James Franco: «Αυτή τη φορά δημιουργήσαμε σατιρικό φιλμ εμπνευσμένο από τα reality παιχνίδια»

Στα εγκαίνια της έκθεσης του ηθοποιού, παραγωγού, εικαστικού, «Dreams, Fame and the Savage» στη γκαλερί The Breeder στο κέντρο της Αθήνας. Η έκθεση, όπου ο James Franco συνεργάζεται για ακόμη μία φορά με τον διεθνώς καταξιωμένο καλλιτέχνη βίντεο και περφόρμανς Kalup Linzy, αποτελεί ένα ευφυές και αιχμηρό σχόλιο πάνω στη φήμη, τις ηθικές αξίες και τους κοινωνικούς ρόλους. Μέσα από έναν τολμηρό διάλογο μεταξύ της μαζικής κουλτούρας, των ριάλιτι σόου και της λάμψης του Χόλιγουντ, οι κοινές και ατομικές δημιουργίες τους προσκαλούν τον θεατή να αναλογιστεί τις επιφανειακές και βαθύτερες πτυχές της σύγχρονης ζωής.
Κάποτε είχε πει πως «Η νέα κριτική που θα αρχίσετε να ακούτε για τον James Franco είναι: "Ασχολείται με πάρα πολλά πράγματα ταυτόχρονα"». Έχοντας βιώσει σε απόλυτο βαθμό και τα δύο άκρα της κριτικής είχε πει κάποτε και κάτι άλλο για το δικό του νόημα μέσα στην τέχνη το οποίο είναι ουσιαστικά και η κριτική που ασκεί ο ίδιος στον εαυτό του: «Θα προσπαθήσω να μην επιτρέψω σε κανέναν να με περιορίσει σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, και αυτό σίγουρα ισχύει και για όσα κάνω πέρα από την υποκριτική».
Πίσω στο σήμερα και ο υποψήφιος για Όσκαρ ηθοποιός λέει πως «Ο νεότερος εαυτός μου ως ηθοποιός επαναπροσδιορίζεται και αποκτά νέο ρόλο μέσα στα κολάζ». Με το τολμηρό, απλό και πολύπλοκο στιλ που θέλει να μιλήσει ο Franco μέσα από το έργα του, βρέθηκε στην Αθήνα για τα εγκαίνια της έκθεσής του με τίτλο «Dreams, Fame and the Savage» την Πέμπτη (23/1), στη γκαλερί The Breeder.

Η έκθεση, όπου ο James Franco συνεργάζεται για ακόμη μία φορά με τον διεθνώς καταξιωμένο καλλιτέχνη βίντεο και περφόρμανς Kalup Linzy, αποτελεί ένα ευφυές και αιχμηρό σχόλιο πάνω στη φήμη, τις ηθικές αξίες και τους κοινωνικούς ρόλους. Μέσα από έναν τολμηρό διάλογο μεταξύ της μαζικής κουλτούρας, των ριάλιτι σόου και της λάμψης του Χόλιγουντ, οι κοινές και ατομικές δημιουργίες τους προσκαλούν τον θεατή να αναλογιστεί τις επιφανειακές και βαθύτερες πτυχές της σύγχρονης ζωής.
Στον πυρήνα της έκθεσης βρίσκεται η παγκόσμια πρεμιέρα του σατιρικού φιλμ τους The Real Housewives in Tulsa. Εμπνευσμένο από την αισθητική των reality, το φιλμ αποδομεί με κριτική ματιά τα συστήματα ηθικής, τις διαπροσωπικές σχέσεις και τις κοινωνικές δυναμικές, χρησιμοποιώντας την υπερβολή και τον σαρκασμό ως εργαλεία για να φωτίσει τις αντιφάσεις της σύγχρονης κουλτούρας.
Με σατιρική διάθεση, το έργο επαναπροσδιορίζει τα όρια ανάμεσα στη διασκέδαση και την ενδοσκόπηση και εκείνος δήλωσε στο Queen.gr:
«Αυτή η έκθεση αποτελεί συνεργασία με τον Kalup Linzy, με τον οποίο δουλεύουμε μαζί εδώ και 15 χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτών των ετών έχουμε δημιουργήσει πολλά βίντεο, συνήθως εμπνευσμένα από κουκλοθέατρα. Ταξίδεψα στο εξωτερικό για να γυρίσουμε αυτό το πρότζεκτ μαζί. Αυτή τη φορά δημιουργήσαμε ένα βίντεο εμπνευσμένο από τα reality παιχνίδια. Για εμένα, αυτή η δουλειά είναι περισσότερο μια εξερεύνηση του τρόπου με τον οποίο επιλέγουμε να διασκεδάζουμε, πώς βλέπουμε τους εαυτούς μας να αντικατοπτρίζονται μέσα στα reality, πώς περνάμε καλά μέσω αυτών. Στόχος είναι να κατανοήσουμε πώς το βιώνουμε διανοητικά, εκ των έσω, και τελικά να αναρωτηθούμε ποιοι πραγματικά είμαστε».
Η καλλιτεχνική σύμπραξη των Kalup Linzy και James Franco, που ξεκίνησε το 2009, αποτέλεσε ένα τολμηρό πείραμα επαναπροσδιορισμού των ορίων της τέχνης. Ενορχηστρώνοντας ένα υβριδικό μείγμα εικαστικών, κινηματογράφου και περφόρμανς, οι δύο δημιουργοί ανέτρεψαν τις συμβάσεις κάθε μέσου που άγγιξαν. Από την ασυνήθιστη κοινή τους εμφάνιση στη σειρά «General Hospital» έως τις ζωντανές παραστάσεις και τις μουσικές συνδημιουργίες τους, η συνεργασία τους δεν ήταν απλώς μια συνύπαρξη ταλέντων. Ήταν μια εξερεύνηση του τι μπορεί να είναι η τέχνη όταν η ταυτότητα, η αφήγηση και η φόρμα γίνονται ρευστές.
Η καριέρα του Franco συνιστά ένα πολύπλοκο και πολυδιάστατο μωσαϊκό καλλιτεχνικών εκφράσεων
Η πολυδιάστατη καλλιτεχνική του πορεία, ξεκίνησε από τον κινηματογράφο και επεκτάθηκε στη συγγραφή, τη σκηνοθεσία και τις εικαστικές τέχνες. Η υποκριτική υπήρξε η πρώτη του δημιουργική διέξοδος, διαγράφοντας μια οκταετή πορεία με ρόλους που καθόρισαν τη φήμη του. Ήθελε όμως να ξεπεράσει αυτά τα «στενά» όρια της υποκριτικής κι έτσι στην αρχή της δεκαετίας του 2010, δημιούργησε πίνακες που σε πολλούς θυμίζουν έντονα το ύφος του Jean-Michel Basquiat.
Το 2014, αναδημιούργησε τη σειρά φωτογραφιών Untitled Film Stills της Cindy Sherman για μια έκθεση στην Pace Gallery. Δύο χρόνια αργότερα, το 2016, δημιούργησε πορτραίτα για φιλανθρωπικούς σκοπούς, ενώ το 2019 παρουσίασε μια πολυδιάστατη έκθεση με τίτλο The Dangerous Book Four Boys στη Clocktower Gallery της Νέας Υόρκης.
Η έναρξη της νέας του έκθεσης έρχεται λίγους μήνες μετά την πρεμιέρα της ταινίας Hey Joe, της πρώτης αμερικανικής παραγωγής στην οποία ο Franco πρωταγωνιστεί μετά το 2018. 7 χρόνια μετά, η εσωτερική αναζήτησή του τον βοήθησε να βρει τη φωνή του ενώ για την -τότε- «ακύρωση» που επηρέασε τη ζωή του με πάρα πολλούς τρόπους είχε πει πιο πρόσφατα στο Variety, «Το να σου λένε ότι κάνεις λάθος είναι οδυνηρό, αλλά αυτό χρειαζόμουν για να αλλάξω πορεία».