Γιατί τα έχουν βάλει όλοι με τους Millennials;
Μας αποκαλούν «Generation Y» και «Γενιά του Εγώ» και αν έχετε γεννηθεί κι εσείς από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 ως και το 2000, τότε...
Γράφει η Ειρήνη Πολλάλη
«Millennials». Μια γενιά για την οποία έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά, η δική μου γενιά. Μας αποκαλούν -μεταξύ άλλων- «Generation Y», «Γενιά του Εγώ» ή «Echo Boomers» και αν έχετε γεννηθεί κι εσείς από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 ως και το 2000, τότε ανήκετε στους «Millennials».
Λένε ότι είμαστε η «Γενιά του Πήτερ Παν», μια γενιά που αρνείται να μεγαλώσει. Μένουμε, λένε, για πολλά χρόνια μετά την ενηλικίωση με τους γονείς μας, είμαστε τεμπέληδες, δεν θέλουμε να βρούμε δουλειά και μισούμε τις υποχρεώσεις. Σε αντίθεση, βέβαια, με το τι συμβαίνει σε άλλες χώρες του κόσμου, η αλήθεια είναι ότι στην Ελλάδα του σήμερα, λόγω της οικονομικής κρίσης, πολλοί νέοι δεν έχουν άλλη επιλογή από το να συνεχίζουν να μένουν στο πατρικό για λόγους επιβίωσης.
Πολλά άρθρα έχουν γραφτεί τα τελευταία χρόνια για τη γενιά μας. Τι αναφέρουν; Ότι δεν είμαστε απλά μια γενιά εγωκεντρική, μια γενιά «κολλημένη» με τα social media, μια γενιά που αρνείται να αποδεχθεί το γεγονός ότι μεγαλώνει, αλλά -μεταξύ άλλων- είμαστε η γενιά που δεν θέλει να βγαίνει από το σπίτι και προτιμά να περνά τον ελεύθερο της χρόνο, παρακολουθώντας ταινίες και σειρές.
Μια αναζήτηση στο Διαδίκτυο είναι αρκετή για να μας πείσει ότι υπάρχουν πολλοί (μα πάρα πολλοί) εκεί έξω που μισούν τους «Millennials». Αποφάσισα, λοιπόν, να καταγράψω όλα όσα διάβασα σε μια προσπάθεια να τα αντικρούσω.
Generation Homebody ή αλλιώς… «χτυπημένοι» από FOGO
Σε άρθρο που δημοσίευσε πριν από μερικούς μήνες η New York Post μας αποκαλούσε «couch potatoes» -δηλαδή τεμπέληδες και λάτρεις της καθιστικής ζωής- και ανέφερε ότι η «Generation Y» θα έπρεπε μάλλον να μετονομαστεί σε… «Generation Homebody». Λένε, λοιπόν, ότι υποφέρουμε από… FOGO (Fear Of Going Out), ότι φοβόμαστε να βγούμε έξω. Ουσιαστικά, με βάση τη NYT, ανήκουμε σε μια γενιά που θέλει να «λιώνει» στο σπίτι, που λέει το ένα «όχι» μετά το άλλο στις προτάσεις για εξόδους και γενικά, δεν έχει μέσα της το «μικρόβιο» της περιπέτειας.
Και στο σημείο αυτό ρωτώ: Είναι τελικά κακό να είναι κανείς κολλημένος με τις σειρές; Γιατί πρέπει να αισθανόμαστε άσχημα που αντί να γυρνάμε στα μπαρ μετά τη δουλειά, επιλέγουμε να επιστρέφουμε σπίτι και να χαλαρώνουμε «συντροφιά» με τους αγαπημένους μας ηθοποιούς; Και οικονομία κάνουμε και ξεκουραζόμαστε!
Η επιδημία του FOMO και το «κόλλημα» με τα smartphones
Πριν το FOGO, όμως, είχαμε «χτυπηθεί» από την επιδημία του FOMO (Fear Of Missing Out). Πρόκειται για τον «φόβο του να μη χάσουμε τίποτα» ο οποίος σύμφωνα με τους ειδικούς δημιουργήθηκε εξαιτίας των social media. Παραδέχομαι, ότι υποφέραμε για ένα μεγάλο διάστημα από το FOMO αλλά σύντομα συνειδητοποιήσαμε πόσο μη ρεαλιστικά είναι τελικά τα «τέλεια» post των διαδικτυακών μας φίλων στο Facebook και το Instagram.
Όσον αφορά στην άποψη ότι είμαστε «κολλημένοι» με τα smartphones μας, η αλήθεια είναι ότι οι προηγούμενες γενιές δεν είχαν στη διάθεσή τους την τεχνολογία που έχουμε σήμερα! Τι να κάνουμε; Δεν φταίμε εμείς!
Εθισμένοι στα social media; Ρωτήστε καλύτερα τη «Generation X»
Εκεί, λοιπόν, που διαβάζαμε το ένα άρθρο μετά το άλλο και ακούγαμε γονείς και συγγενείς να μας κατηγορούν για το πόσο «κολλημένοι» είμαστε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ήρθε μια έρευνα για να αποδείξει το αντίθετο. Όχι, δεν είναι οι «Millennials» που δεν μπορούν να πάρουν τα μάτια τους από τις οθόνες των smartphones και των laptops τους, αλλά η «Generation X». Πρόκειται για τους ανθρώπους που γεννήθηκαν μεταξύ 1961 και 1980. Σύμφωνα, λοιπόν, με έρευνα της εταιρείας Nielsen, που είδε το «φως» της δημοσιότητας στα τέλη Ιανουαρίου, τα άτομα ηλικίας 35 έως 49 ετών περνούσαν περισσότερο χρόνο στα social media, απ' ό,τι οι Millennials!
Selfie Generation: Είναι οι Millennials εγωκεντρικοί, νάρκισσοι και υλιστές;
Μεταξύ άλλων, μας αποκαλούν και εγωκεντρικούς, νάρκισσους και υλιστές. Selfie Generation; Ναι, μας αρέσει να βγάζουμε selfies, αλλά δεν είμαστε η γενιά του... Εγώ (όπως είχε γράψει και το γνωστό περιοδικό TIME). Δεν θεωρούμε ότι είμαστε το κέντρο του κόσμου, απλά ξέρουμε τι θέλουμε και δεν συμβιβαζόμαστε με κάτι λιγότερο.
Κυνικοί; Ποιοι εμείς;
Και στο σημείο αυτό, ακούσαμε ότι είμαστε και κυνικοί και ότι έχουμε ένα μυαλό που είναι «κολλημένο» στα χρήματα και μόνο στα χρήματα. Απαιτητικοί, ανεξάρτητοι και προσαρμοστικοί είμαστε. Τώρα, αν θεωρούμαστε κυνικοί όσον αφορά στα επαγγελματικά μας, αυτό οφείλεται πιθανότατα στο γεγονός ότι έχουμε γεννηθεί σε μια εξαιρετικά δύσκολη εποχή. Έχουμε πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά και δυο -και τρεις- ξένες γλώσσες, αλλά δουλειά δεν βρίσκουμε (ή τουλάχιστον τη δουλειά που ονειρευόμασταν).
Μήπως μας έχετε παρεξηγήσει;
Ναι, μας αρέσει να διασκεδάζουμε βλέποντας σειρές από την άνεση του καναπέ μας, «ανεβάζουμε» κάθε μέρα φωτογραφίες στα social media, τραβάμε selfies και λαμβάνουμε καθημερινά έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών. Ωστόσο, ό,τι κι αν πιστεύουν για εμάς, το μόνο σίγουρο είναι πως αυτή τη στιγμή είμαστε η μεγαλύτερη γενιά που υπάρχει πληθυσμιακά, δηλαδή η βασική μερίδα των καταναλωτών, γι' αυτό και πλέον όλοι έχουν στρέψει την προσοχή τους πάνω μας!