Μαύροι Πίνακες: Το μεγάλο φινάλε, είναι η αναμέτρηση του Ιωάννη Παπαζήση με τον γιο του ιερέα
Μία ανάσα και ένα επεισόδιο πριν το μεγάλο φινάλε στη σειρά Μαύροι Πίνακες, απορρίπτουμε όσα στοιχεία δεν μας είναι χρήσιμα για το τέλος και αποκαλύπτουμε εκείνους που θα έρθουν επιτέλους κατάματα με την αλήθεια και τον δολοφόνο.
Όταν όλα γίνονται περίπλοκα (και περίτεχνα) στο σενάριο μίας τηλεοπτικής σειράς για να μην ασχοληθούμε με το προφανές, η αφαίρεση είναι η καλύτερη μέθοδος για να φτάσει κανείς κοντά στην αλήθεια. Αυτό κάνουν και οι εκατοντάδες χιλιάδες φανς της σειράς Μαύροι Πίνακες τις τελευταίες ημέρες, αυτό κάνουμε και εμείς. Αφαιρούμε, τα στοιχεία που δεν έχουν νόημα και μένουμε σε αυτά που έχουν αξία, για να κατανοήσουμε το φινάλε. Κανείς σεναριογράφος δεν γράφει τυχαία το τέλος. Υπάρχει ένας συμβολισμός και παράλληλα ένας ρεαλισμός.
Ένα επεισόδιο πριν το οριστικό τέλος μίας πραγματικά αριστουργηματικής σειράς που δημιουργήθηκε με αγάπη και σεβασμό για το κοινό της, ο Ιωάννης Παπαζήσης και ο Δημήτρης Κίτσος θα έρθουν επιτέλους αντιμέτωποι με τον δολοφόνο που αναζητούμε εδώ και 8 επεισόδια.
Ο δολοφόνος αποφασίζει από μόνος του να αποκαλυφθεί γιατί τελειώνει η αποστολή του
Οι δύο σεναριογράφοι της σειράς, ο Μάριος Ιορδάνου και η Σοφία Καζαντζιάν, τις τελευταίες μέρες έχουν «ανοίξει» έναν δημόσιο διάλογο (χωρίς όμως να δίνουν spoiler) στο Χ με όσους αγαπούν τη σειρά Μαύροι Πίνακες και αναζητούν με όλους τους δυνατούς τρόπους τη λύση του μυστηρίου. Η οποία δεν εξαντλείται μόνο με την ανακάλυψη του δολοφόνου, σε αυτού του είδους τις αστυνομικές περιπέτειες.
Ο κρυφός ηθοποιός στους Μαύρους Πίνακες και το dna: Όλο το Χ έψαχνε τον γαλανομάτη δολοφόνο
Το κίνητρο, η διαδρομή, οι δύσκολες καταστάσεις που αλλάζουν την ψυχοσύνθεση των ηρώων, δημιουργούν σκέψη στο κοινό. Και αυτός ο προβληματισμός είναι το «κέρδος» σε μία θεατρική παράσταση ή σε μία τηλεοπτική σειρά.
Στη διαδικασία της αφαίρεσης που λέγαμε αρχικά, έχουμε βάλει την περίπτωση της Ιόλης, του Νικήτα αλλά και της Άννας ή του πατέρα της, που αρχικά τους είχαμε υποψιαστεί ως δολοφόνους. Πλέον και τον Άλκη (Δημήτρης Κίτσος) αφαιρούμε από τους υπόπτους. Θα τον δούμε άλλωστε να τραυματίζεται από τον δολοφόνο και μάλιστα σοβαρά.
Εκτός των υπόπτων είναι και η Ελπίδα (Όλγα Πολίτου) αν και εξαρχής ξέρει την ταυτότητα του δολοφόνου. Ενδεχομένως, όχι και την ιδιότητά του.
Ο ένοχος που ενώ νομίζουμε εξαρχής ότι όλοι τον κυνηγούν, αλλά στην ουσία εκείνος τους κυνηγά, αποφασίζει πως ήρθε η ώρα να αποκαλυφθεί. Και αυτό θα γίνει εν μέρει στο αυριανό επεισόδιο και κυρίως στο τελευταίο, της επόμενης Παρασκευής. Τελείωσε η αποστολή του και αντιμετωπίζει αυτόν που ήθελε εξαρχής να αντιμετωπίσει. Το Νίκο, δηλαδή τον Ιωάννη Παπαζήση.
Εδώ θα υπάρξει ένα μεγάλο μυστήριο, καθώς η Άννα και όλοι υπόλοιποι της αστυνομικής ομάδας δεν θα προλάβουν να τον σώσουν και θα τον δούμε ως αγνοούμενο αρχικά και όχι ως ένα ακόμη θύμα του δολοφόνου.
Θύμα του, αλλά ευτυχώς χωρίς μοιραία κατάληξη θα είναι και ο Άλκης, γιατί θα τον κυνηγήσει και για πρώτη φορά θα δει ποιος είναι. Ο νεαρός αστυνομικός θα τραυματιστεί στην καταδίωξη. Στο τελευταίο επεισόδιο, εκκρεμεί ένας ακόμη πίνακας.
Και αυτός θα μας αποκαλύψει το νόημα όλης της σειράς, το κίνητρο του δολοφόνου, την ιστορία «πίσω» από τους φόνους.
Ζει τελικά η κόρη του ιερέα που ο Νίκος είχε σκοτώσει; Γεννήθηκε το παιδί του, εν προκειμένω ο γιος του; Μήπως έχουμε στο φινάλε μία αναμέτρηση γιου και πατέρα;
Το dna του δολοφόνου και του ιερέα, όπως θα δούμε και στο επεισόδιο της Παρασκευής, είναι όμοιο. Η συγγενική σχέση δεν αφήνει περιθώρια για άλλες ερμηνείες. Ο ιερέας όμως πρέπει να γνώριζε την ύπαρξή του, όπως και η Ελπίδα.
Αλλά δεν είναι γιος της κόρης του. Είναι ο γιος του ιερέα που είδε τη δολοφονία της αδελφής του και παρέμεινε στο παρασκήνιο όλα αυτά τα χρόνια.