Η μάχη του 12% στην τηλεθέαση για τις σειρές και η καθόλου τυχαία επιτυχία του «Έχω παιδιά»
Η νέα πτώση δημιουργεί ξανά προβληματισμό με το τι συμβαίνει φέτος με την ελληνική τηλεόραση. Υπάρχουν ωστόσο στο prime time κάποιοι που αντέχουν και δε χάνουν το κοινό τους.
Case study για τους τηλεκριτικούς, αλλά και όσους αναλύουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της TV αποτελούν οι τελευταίες εβδομάδες, ειδικά για τη νυχτερινή ζώνη του prime time, που συγκεντρώνει τους περισσότερους τηλεθεατές. Με απλά λόγια, μεταξύ 20.00 και 23.00 έχουμε και τον περισσότερο αριθμητικά μέρος του κοινού που έχει ανοιχτούς τους δέκτες του.
Το Mega φαίνεται πως κερδίζει αυτές τις μέρες αυτή τη ζώνη και το Έχω παιδιά αποτελεί για μία ακόμη φορά, όχι μόνο σωστή αλλά και σωτήρια επιλογή για το κανάλι.
Η σύγχρονη κωμωδία VS σειρών εποχής
Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια όλοι - παραγωγοί και κανάλια, ακολούθησαν την επιτυχία των Άγριων Μελισσών, αλλά και του Σιωπηλού Δρόμου λίγο παλαιότερα. Φυσικά επηρεασμένοι και από τις ξένες σειρές στις πλατφόρμες που ταιριάζουν περισσότερο, στο μεσογειακό ταπεραμέντο και την έφεση του ελληνικού κοινού να αγαπά τις τηλενουβέλες. Έτσι βρεθήκαμε συνεχόμενα τα τελευταία 2 χρόνια με σειρές εποχής και σειρές με αστυνομικό μυστήριο.
Τι αλλάζει ξανά στην TV: Οι χρυσές εφεδρείες με νέες σειρές και εκπομπές και όσοι «κόβονται»
Εξαίρεση αποτελούν κάποιες σειρές της ΕΡΤ, αλλά και η δημόσια τηλεόραση αγάπησε τα της εποχής. Φέτος όμως λίγες από αυτές τις σειρές έχουν την επιτυχία που περιμέναμε ή που τους άξιζε. Θα το ξαναπώ πως κάποιες σειρές από αυτή την κατηγορία, αλλά και από τις σύγχρονες είναι πολύ αξιόλογες παραγωγές.
Όλες πλέον κινούνται μεταξύ του 9 - 14% στην καλύτερη περίπτωση. Ενδεικτική ήταν η χθεσινή μέρα, η βραδιά του 12% με αρκετές ισοψηφίες. 12,7% η Γη της ελιάς, 12,5% ο Άγιος Έρωτας, 12,2% το Grand Hotel, 12,1% το VIΠ καλά Γεράματα.
Εξαίρεση το Έχω Παιδιά που έφτασε στο 21,9% και δύσκολα θα πέσει από την πρώτη θέση γενικώς. Φρέσκια σειρά, ωραίοι διάλογοι, πραγματικές καταστάσεις της καθημερινότητας. Ο Εκατομμυριούχος βρίσκεται σταθερά στη δεύτερη θέση. Με 13,8% στο δυναμικό κοινό. Ελάχιστες διαφοροποιήσεις προς τα πάνω είχαμε στο γενικό σύνολο.
Είναι πλέον λίγο περίεργο το να υπάρχουν αυτές οι μικρές διαφορές στη θέαση και ίσως είναι καιρός να επανεξεταστεί το θέμα των μετρήσεων. Γιατί επηρεάζει τόσο τη διαφημιστική δαπάνη και δημιουργεί ένα περίεργο επικοινωνιακό κλίμα. Άλλοτε υπερβολική ευφορία με τα υψηλά νούμερα, άλλοτε υπερβολές ηττοπάθειας όταν αυτά πέφτουν.
Ισοπαλία είχαμε χθες στο δυναμικό κοινό και για το Survivor με τη Φάρμα. Στο 6,7% και τα δύο ως μέσο όρο στο δυναμικό κοινό. Στο 3,9% και η Παραλία με το Τemting Fortune.
Αλλά η Παραλία δε στηρίζεται αποκλειστικά στη θέαση με την κλασσική μορφή, δηλαδή από την τηλεόραση. Οι περισσότερες προβολές γίνονται από το Ertflix.