Είδαμε τα 2 πρώτα επεισόδια από τις «17 κλωστές» με τον διωγμό και τη «θυσία» του Πάνου Βλάχου

Κατερίνα Μπούσιου
Είδαμε τα 2 πρώτα επεισόδια από τις «17 κλωστές» με τον διωγμό και τη «θυσία» του Πάνου Βλάχου

Η νέα, μίνι σειρά της Cosmote TV που σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας, βασίζεται σε μία πραγματική ιστορία.  Διάβασε τα πάντα για το υπέροχο καστ και τις εκπλήξεις της παραγωγής. 

Είναι μία από τις εκπλήξεις της τελευταίας 2ετίας η νέα σειρά της Cosmote TV, «17 κλωστές». Ο Σωτήρης Τσαφούλιας ξεπερνά την επιτυχία του «Έτερος Εγώ» και το καστ που πολύ προσεκτικά επέλεξε για να χτίσει τον τηλεοπτικό κόσμο του νέου του ψυχολογικού θρίλερ, είναι άξιο θαυμασμού. Ο κεντρικός πρωταγωνιστής Πάνος Βλάχος, κάνει τον καλύτερο ρόλο της ζωής του ως τσαγκάρης Καστελάνης και τελικά αδίστακτος δολοφόνος.

Λίγο πριν την πρεμιέρα της σειράς τη Δευτέρα στις 22/1, μάθαμε και κυρίως είδαμε, όσα πρέπει να γνωρίζεις. Ακόμη και για τις μικρές θυσίες που χρειάστηκαν για να είναι άρτια η παραγωγή. Μία ενώ είναι μία σειρά, δημιουργήθηκε με κινηματογραφικές προδιαγραφές.

Τα μυστικά των γυρισμάτων και η αγάπη που προδόθηκε

Η σειρά των έξι επεισοδίων, βασίζεται σε πραγματική ιστορία των Κυθήρων μεταξύ του 1906 και του 1909 με κεντρικό πρόσωπο τον νεαρό Αντώνη Καστελάνη, τσαγκάρη στο επάγγελμα και ερασιτέχνη λυράρη. Ένα από τα πιο στυγερά εγκλήματα του αιώνα μας που καθόρισε τη μοίρα αρκετών οικογενειών στο νησί, έγινε βιβλίο από τον Πάνο Δημάκη (τον γνωστό μας Chaser) και προσαρμόστηκε τηλεοπτικά από τη Μιρέλλα Παπαοικονόμου (η οποία κάνει και ένα μικρό ρόλο σε ένα επεισόδιο) με τη βοήθεια της Κάτιας Κισσονέργη.

Η Παπαοικονόμου ως παραθερίστρια στο νησί εδώ και 30 χρόνια, πείστηκε από τον βιβλιοπώλη του νησιού, όπως μας είπε στην επίσημη παρουσίαση της Cosmote TV για τη σειρά, να διαβάσει αρχικά το βιβλίο του Δημάκη. Ενθουσιάστηκε και έτσι ξεκίνησε η συνεργασία με τον σκηνοθέτη Σωτήρη Τσαφούλια ο οποίος στόχευσε εξαρχής στον Πάνο Βλάχο για να είναι ο κεντρικός του πρωταγωνιστής.

Βλέποντας τα δύο πρώτα επεισόδια, δεν μπορείς παρά να συμφωνήσεις με το αλάθητο κριτήριο του δημιουργού. Ο ηθοποιός ξεπερνά τον εαυτό του, μπαίνει στον σκληρό ρεαλισμό της εποχής και γίνεται ένα με αυτήν, τα εκφραστικά του μέσα και το ξεδίπλωμα που κάνει στον χαρακτήρα του, είναι επίσης αξιομνημόνευτα. Είναι ο ονειροπόλος, αδαής, εργατικός, μετρημένος και πολλά υποσχόμενος τσαγκάρης Αντώνης Καστελάνης. Και «χάνεται» στη συνέχεια μέσα στο θυμό του και το πάθος για εκδίκηση για εκείνους που τον έβαλαν στο περιθώριο. Η σειρά δεν θυματοποιεί και ούτε δικαιολογεί τον δολοφόνο. Σου παρουσιάζει απτά όλα τα στοιχεία και εσύ κρίνεις.

Ο νέος είναι εργατικός, καλοσυνάτος και έχει μεγαλώσει με την κλασσική ελληνική διδαχή. Να είναι πάντα προσεκτικός στο τι θα πει ο κόσμος. Ερωτεύεται, αρραβωνιάζεται την μικρή κόρη του μεγαλοκτηματία Καμπίτη, αλλά ξαφνικά πέφτει στην παγίδα ενός πλούσιου εμπόρου, ο οποίος ήθελε να τον καταστρέψει, επειδή απλά έστησε το μαγαζί του εκεί που ο ίδιος ήθελε να εξαπλώσει τις επιχειρήσεις του.

Τον κατηγορεί πως φλέρταρε τη γυναίκα του και ο τηλεοπτικός ήρωας γίνεται αρχικά το θύμα πριν γίνει ο ίδιος ο ανεξέλεγκτος θύτης. Τον κακολογούν, τον βάζουν στο περιθώριο και από εκεί και πέρα ένας τεράστιος κοινωνικός καμβάς ξεδιπλώνεται γύρω του και τον πνίγει μέσα στην ήδη υπάρχουσα εσωστρέφειά του. Ακόμη και η δεύτερη προσπάθεια που κάνει μακριά από το νησί του για να «αναστηθεί» είναι μάταιη. Ο έρωτας «χάνεται» και το μόνο φως στη ζωή του, οι γονείς του, φεύγουν ατιμασμένοι. Παραμένουν μέχρι τέλους όμως δίπλα του.

Η Αθηνά Τσιλύρα και ο Κώστας Φλωκατούλας (ο επί χρόνια τσιγγούνης μπακάλης του «Καφέ της χαράς») ως τηλεοπτικοί του γονείς, είναι κάτι παραπάνω από αυτό που περιμένεις. Θοδωρής Κατσαφάδος, Μαρίνα Ψάλτη επίσης σημαντικοί παράγοντες της καλοκουρδισμένης μηχανής στους ρόλους τους.

Και οι δύο δήλωσαν ενθουσιασμένοι για το επίπεδο της παραγωγής. Σκηνογραφικά, φωτογραφικά είναι όλα προσεγμένα, στο απόλυτο. Όλο το καστ για να μην αδικήσουμε κάποιον ή κάποια, είναι σημαντικοί και ισότιμοι. Τα γυρίσματα έγιναν το περσινό καλοκαίρι στα Κύθηρα και μάλιστα υπήρχαν απόγονοι των θυμάτων που συμμετείχαν ως κομπάρσοι. «Σπαραχτική» χαρακτήρισε ο Σωτήρης Τσαφούλιας τη σκηνή που γύρισε με τον Αντώνη να λιθοβολείται από το πλήθος, γιατί ο Πάνος Βλάχος ήθελε να γίνει ρεαλιστικά και να τον χτυπούν κανονικά.

vlahos.jpg

Έχασε 10 κιλά μυϊκής μάζας για να δημιουργήσει την αποστεωμένη του εικόνα στα μπουντρούμια των φυλακών, έμαθε ιππασία, ακόμη και το να παίζει λύρα για να μη φαίνεται τίποτε ψεύτικο.

«Είναι μία ιστορία η οποία συνέβη πριν από 116 χρόνια περίπου και για εμένα σε επίπεδο κοινωνικό, παραμένει πιο επίκαιρη από ποτέ.

Αυτό που πήρα από αυτή τη σειρά, είναι το πώς εμείς μετατρέπουμε τους συνανθρώπους μας σε τέρατα και όταν αυτά απασφαλίσουν και μας χτυπήσουν κάποια στιγμή, αναρωτιόμαστε τι κάναμε εμείς οι καημένοι για να μας αξίζει να μας κάνει αυτό το πράγμα το τέρας, όταν εμείς οι ίδιοι έχουμε συνεισφέρει στις συνθήκες της εκτροπής» δήλωσε ο σκηνοθέτης Σωτήρης Τσαφούλιας.