Luis Scafati: 8 ερωτήσεις με τον σκιτσογράφο του Edgar Allan Poe

Μια ματιά στη ζωή του καλλιτέχνη που δίνει ζωή στις λέξεις των βιβλίων.

Ήταν ένα απόγευμα καραντίνας, θυμάμαι, όταν έπιασα στα χέρια μου τον Μαύρο Γάτο του Edgar Allan Poe. Τρεις ιστορίες περιλάμβανε το συγκεκριμένο βιβλίο, όλες πολύ σκοτεινές, στα μέτρα του Αμερικανού συγγραφέα και ποιητή, και ωμές στην περιγραφή ακόμα και των πιο αποτρόπαιων σκηνών. Τέτοιες που ένας λάτρης των θρίλερ και του τρόμου σίγουρα θα εκτιμήσει.

Οι ιστορίες εκτυλίσσονταν αναμενόμενα καλά για το ταλέντο του Poe, με τη διαφορά ότι, τώρα, είχαν κάτι το ιδιαίτερο. Ανάμεσα στις σελίδες, ως διαλείμματα και ενισχύσεις του main story υπήρχαν ολοσέλιδα σκίτσα. Τόσο μέσα στο κλίμα του συγγραφέα που σε έκανε να φαντάζεσαι ότι θα μπορούσε να τα είχε κάνει ο ίδιος αν το χέρι του «έπιανε» και στο σχεδιαστικό κομμάτι.


Ο δημιουργός, όμως, ήρθε αρκετά χρόνια μετά, στη Mendoza της Αργεντινής, και ακούει στο όνομα Luis Scafati. Όντας σε μία οικογένεια που ο πατέρας του, Hipólito Scafati, διατηρούσε επιχείρηση για σκιτσάρισμα, είχε πρόσβαση ήδη από μικρή ηλικία στα βασικά υλικά που χρειαζόταν για τα πρώτα του δημιουργήματα. Και, κάπως έτσι, ξεκίνησε μία αγάπη που παραμένει αναλλοίωτη στα 73 του χρόνια. Ο Scafati είναι σήμερα ένας επιτυχημένος σκιτσογράφος, εικονογράφος και γλύπτης, δημιουργήματα του οποίου μπορείς να βρεις εύκολα σε μερικά από τα πιο γνωστά βιβλία της παγκόσμιας λογοτεχνίας, όπως η Μεταμόρφωση του Franz Kafka και το 1984 του George Orwell, μία έκδοση που πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2021.


Βρήκαμε, λοιπόν, τον εξαιρετικά ταλαντούχο καλλιτέχνη και μάς απάντησε σε 8 ερωτήσεις σχετικά με το σχέδιο και τη ζωή του με αυτό.

Πότε αρχίσατε να ζωγραφίζετε;

Άρχισα να ζωγραφίζω από όταν ήμουν πολύ μικρός, σχεδόν πριν να μάθω να διαβάζω ή να γράφω.

Θυμάστε το πρώτο σας σκίτσο;

Όχι, έχω μία ανάμνηση πολύ θολή. Δεδομένου ότι ήμουν πολύ μικρός, υποθέτω ότι ήταν κάτι τύπου, κόμικς.

Σε ποιο σημείο της ζωής σας μπορέσατε να πείτε ότι το σχέδιο ήταν η βασική σας δουλειά;

Από τα 25 μου χρόνια άρχισα να ζω από τη δουλειά μου στο σκίτσο, με πολλές στερήσεις και δυσκολίες.

Πώς είναι μία τυπική μέρα ενός σκιτσογράφου;

Ξυπνάω πολύ νωρίς, τρώω ένα μείγμα από φρούτα και, μετά, πίνω ένα ρόφημα που λέγεται mate, κάτι πολύ τυπικό στη χώρα μου. Μετά, γύρω στις 8 το πρωί πάω στο στούντιό μου που είναι πολύ κοντά στο σπίτι μου και εκεί αρχίζω τη ρουτίνα μου με το σχέδιο, τη ζωγραφική, κλπ. Το μεσημέρι τρώω ένα λιτό γεύμα με τη συντροφιά της Marta Vicente, που είναι επίσης καλλιτέχνης πλαστικής τέχνης και, μετά, συνεχίζει ο καθένας στο εργαστήρι του μέχρι το απόγευμα, οπότε και κάνουμε μία βόλτα 4 χιλιομέτρων.


Υπάρχουν στιγμές που δεν έχετε έμπνευση;

Η έμπνευση εμφανίζεται γενικά την ώρα που δουλεύω, όχι πριν, και, αν δεν έχω όρεξη να σκιτσάρω ή να ζωγραφίσω, πηγαίνω στον κήπο και ασχολούμαι με τα φυτα.

Στα έργα σας υπάρχει κάτι σκοτεινό. Τι βρίσκετε σε αυτό το στοιχείο που δεν υπάρχει σε άλλα σχέδια;

Πιστεύω ότι οι άνθρωποι είμαστε φωτεινά όντα. Το φως παράγει σκιές. Ίσως πολλά από τα σχέδιά μου είναι η σκιά που προβάλλεται. Αυτό είναι το «σκοτεινό», το ζοφερό που είναι κομμάτι όλων και που απλώς κάποιοι δε θέλουν να δουν.

Ας υποθέσουμε ότι κάποιος σκιτσάρει. Πώς μπορεί να το κάνει επαγγελματικά;

Αρχικά, πρέπει να προσφέρει τη δουλειά του. Σήμερα, τα δίκτυα είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για όλους. Έπειτα, πρέπει να ξέρει καθαρά τι θέλει να κάνει. Οι επιλογές είναι πολλές, αλλά πρέπει να αποφασίσεις τι θες να κάνεις. Μπορείς να είσαι σκιτσογράφος, να φτιάχνεις κόμικς, βίντεο, διαφημιστικά, δημοσιογραφικά, τέχνη.

Πέρα από το σκίτσο, με τι άλλο θέλατε να ασχοληθείτε;

Ήθελα να σπουδάσω ψυχολογία. Ήμουν πολύ κοντά στο να το κάνω, αλλά όταν μπήκα στη σχολή Καλών Τεχνών, συνειδητοποίησα ότι αυτός ήταν ο τομέας μου. Πάντα, όμως, διάβαζα ψυχολογία.


Μπορείς να βρεις περισσότερα έργα του Luis Scafati στο προφίλ του στο Instagram και στο blog του.

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης