Η Eurovision εισάγει για πρώτη φορά κώδικα δεοντολογίας για την «προστασία» των καλλιτεχνών

Άρτεμις Σκούφου
AP Photo/Martin Meissner

«Δείχνουμε πώς θα μπορούσε να είναι ο κόσμος και όχι πώς είναι»: Ο θεσμός της Eurovision αλλάζει. Νέοι κανόνες και κώδικας δεοντολογίας που φέρνει αλλαγές στον διαγωνισμό. 

Από το 2025 κάτι αλλάζει στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision και αυτή τη φορά δε μιλάμε για τον εθνικό τελικό μέσα από τον οποίο θα επιλεχθεί ο τραγουδιστής που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα. Νέοι κανόνες και ένας επίσημος κώδικας δεοντολογίας κάνουν την αλλαγή για τους διαγωνιζόμενους που θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό του 2025.

«Εσείς στείλατε τραγούδι για την Eurovision ή είστε τίποτα φυσιολογικοί;»: Πόσους θα έχει ο τελικός;

Η Eurovision 2025 φέρνει μαζί της αρκετές αλλαγές

Ο κώδικας δεοντολογίας περιλαμβάνει ως επί το πλείστον τους κανόνες που ισχύουν ήδη σε ένα έγγραφο, αλλά θα περιλαμβάνει ορισμένες αλλαγές, όπως την εισαγωγή ζωνών απαγόρευσης μαγνητοσκόπησης στα παρασκήνια, περισσότερες πρόβες κεκλεισμένων των θυρών και βελτιωμένα χρονοδιαγράμματα προβών, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι καλλιτέχνες μπορούν να ξεκουραστούν και ακόμη και να απολαύσουν τον χρόνο τους στη διοργανώτρια πόλη, η οποία του χρόνου θα είναι η Βασιλεία της Ελβετίας.

H Eurovision 2025 θα πραγματοποιηθεί 13-17 Μαΐου.

Όπως έχει ήδη υπονοηθεί, η Eurovision θα ορίσει επίσης έναν παραγωγό κοινωνικής πρόνοιας, ο οποίος θα είναι το βασικό μέσο επικοινωνίας για τους καλλιτέχνες και το προσωπικό σε περίπτωση που προκύψουν προβλήματα.

Το σημαντικότερο είναι ότι ο κώδικας συμπεριφοράς θα ισχύει για όλους τους διαπιστευμένους για την εκδήλωση, από τους ίδιους τους καλλιτέχνες μέχρι τη συνοδεία τους και ακόμη και τα ΜΜΕ που συμμετέχουν.

Πώς προέκυψαν τα νέα μέτρα;

Η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση, στην οποία ανήκει ο πανευρωπαϊκός διαγωνισμός τραγουδιού, εισήγαγε μια σειρά νέων μέτρων μετά από αρκετές αντιπαραθέσεις κατά τη διοργάνωση του 2024, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μάλμε της Σουηδίας τον Μάιο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η διοργάνωση έχει γίνει το μεγαλύτερο ζωντανό μουσικό γεγονός στον κόσμο, με τον φετινό μεγάλο τελικό να παρακολουθούν 170 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως, ενώ τα κανάλια social media της Eurovision προσέγγισαν πάνω από 555 εκατομμύρια λογαριασμούς στο Instagram και το TikTok.

Μερικές από τις αντιπαραθέσεις φέτος περιλάμβαναν τον αποκλεισμό της συμμετοχής της Ολλανδίας Joost Klein το πρωί του μεγάλου τελικού, αφού κατηγορήθηκε για «απειλητική» συμπεριφορά από μια γυναίκα μέλος του προσωπικού. Η καταγγελία παραπέμφθηκε στη σουηδική αστυνομία.

Υπήρξαν επίσης κατηγορίες για εκφοβισμό τόσο από την ισραηλινή αντιπροσωπεία όσο και από αυτήν, με την 20χρονη Eden Golan, που συμμετείχε στο διαγωνισμό, να αντιμετωπίζει καταιγισμό προσβολών για τη συμμετοχή της, γεγονός που την ανάγκασε να περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό στο δωμάτιο του ξενοδοχείου της για λόγους ασφαλείας.

Επίσης, άλλοι συμμετέχοντες, συμπεριλαμβανομένης της Ιρλανδίας, ισχυρίστηκαν ότι βιντεοσκοπήθηκαν στα παρασκήνια χωρίς τη συγκατάθεσή τους από μέλη άλλης αποστολής. Όλα αυτά οδήγησαν στο να παρθούν αποφάσεις και να γίνουν αλλαγές όσον αφορά τη Eurovision.

Ο Martin Green, ο οποίος ήταν παραγωγός του διαγωνισμού της Eurovision 2023 στο Λίβερπουλ καθώς και των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου το 2012, διορίστηκε στο να βάλει σε εφαρμογή αυτές τις αλλαγές. Ο ίδιος μίλησε στο Variety για την απόφαση της EBU να ορίσει έναν υψηλόβαθμο διευθυντή, ο οποίος «θα εξετάζει πού μπορούμε να αναπτυχθούμε στο μέλλον ως εκπομπή και ως εμπορικό σήμα».

«Αυτό που πρεσβεύουμε είναι πολύ θετικό στον κόσμο αυτή τη στιγμή, φέρνοντας τους ανθρώπους κοντά μέσω της μουσικής. Πιστεύουμε ότι περισσότεροι άνθρωποι θα το απολαμβάνουν αυτό καθώς προχωράμε μπροστά. Αν έχεις έναν σπουδαίο διαγωνισμό, πρέπει να τον φροντίζεις και να τον προστατεύεις καθώς ο κόσμος αλλάζει γύρω σου», ανέφερε ο ίδιος για τον ρόλο του και τις αλλαγές στη Eurovision.

Και έτσι αυτό που έκανε φέτος η ομάδα αξιολόγησης, η οποία είναι το διοικητικό όργανο που επιβλέπει τη Eurovision εκ μέρους και των 38 συμμετεχόντων, και η ομάδα της EBU, είναι να τους ρωτήσει: «Πώς μπορούμε να κάνουμε τη ζωή των καλλιτεχνών μας καλύτερη, κυρίως, αλλά και του προσωπικού μας και του κοινού μας;», όπως πρέπει να κάνει κάθε σόου σε ετήσια βάση. Και αυτό μας οδήγησε στην καθιέρωση ενός κατάλληλου κώδικα δεοντολογίας και ενός καθήκοντος φροντίδας. Ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε στα παρασκήνια για να κάνουμε τη ζωή των ανθρώπων καλύτερη, να φροντίσουμε για την ευημερία τους. Είναι μια ιδιαίτερα έντονη ατμόσφαιρα αυτοί οι - πάντα νέοι - καλλιτέχνες, γνωρίζουν ότι ο κόσμος τους παρακολουθεί, η τεχνολογία σημαίνει ότι ο κόσμος είναι πιο κοντά τους από ποτέ. Και έτσι αυτό είναι που ανακοινώνουμε, ακριβώς αυτές τις αλλαγές που θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι θα διατηρήσουμε την παράσταση λαμπρή και ανοιχτή και μια μεγάλη γιορτή της κοινότητας, και να διασφαλίσουμε ότι θα φερόμαστε σε όλους δίκαια και θα τους φροντίζουμε.

Να θυμίσουμε πως όσον αφορά τη συμμετοχή της Ελλάδας στη Eurovision 2025, την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025 θα διεξαχθεί ο εθνικός τελικός, μέσα από τον οποίο θα αναδειχθεί ο καλλιτέχνης που θα εκπροσωπήσει τη χώρα.

Eurovision 2025: Το κοινό θα διαλέξει ποιος θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα, αλλά ίσως όχι όπως το 2004

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης