Πέντε συμβουλές που υπόσχονται να κάνουν περιζήτητο τον λογαριασμό σου στο LinkedIn

Πέντε συμβουλές που υπόσχονται να κάνουν περιζήτητο τον λογαριασμό σου στο LinkedIn

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά, το LinkedIn απαριθμεί περισσότερους από μισό εκατομμύριο χρήστες στη χώρα μας, ενώ σε όλον τον κόσμο ο αριθμός υπερβαίνει τα 300 εκατομμύρια. Είναι σαφές, λοιπόν, πως εάν βρίσκεσαι στην «αρένα» της αγοράς εργασίας και ψάχνεις για την επόμενή σου απασχόληση, το προφίλ σου στο LinkedIn είναι το κατάλληλο μέρος για να ξεκινήσεις την αναζήτησή σου.

Η αλήθεια είναι πως το LinkedIn, όπως και πολλά άλλα πράγματα στη χώρα μας, λειτουργεί κάπως «διακοσμητικά» και δεν θεωρείται από τους πιο διαδεδομένους τρόπους εύρεσης εργασίας, αυτό όμως δεν σημαίνει πως παύει να είναι αποτελεσματικός. Σίγουρα θα βάλεις λυτούς και δεμένους να σε ενημερώσουν άμεσα εάν μάθουν για μία διαθέσιμη θέση κάπου, θα ξεψαχνίσεις, θα κοιτάς καθημερινά τις αγγελίες και θα περάσεις από τα γραφεία που σε ενδιαφέρουν περισσότερο για να αφήσεις αυτοπροσώπως το βιογραφικό σου, όμως γιατί να μην κάνεις ένα ακόμη μικρό βήμα, επενδύοντας λίγο παραπάνω χρόνο στη διαμόρφωση του προσωπικού σου λογαριασμού στο LinkedIn;

Ακόμη και αν δεν είσαι σε φάση ψαξίματος, ο επαγγελματικός λογαριασμός σου στο LinkedIn είναι ένας δωρεάν τρόπος να εξασφαλίσεις την ψηφιακή σου παρουσία και να γίνεις «ορατή» σε περισσότερους μελλοντικούς συνεργάτες ή καλύτερα, σε ανθρώπους που μπορεί να σε ψάχνουν και να μην σε βρίσκουν. Ωστόσο, οφείλω να σε ενημερώσω πως, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτια, το LinkedIn χρειάζεται και αυτό μία «στρατηγική» για προσελκύσει στον λογαριασμό σου το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Ακριβώς για αυτό, παρακάτω έχω συγκεντρώσει πέντε συμβουλές που αξίζει να ακολουθήσεις, για να φτάσει το προφίλ σου στα πρόσωπα που σε ενδιαφέρουν.

Κερδίζονταςτην πρώτη εντύπωση

Το πρώτο βήμα για να βελτιώσεις τον λογαριασμό σου στο LinkedIn, είναι να το φέρεις στο «τώρα». Αρκετές από εμάς έχουμε να επισκεφθούμε το προφίλ μας από όταν κάναμε την πρακτική μας για το πανεπιστήμιο, οπότε καλό θα ήταν να του κάνουμε ένα σύντομο φρεσκάρισμα, βάζοντας μία πιο πρόσφατη και επαγγελματική φωτογραφία προφίλ, ενημερώνοντας την τοποθεσία μας σύμφωνα με τον σημερινό τόπο διαμονής μας και προσθέτοντας νέα στοιχεία επικοινωνίας, εφόσον αυτά υπάρχουν. Όσο για τη φωτογραφία που θα συνοδεύει τον λογαριασμό, καλό θα ήταν να μην την αφήσεις, αφού αυτή είναι που καλωσορίζει τους επισκέπτες σου. Επέλεξε ένα ουδέτερο αλλά αισιόδοξο φόντο, κάτι που θα αποκαλύπτει μία πτυχή σου, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά προσωπικό. Σε κάθε περίπτωση, μην το αφήσεις κενό, γιατί ίσως οδηγήσει τον μελλοντικό εργοδότη σου σε λάθος συμπεράσματα.

Γράψε το «About» που θες να διαβάσεις

Είναι σημαντικό να γνωρίζεις πως στο LinkedIn το βιογραφικό σου δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία, αφού έρχεται αμέσως μετά το section «About», δηλαδή το πλαίσιο όπου εσύ παρουσιάζεις τον εαυτό σου. Αρκετοί εργοδότες δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία να κατέβουν μέχρι κάτω κάτω στη σελίδα, αλλά αρκούνται από την εντύπωση που τους αφήνει αυτή η πρωτοπρόσωπη συστατική επιστολή. Επιπλέον, να θυμάσαι πως αυτή η μικρή παράγραφος, είναι ο τρόπος σου να παρακινήσεις κάποιον, να σε ψάξει περισσότερο, να μάθει περισσότερα για εσένα. Συνεπώς, χρειάζεται να είσαι πολύ προσεκτική στα πράγματα που θα αναφέρεις αλλά και στον τρόπο που θα τα συντάξεις. Εάν δεν έχει ιδιαίτερη ευελιξία στον γραπτό λόγο, μπορείς να απευθύνεις σε κάποια φίλη σου, η οποία θα σε βοηθήσει να το συντάξεις ώστε να είναι ακόμη πιο ελκυστικό και προσιτό στον αναγνώστη. Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι αναγκαίο να γράψεις την ιστορία της ζωής σου, αλλά να πραγματοποιήσεις μία σύντομη και επιγραμματική αναδρομή στα βήμα που σε οδήγησαν από το πανεπιστήμιο στη θέση που είσαι σήμερα.

«Ξεκλείδωσε»το προφίλ σου με λέξεις-κλειδιά

Για να καταλάβεις πόσο πολύτιμα είναι τα key words για την αύξηση της επισκεψημότητας του προφίλ σου, αρκεί να σε ενημερώσω πως είναι αυτά που «ξεκλειδώνουν» και αποκαλύπτουν την ψηφιακή σου παρουσία σε πιθανούς εργοδότες. Ωστόσο, για να προσθέσεις στο προφίλ σου τις πιο λειτουργικές και εκείνες που θα προσελκύσουν περισσότερους χρήστες, είναι σημαντικό να κάνεις μία καλή… ψαξιματική. Αναζητώντας αγγελίες σχετικές με τον κλάδο και την ειδικότητά σου, θα είσαι σε θέση να αναγνωρίσεις ποιες είναι οι παραλλαγές στον τίτλο του επαγγέλματός σου, οι οποίες θα σε κάνουν εύκολο «στόχο» σε όλους εκείνους που αναζητούν μία πρωτοπόρα fashion designer, μία εκκολαπτόμενη curator ή μία καταρτισμένη shous chef όπως εσύ. Με άλλα λόγια, όσο πιο συγκεκριμένη είναι η περιγραφή του επαγγέλματος, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα επιφέρει.

Extra tip: Μην παραλείψεις να ενσωματώσεις τα κατάλληλα key words και στο section «About me», εμπλέκοντάς τα με επιπλέον πληροφορίες που αφορούν την επαγγελματική πορεία που έχει διανύσει.

Η λεπτομέρειαστο URL που κάνει τηδιαφορά

Να θυμάσαι πως όσο πιο πρωσοποιημένος είναι ο επαγγελματικός σου λογαριασμός στο LinkedIn, τόσο καλύτερη εντύπωση θα κάνει στον επισκέπτη που περιηγείται σε αυτόν. Σκέψου πως έχεις στη διάθεσή σου μία σελίδα για να τον εντυπωσιάσεις και να τραβήξεις την προσοχή του, οπότε πρέπει να κάνεις κάτι για να ξεχωρίσεις. Πώς θα το καταφέρεις; Προσαρμόζοντας τη διεύθυνση του URL σου και αντικαθιστώντας τα τυχαία γράμματα και τους αριθμούς με το ονοματεπώνυμό σου γραμμένο σε λατινικούς χαρακτήρες. Ποιος ξέρει; Ίσως να είσαι αρκετά τυχερή, ώστε κάθε φορά που θα πληκτρολογεί τα πρώτα γράμματα του LinkedIn, ο browser του να «θυμάται» και να εμφανίζει στο ιστορικό τη σελίδα σου. Για να το αλλάξεις θα ακολουθήσεις τα εξής βήματα:

1.Θα κλικάρεις το εικονίδιο «Me» στο πάνω μέρος της αρχικής σελίδας σου και θα κάνεις επιλέξεις «View Profile»

2.Θα κάνεις κλικ στην επιλογή «Edit public profile & URL» και θα περιμένεις να σε ανακατευθύνει στη σελίδα των Ρυθμίσεων.

3.Στην ενότητα «Edit your custom URL» στη δεξιά πλευρά, θα κάνεις κλικ στο εικονίδιο «Εdit» δίπλα από τη διεύθυνση URL του δημόσιου προφίλ σου. Θα εμφανιστεί μία διεύθυνση που θα αναγράφει www.linkedin.com/in/yourname και εσύ θα επεξεργαστείς το τελευταίο σκέλος «your name», βάζοντας το όνομά σου και πατώντας «Save».


Κλείνοντας, η τελευταία συμβουλή που έχω να σου δώσω, είναι να κάνεις το προφίλ σου δημόσιο, δηλαδή ορατό σε κάθε χρήστη του διαδικτύου. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν, έχει αποδειχθεί πως τα δημόσια προφίλ του LinkedIn είναι εκείνα που συγκεντρώνουν τις περισσότερες μηνιαίες προβολές, αφού τα επισκέπτονται άτομα που δεν είναι χρήστες της συγκεκριμένης σελίδας, αλλά αναζητούν εργαζόμενους για την εταιρία, τον οργανισμό ή την επιχείρηση στην οποία δραστηριοποιούνται. Για να αλλάξεις τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σου μπορείς να επισκεφθείς την ενότητα «Privacy Setting» και να κερδίσεις ακόμη περισσότερες προβολές.