Από το ROMO στο JOMO: Τα trend που θα κάνουν level up στην καθημερινότητά σου

Ιωάννα Κατσίμπα
Gpoint Studio

Η ανακούφιση του να μην είσαι μέσα σε όλα και πώς ευνοεί την ψυχική σου ηρεμία

Αν παρακολουθείς τα trends που κάνουν ανά διαστήματα την εμφάνισή τους, γνωρίζεις τι είναι το FOMO (Fear Of Missing Out), δηλαδή ο «φόβος του να χάσεις κάτι» ή για την ακρίβεια, ο φόβος του να μείνεις στην… απ’ έξω. Φυσικά, με τον όρο FOMO δεν εννοούμε μόνο την αίσθηση ότι μπορεί να υπάρχουν καλύτερα πράγματα που θα μπορούσες να κάνεις αυτήν τη στιγμή, αλλά και το αίσθημα του να χάνεις κάτι πολύ σημαντικό που βιώνουν οι άλλοι. Ειδικά για εσένα που τα social media αποτελούν σημαντικό «κομμάτι» της καθημερινότητάς σου, πρέπει να έχεις κατά νου πως οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης, μπορούν να επιδεινώνουν κάποιες φορές αυτήν την συνθήκη.

Εάν ταυτίζεσαι, σημαίνει πως έχεις έρθει και εσύ αντιμέτωπη με τον φόβο ότι οι άλλοι διασκεδάζουν περισσότερο, ζουν καλύτερες ζωές ή βιώνουν καλύτερα πράγματα από εσένα. Ωστόσο, εάν θέλεις να συμβαδίζεις με τις τάσεις της εποχής και να αισθάνεσαι «ελεύθερη», κάνοντας level up στην καθημερινότητά σου, σου έχουμε νέα, μιας και το «φαινόμενο» αυτό… ανήκει στο παρελθόν.

Από το ένα αρκτικόλεξο στο άλλο ή μάλλον από το FOMO στο ROMO. Τι σημαίνει ROMO; Relief Of Missing Out, που ουσιαστικά μεταφράζεται στην ανακούφιση που σου προσφέρει το μην είσαι μέσα σε όλα, το να «χάνεις» κάτι που «τρέχει» στην επικαιρότητα και τα social media ή που «παίζει» στην πόλη, προς όφελος της ψυχικής σου ηρεμίας.

Τι είναι το ROMO και γιατί σε αφορά;

Μήπως έχεις αισθανθεί και εσύ την ανάγκη να απομακρυνθείς από τις ειδήσεις που σε κατακλύζουν το τελευταίο διάστημα; Εάν η απάντηση είναι θετική, μάθε πως δεν είσαι η μόνη, αφού πλήθος κόσμου αισθάνεται έτσι, στο πλαίσιο μιας νέας πραγματικότητας που συχνά μας προκαλεί όλο και περισσότερο άγχος.

Σου μοιάζει υπερβολικό; Δεν είναι, μιας και ακόμη και Βρετανοί και Αμερικανοί ερευνητές που ειδικεύονται στην ανάλυση των μέσων ενημέρωσης προσπάθησαν να κατανοήσουν αυτό το φαινόμενο με περισσότερες λεπτομέρειες πραγματοποιώντας μια έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στο περιοδικό Political Communication. Η έρευνα διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο και περιλάμβανε εις βάθος συνεντεύξεις με 43 άτομα που επέλεξαν οικειοθελώς να αποκοπούν από τις πηγές ειδήσεων και που πλέον σπάνια συμβουλεύονται τις ειδήσεις («λιγότερο από μία φορά το μήνα» ή «ποτέ»). Γιατί; Γιατί μένοντας μακριά από την επικαιρότητα, ένιωθαν λιγότερο άγχος.

Βέβαια, το ROMO έχει και άλλες προεκτάσεις και ουσιαστικά, σε καλεί να ανακαλύψεις τη μαγεία του να αφήνεις περισσότερο στην άκρη το κινητό και να μην επηρεάζεσαι από τις εικόνες και τα post που βλέπεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ναι, σίγουρα πάντα κάτι θα «παίζει» στην πόλη, αλλά δεν είναι πιο σημαντικό να επιλέγεις κάτι που σε γεμίζει και σε ηρεμεί; Ειδικότερα μετά την πανδημία που όλες και όλοι νιώθουμε ότι χάσαμε σημαντικές στιγμές από τη ζωή μας, θέλουμε να χωρέσουμε πλέον στην καθημερινότητά μας όσες περισσότερες εμπειρίες, δραστηριότητές, εξόδους και ταξίδια μπορούμε. Ωστόσο, αυτός ο «πανικός» να τα προλάβουμε όλα, μπορεί να μας απομακρύνει από βαθύτερες ανάγκες μας, όπως εκείνες της ουσιαστικής ξεκούρασης και της ηρεμίας.

Είσαι έτοιμη να απεμπλακείς από τα «πρέπει»; Ας σου συστήσουμε το JOMO

Ναι, το ROMO αντιτίθεται στο FOMO. Μάλιστα, αν το βίωνες εδώ και χρόνια, αλλά δεν ήξερες πώς να το ονομάσεις, μάθε πως ο όρος FOMO χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Patrick McGinnis το 2004, ο οποίος ήταν τότε φοιτητής στο Harvard Business School στις ΗΠΑ, ενώ το ROMO αποτελεί πιο πρόσφατη «ανακάλυψη», η οποία ενδεχομένως συνδέεται με τις επιπτώσεις που άφησε στο πέρασμά της η πανδημία του κορονοϊού.

Και αν αισθάνεσαι πως το ROMO δεν σε καλύπτει ή δεν σε εκφράζει πλήρως, υπάρχει ένα ακόμη αρκτικόλεξο που ήρθε για να σε βοηθήσει να απεμπλακείς από οποιοδήποτε «πρέπει» και να είσαι stress free σε κάθε φάση της ζωής σου. Ο λόγος για το JOMO ή Joy Of Missing Out αγγλιστί!

Το JOMO, λοιπόν, αφορά στη χαρά που συνοδεύει την επιλογή του να γεμίζεις τον χρόνο σου με δραστηριότητες και ανθρώπους που σε γεμίζουν, χωρίς να σκέφτεσαι ότι «χάνεις» κάτι άλλο ή για παράδειγμα, πως δεν βρίσκεσαι σε εκείνο το πάρτι από το οποίο όλη η παρέα της σχολής ή του γραφείου «ποστάρει» selfies. Με λίγα λόγια, το JOMO σε καλεί να απολαύσεις το binge-watching της αγαπημένης σου σειράς ή το beauty time της ημέρας σου, χωρίς τύψεις και ενοχές.

Το FOMO είναι ένα «φαινόμενο» που γίνεται όλο και πιο συνηθισμένο και μπορεί να προκαλέσει σημαντικό άγχος στη ζωή σου. Στην ερώτηση, λοιπόν, πώς θα αναγνωρίσεις αν υπάρχει στη ζωή σου και πώς θα το διαχειριστείς για να μην επηρεάσει αρνητικά την ευτυχία σου, η απάντηση «κρύβεται» στο να ασπαστείς μία άλλη… τάση, που θα αναβαθμίσει την καθημερινότητά σου. Διάλεξε, λοιπόν, ROMO, JOMO ή και τα δύο;

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης