Πώς να βάλεις την προσωπική σου «σφραγίδα» στο βιογραφικό σου και να παραμείνει επαγγελματικό
Είτε ανήκεις σε εκείνες που εν μέσω πανδημίας κατάλαβαν πως θέλουν να κάνουν μία στροφή στην καριέρα τους, είτε σε εκείνες που βρίσκονται τώρα εν μέσω αναζήτησης εργασίας, ένα είναι το πρωταρχικό μέσο που θα σε οδηγήσει σε μία επιτυχημένη επαγγελματική πορεία: Το σωστό βιογραφικό.
Κι όμως, το να παρουσιάσεις τον εαυτό σου σε έναν πιθανό εργοδότη, είναι μία δύσκολη και άβολη διαδικασία, μιας και πρέπει να περιγράψεις σύντομα και ουσιαστικά, όλα τα επαγγελματικά -και όχι μόνο- βήματα που έχεις πραγματοποιήσει στη ζωή σου. Ειδικά στην εποχή μας, κατά την οποία οι συνεντεύξεις γίνονται κυρίως online, το βιογραφικό αποτελεί σημαντικό κριτήριο της επιλογής σου από τον εκάστοτε εργοδότη, γι’ αυτό πρέπει να μην υστερεί σε τίποτα. Το να χωρέσεις τη διαδρομή σου, λοιπόν, μέσα σε ένα φύλλο Α4, αναδεικνύοντας συγχρόνως τις καλύτερες πτυχές της προσωπικότητάς σου, είναι μία διαδικασία που χρειάζεται κάποια... μαεστρία, έτσι ώστε να είναι το δικό σου βιογραφικό εκείνο που θα «λάμψει» ανάμεσα σε όλα τα υπόλοιπα.
Μπορεί, λοιπόν, η σύνταξη του σωστού βιογραφικού, να χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και χρόνο, αποτελεί όμως ένα μεγάλο βήμα, έτσι ώστε να κατακτήσεις τη θέση των ονείρων σου. Σε κάθε περίπτωση, παρακάτω θα βρεις τις συμβουλές που υπόσχονται να σε βοηθήσουν να τα καταφέρεις.
Να είσαιπεριεκτική και σύντομη, χωρίς να αναλώνεσαι σε ασήμαντες λεπτομέρειες
Σε ένα καλό βιογραφικό, σημασία δεν έχει η ποσότητα αλλά η ποιότητα όσων γράφεις. Δεν θα κερδίσεις την προσοχή του εργοδότη σου, αραδιάζοντας λεπτομέρειες και ανούσια «επιτεύγματα», αλλά δίνοντας μία ξεκάθαρη και σύντομη εικόνα όσων έχεις καταφέρει μέχρι σήμερα. Αυτή η στρατηγική της συντομίας, θα σε κάνει να φανείς πιο σίγουρη για τον εαυτό σου, ενώ σε οποιαδήποτε μελλοντική κουβέντα με τον εργοδότη σου, θα έχεις την ευκαιρία να δώσεις περαιτέρω εξηγήσεις και στοιχεία για τα «bullets» του βιογραφικού σου. «Μέτρον άριστον», λοιπόν, και στην έκταση του βιογραφικού σου, έτσι ώστε να δώσεις την εικόνα μίας συγκροτημένης προσωπικότητας, η οποία πατάει γερά στα πόδια της και είναι περήφανη για τα μέχρι τώρα κατορθώματά της, χωρίς να χρειάζεται υπερβολικά λόγια για να αφήσει τη «σφραγίδα» της. Να θυμάσαι δε πως η ακατάσχετη υπερ-πληροφόρηση, μέσα στον σύντομο χρόνο μίας συνέντευξης, δεν σε βοηθάει να αναπτύξεις τις εμπειρίες και τα προσόντα σου, αλλά μπορεί να επισκιάσει την προσωπικότητά σου, οδηγώντας τον συνομιλητή σε λανθασμένα συμπεράσματα.
Να δίνειςπροσοχή στη δομή και τη γλώσσα του
Στην ίδια λογική, καλό είναι να μην ξεχνάς το ύφος που πρέπει να έχει το βιογραφικό σου, το οποίο πέρα όλων των άλλων στοχεύει στο να δημιουργήσει μία εικόνα στον εκάστοτε εργοδότη. Και για να το πετύχει αυτό, χρειάζεται να έχει μία «καθαρή» δομή, χωρίς όμως να γίνεται βαρετό και ανιαρό. Μην ξεχνάς, άλλωστε, ότι μέχρι να καταφέρεις να περάσεις τα στάδια της συνέντευξης, το CV σου είναι ο «καθρέφτης» της πορείας αλλά και της προσωπικότητάς σου. Συνεπώς, μην αμελήσεις να έχεις μία προσεγμένη δομή, κάνοντας χρήση κουκκίδων σε όλο το βιογραφικό σου, οι οποίες θα διευκολύνουν τον αναγνώστη. Επιπλέον, μπορείς στην αρχή να προσθέσεις μία σύντομη παράγραφο ως «about me», σκιαγραφώντας την προσωπικότητά σου και προσκαλώντας τον αναγνώστη να μάθει περισσότερα για εσένα, διαβάζοντας τις πληροφορίες που ακολουθούν. Με αυτή την τεχνική, θα δώσεις το ερέθισμα στον εργοδότη σου, να θέλει να σε γνωρίσει από κοντά.
Να απευθύνεσαιστον μελλοντικό σου εργοδότη χωρίς να το παρακάνεις
Είναι σημαντικό να προσαρμόζεις το βιογραφικό, ανάλογα με τη θέση εργασίας που θέλεις να κατακτήσεις. Το να χρησιμοποιείς keywords από την περιγραφή της θέσης εργασίας στην οποία απευθύνεσαι, θα βοηθήσει τον εργοδότη σου να αντιληφθεί ότι ταιριάζετε και ενδεχομένως, πως εσύ είσαι το άτομο που ψάχνει για τη συγκεκριμένη θέση. Ωστόσο, μην ξεφύγεις από τα δικά σου όρια, ελπίζοντας πως θα καταφέρεις να γίνεις αρεστή, καθώς αυτό μπορεί να σου γυρίσει μπούμερανγκ στο μέλλον. Καλό είναι να έχεις στο μυαλό σου πως ακόμη και αν θέλεις να απευθυνθείς λίγο πιο συγκεκριμένα προς την επωνυμία της εκάστοτε εταιρείας, κάνοντας ξεκάθαρο ότι αποτελεί την πρώτη σου επιλογή, δεν πρέπει να ξεχνάς ότι η δική σου προσωπικότητα είναι εκείνη που πρέπει να κατέχει εξέχουσα θέση. Αυτό το στοιχείο, θα δώσει την εικόνα μίας δυναμικής και θαρραλέας εν δυνάμει εργαζομένης, η οποία μπορεί να σέβεται το περιβάλλον στο οποίο απευθύνεται, ενώ την ίδια στιγμή υπερασπίζεται και τις δικές της αξίες και ιδέες.
Κλείνοντας, να θυμάσαι πως αυτά είναι κάποια στοιχεία που θα καταφέρουν να δώσουν «χρώμα» και «φωνή» στο βιογραφικό σου, το οποίο θα έχει με το μέρος του όλες τις πιθανότητες για να ξεχωρίσει. Η ταυτότητά σου άλλωστε, είναι «το Α και το Ω», για να πείσεις τον συνομιλητή σου, ότι πληροίς όλα τα απαραίτητα κριτήρια –τόσο ως επαγγελματίας, αλλά και ως προσωπικότητα– τα οποία θα δώσουν σε εσένα το «πράσινο φως», για να πάρεις τη θέση αυτό το φθινόπωρο!