Women on TV: Οι σημαντικότεροι γυναικείοι ρόλοι στις φετινές τηλεοπτικές παραγωγές
Tρεις ψυχοκόρες, τρεις πρώην «άγριες μέλισσες», δύο κοκκινομάλλες και δύο κυρίες σε δεύτερους ρόλους που έγιναν τηλεοπτικά είδωλα για φέτος, αναλύονται στην παρακάτω ανασκόπηση και κερδίζουν την προσοχή μας. Όαση στην τηλεοπτική πραγματικότητα όσες ενσάρκωσαν ρόλους που έβαλαν μία ξεχωριστή πινελιά σε μία χρονιά με ιδιαιτερότητες και αλλαγές, όχι πάντα καλές και ενδιαφέρουσες.
Once in a lifetime είναι αυτό που συμβαίνει φέτος στην ελληνική TV, αφού η μυθοπλασία είναι η μεγάλη νικήτρια της χρονιάς, αφήνοντας πίσω της τα reality και τα talent shows. Και στην υπερ -παραγωγή, σε ποσότητα, των ελληνικών σειρών κυριάρχησαν οι γυναικείοι ρόλοι και κάποιες κυρίες είναι τα νέα icons της τηλεόρασης και το μέλλον της. Αυτό το μέλλον σχεδιάζεται από τώρα στα γραφεία των στελεχών των καναλιών και θα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Τα παλιά μοντέλα προγράμματος με τη λήξη της φετινής σεζόν θα ανήκουν στο παρελθόν.
Οι νέες «Queens» της TV έχουν άστρο
Αν θα έπρεπε να βγάλουμε ένα γενικό συμπέρασμα για τη χρονιά που πέρασε, θα λέγαμε απλά, ότι η «νέα τηλεόραση» δεν ξεπέρασε την «παλιά» σε νούμερα τηλεθέασης, αλλά την ξεπέρασε σε content. Οι επαναλήψεις των παλαιών σειρών κάνουν θραύση στους πίνακες τηλεθέασης, όσο οι νέες προσπαθούν να φτιάξουν δειλά, δειλά αυτή τη new age, τηλεοπτική πραγματικότητα.
Σε αυτό το μοτίβο δεν θα μπορούσαμε να μη δώσουμε τα εύσημα, καταρχάς στις 4 «Ψυχοκόρες», που απαρτίζουν την ομότιτλη σειρά του ΑΝΤ1 plus και οσονούπω και του ΑΝΤ1. Είναι μία σειρά εποχής το νέο «must watch thing»; Είναι, έτσι όπως δομήθηκε με έναν νέο και ταλαντούχο σκηνοθέτη, φρέσκο σενάριο, τρεις εκφραστικές πρωταγωνίστριες που παίζουν κινηματογραφικά και δεν καταλαβαίνεις σε καμία περίπτωση ότι είναι η πρώτη τους μεγάλη δουλειά. Μαριάννα Κιμούλη, Μαργαρίτα Αλεξιάδη, Ασημένια Βουλιώτη και Άννα Λουιζίδη, είναι αυτό που η ελληνική τηλεόραση περίμενε, για να ελπίζει πως θα ξεχωρίσει και πανευρωπαϊκά.
Η Κορίννα Ντούλααρτ, η κοκκινομάλλα νεράιδα του γαλαξία του «Milky Way» «σήκωσε» ένα μεγάλο βάρος στους ώμους της, με το να εκπληρώσει το όραμα του Βασίλη Κεκάτου για αυτό το διαφορετικό τηλεοπτικό προϊόν που μιλά τη γλώσσα των νέων με το βλέμμα στην «μικροκοινωνία» της επαρχίας. Τα κατάφερε άψογα. Η Μαρία της, είναι ο πιο iconic ρόλος της χρονιάς και τα θέματα που πραγματεύεται μπορεί να φαίνεται ότι απασχολούν τους Gen-zers, με την πρώτη ανάγνωση, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουν ηλικία και ταυτότητα.
Σε αυτή την κατηγορία, ας δώσουμε ένα μεγάλο respect στην Έλλη Τρίγγου, την καλύτερη νέα ηθοποιό των τελευταίων χρόνων στην τηλεόραση που μαγικά σε παρασέρνει και όχι μόνο επειδή υποδύεται τη «Μάγισσα», στην ομότιτλη σειρά του ΑΝΤ1. Άλλο level, απίθανη χημεία με τον φακό, προσαρμόζεται σε κάθε συνθήκη και κάνει τον ρόλο της ό,τι θέλει. Τον αποδομεί, τον συμπληρώνει, τον καθοδηγεί και αν θέλει, μπορεί να τον καταστρέψει και να τον αναγεννήσει. Γιατί απλά μπορεί. Είναι η winner της χρονιάς και κανείς δεν θα αμφισβητήσει την πρωτιά της.
Η Ευγενία Ξυγκόρου στο «Προξενιό της Ιουλίας», ως Ιουλία, δικαιώνει τη λατρεία που της έχει τα τελευταία χρόνια το κοινό, από τη στιγμή που την είδε μαθήτρια ακόμη στη δραματική σχολή, να παίζει στην «Παράνομη Αγάπη» δίπλα στην Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Το δέος με το να παίζει μαζί με έναν μύθο δεν την αφόπλισε, αλλά το έκανε ωφέλιμη ύλη και εμπειρία για το μέλλον. Σε λίγο θα παντρευτεί τηλεοπτικά τον Μελέτη Ηλία και η σειρά θα γίνει και λίγο θρίλερ. Της πάει πολύ αυτή η προσέγγιση και εμείς απολαμβάνουμε την αυθεντικότητά της.
Αν θα ζήσει επιτέλους με τον έρωτά της, τον Μάρκο, αναρωτιέται δύο σεζόν τώρα το τηλεοπτικό κοινό και η Ντάνη Γιαννακοπούλου, έγινε ένα με την τηλεοπτική Αλεξάνδρα της στον «Έρωτα Φυγά». Τη δικαιολογεί, την καταλαβαίνει, προσπαθεί να την ενθαρρύνει. Κρίμα που αι βουλαί του Open, καταδικάζουν μία πετυχημένη σειρά και έναν ακόμα πιο επετυχημένο ρόλο σε αναγκαστική διακοπή. Μέχρι το τελευταίο επεισόδιο στα μέσα Φεβρουαρίου, ας ελπίζουμε ότι η Αλεξάνδρα θα είναι στο νέο της (τηλεοπτικό) σπίτι με τον Σταύρο Σβήγκο και τα παιδιά τους.
Μπορεί και να το θεωρήσεις έκπληξη, αλλά δεν είναι. Η Άννα Μάσχα ως κακιά στο «Προξενιό της Ιουλίας» και η Φωτεινή Ντεμίρη ως η σπιτονοικοκυρά στο «Ναυάγιο», είναι μεν δεύτεροι ρόλοι, αλλά είναι αριστούργημα. Η δεύτερη αποτίναξε τη λατρεμένη Κανέλλα του Καφέ της Χαράς (και αυτή την αγαπήσαμε) και έδωσε υπόσταση σε έναν βαθιά συγκινητικό ρόλο, ο οποίος δεν είναι καθόλου μίζερος.
Η Μελία Κράιλινγκ κλήθηκε να κάνει τη Μάρμω χωρίς να σβήσει εντελώς την παλιά Μάρμω της δεκαετίας του '70 στην επιστροφή των «Πανθεών». Ηθοποιός με διεθνείς περγαμηνές -όλοι τη λατρέψαμε στο «Emily in Paris»-, έδωσε μία διαφορετική οπτική σε έναν ρόλο που θα μπορούσε να την «καταπιεί» ενώ η παλιά Μάρμω, Κάτια Δανδουλάκη, βρίσκεται δίπλα της ως Χρυσοστόμη. Άφησε μία εύθραυστη εσάνς παλιάς -υποκριτικής- κόπιας αλλά λειτούργησε σωστά η νέα της προσέγγιση. Η μικρή απόδοση της τηλεθέασης, δεν μειώνει ούτε την αξία του ρόλου της, ούτε και το ταλέντο της.
Δύο ακόμη «πρώην μέλισσες», εκτός από την Έλλη Τρίγγου, η Χριστίνα Χειλά Φαμέλη και η Δανάη Μιχαλάκη, είναι στο γυναικείο top cast της χρονιάς.
Η πρώτη είδε την Αργυρώ της στον «Σασμό» να ωριμάζει, να βρίσκει γαλήνη στην αγκαλιά του αγαπημένου της Ορφέα Αυγουστίδη και επιτέλους ως ρόλος και ως εκτέλεση, έχει μία μεγαλύτερη ουσία. Η δεύτερη που έγινε και μαμά, κάνει την Υπατία στην «Παραλία» να έχει μία ιδιαίτερη τηλεοπτική φυσιογνωμία. Θα παίξει και καθοριστικό ρόλο στη συνέχεια και ανυπομονούμε να τον δούμε.
Αν και αφορούσε μόνο το πρώτο μισό της σεζόν, καθώς το «IQ 160» επιστρέφει από τον Ιανουάριο του 2024 τηλεοπτικά, η Σμαράγδα Καρύδη ως δαιμόνια και ευφυής καθαρίστρια Πηνελόπη που βοηθά την αστυνομία να λύνει τα άλυτα μυστήρια, είναι ο καλύτερος κωμικός ρόλος της χρονιάς. Η κοκκινομάλλα της περσόνα κάνει και το τέλειο match με τον Νίκο Κουρή. Άχαστο.