος και ο γιατρός αποφασίζει εάν θα προσγειώσει το αεροπλάνο ή θα συνεχίσει. Οι πιο κοινές ιατρικές καταστάσεις αφορούν τους διαβητικούς που δεν είχαν τίποτα να φάνε ή να πιουν».
#5. Οι αεροσυνοδοί τρώνε το φαγητό του αεροπλάνου;
«Ω, ναι, όλη την ώρα. Και δεν μπορείς να φανταστείς τι γίνεται αν υπάρχει διαθέσιμο γεύμα της first class. Φυσικά πρώτα εξυπηρετούμε τους επιβάτες και αφού έχουν όλοι το γεύμα τους μπροστά τους, τότε τρώμε κι εμείς ό,τι περισσεύει».