Remote control στο 2022: Σειρές και εκπομπές με ρεκόρ και tv stars που αγαπήθηκαν από το κοινό

Κατερίνα Μπούσιου

Η καλύτερη χρονιά σε επίπεδο ποικιλιάς προγραμμάτων ήταν η φετινή. Είχαμε ρεκόρ, είχαμε εκπλήξεις, μία μεγάλη αγάπη για την μυθοπλασία που έφερε και την μεγάλη κρίση στα παραδοσιακά reality. Πατάμε το remote control και κάνουμε την τηλεοπτική ανασκόπηση της χρονιάς. 

Το τέλος των Άγριων Μελισσών, η επιστροφή του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στην τηλεόραση και η επιτυχία του Maestro, η μεταγραφή της Φαίης Σκορδά, η επιστροφή της Ρούλας Κορομηλά, το ρεκόρ της Αγγελικής Νικολούλη, η κωμωδία Συμπέθεροι από τα Τίρανα, αλλά και σταθερή προτίμηση σε Σασμό και Γη της ελιάς από το κοινό, είναι ανάμεσα στις κορυφαίες τηλεοπτικές στιγμές της χρονιάς που φεύγει. Μαζί με την Eurovision και το Μουντιάλ που έσπασε κάθε ρεκόρ τηλεθέασης.

Όταν μιλούν οι αριθμοί

Ζούμε σε ρυθμούς new generation στην τηλεόραση. Δεν αφορά στην πρωτοτυπία των προγραμμάτων, όσο την αλλαγή φιλοσοφίας του τηλεθεατή. Η metaverse εποχή και οι νέες πλατφόρμες, βγάζουν τον τηλεθεατή από το σαλόνι του και τον βάζουν μπροστά στον υπολογιστή ή στο κινητό του. Τον κάνουν συμμέτοχο και όχι παθητικό θεατή.

Αποθαρρυντική η διαρκής μείωση του αριθμού των ενεργών τηλεθεατών, όπως και η μείωση της ώρας που το κοινό μένει μπροστά στον δέκτη του. Ευχάριστη όμως η ποικιλία που έχουμε σε προγράμματα, σε ενημερωτικές εκπομπές και σε πρωτότυπες ιδέες. Σε κάποιες κατηγορίες ψυχαγωγικών εκπομπών, ας πούμε ότι έχουμε μία από τα ίδια.

Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά μίας εκπομπής, μίας σειράς ή ενός live show, φέτος ταυτίστηκαν και με την απόδοση σε νούμερα τηλεθέασης, σε αρκετές περιπτώσεις. Σύμφωνα με το ετήσιο Tv Yearbook της εταιρείας Nielsen τα προγράμματα που σημείωσαν ρεκόρ τηλεθέασης την φετινή χρονιά ήταν μεταξύ άλλων ο τελικός της Eurovision με 52,5%, ένα επεισόδιο του Φως στο Τούνελ της Αγγελικής Νικολούλη τον Απρίλιο (οι αποκαλύψεις για την υπόθεση Πισπιρίγκου) με 47% καθώς, ένα επεισόδιο της σειράς για τον Άγιο Παίσιο με 32,8% καθώς και ένα επεισόδιο του Survivor με 30,9%.

Αυτή η λίστα, επειδή όμως αφορά την τηλεοπτική σεζόν από τον Σεπτέμβριο του 2021 έως τις 28 Αυγούστου του 2022, δεν συμπεριλαμβάνει τους τελευταίους 4 μήνες όπου είχαμε ανατροπές. Τόσο με τον τελικό του Μουντιάλ από τον ΑΝΤ1 που άγγιξε το 72,% όσο και με την πρεμιέρα του Maestro με 37% στο δυναμικό κοινό.

Η φετινή χρονιά στο δεύτερο εξάμηνο, έσπασε κάθε ρεκόρ σε νέες σειρές μυθοπλασίας, θυμίζοντας παλιές καλές εποχές της τηλεόρασης. Εκεί, είχαμε μεγάλες εκπλήξεις.

Οι σειρές που αγαπήθηκαν

Ας αφήσουμε τα νούμερα και ας πάμε στα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Να ξεκινήσουμε από τα σίριαλ που είχαν ήδη ξεκινήσει από τις προηγούμενες σεζόν. Οι «Άγριες Μέλισσες» έριξαν αυλαία με ένα συγκλονιστικό φινάλε μετά από 3 χρόνια. Η σειρά αποτελεί μία από τις καλύτερες της τελευταίας δεκαετίας και άνοιξε τον δρόμο για την αναγέννηση της μυθοπλασίας. Σε επίπεδο σεναρίου, κινηματογραφικής αισθητικής και ταλαντούχου καστ, ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Ο Σασμός και την φετινή χρονιά είναι ο νικητής της prime time, παρά τον σκληρό ανταγωνισμό από τη Γη της ελιάς. Ο γάμος του Μαθιού και της Βασιλικής ήταν από τις σκηνές που συζητήθηκαν περισσότερο από το κοινό, όπως και η είσοδος του Στέλιου Μάινα σε κομβικό ρόλο στην σειρά.

Στην Γη της ελιάς που έχει πιστό και σταθερό κοινό η καταδίκη και η φυλάκιση της Αθηνάς (Άντζελα Γκερέκου) στην αρχή της δεύτερης σεζόν έφερε και πολύ υψηλά νούμερα τηλεθέασης. Η σειρά του Ανδρέα Γεωργίου φέτος έχει ανανεωθεί και θα είναι και το 2023 στα likes του κοινού.

Και πάμε στις νέες σειρές.

Η τηλεοπτική επιστροφή του Χριστόφορου Παπακαλιάτη με τον Μaestro έκλεισε τη χρονιά με μία πρωτιά, καθώς στο τέλος του 2022, είναι η μόνη ελληνική σειρά που μεταδίδεται από το Netflix. Συζητήθηκε και διαφημίστηκε όσο καμμιά, η αναμονή του κοινού ήταν μεγάλη και το υπέροχο αισθητικό αποτέλεσμα ήταν το καλύτερο δώρο του δημιουργού της, προς όλους μας.

«Αριστούργημα»! Ο Αντώνης τελικά ήταν ο δολοφόνος και το φινάλε του Maestro μας αφήνει με απορίες

Στα highlights της χρονιάς, δύο σειρές που αγαπήθηκαν πολύ. Το «Κάνε ότι κοιμάσαι» στην ΕΡΤ, αλλά και το «Μία νύχτα του Αυγούστου», το sequel από το «Νησί». Αν υπήρχαν τηλεοπτικά Όσκαρ στην Ελλάδα, θα τα είχαν κερδίσει. Πρώτου ρόλου για τον Σπύρο Παπαδόπουλο και τον Γιώργο Καραμίχο αντίστοιχα, αλλά και στο σενάριο, στην απόδοση των διαλόγων και στην σκηνοθεσία. Μπορεί να μην έχουν πρωτιές στην τηλεθέαση, αλλά αγαπήθηκαν για αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Και αυτή είναι η τηλεόραση που αγαπάμε.

Πρωταγωνίστρια της χρονιάς, ως ηθοποιός είναι η Μαρία Καβογιάννη. Όχι μόνο για τον ρόλο της στον «Maestro» αλλά και για την άριστη υποκριτική προσέγγιση ως Αγάθη, στο «Μία νύχτα του Αυγούστου». Πολυεπίπεδη ως καλλιτεχνική προσωπικότητα, η Μαρία έγινε η αγαπημένη του τηλεοπτικού κοινού και ίσως έχει τις περισσότερες αναφορές στα social media από κάθε άλλη.

Βραβείο πρωτοτυπίας, κερδίζει για αυτή την χρονιά η εκπομπή «Τα Νούμερα» του Φοίβου Δεληβοριά. Δεν είναι απλά μία σατιρική, αλλά μία ευρηματική απεικόνιση της ελληνικής showbiz. Η μουσική «Μάντρα» του, ήρθε για να μας δείξει το μέλλον.

Στα αξιομνημόνευτα τηλεοπτικά projects και η εκπομπή «Ρίζες» του Θανάση Ευθυμιάδη, έστω και με περιορισμένα επεισόδια. Τέτοιες εκπομπές ίσως και δεν θα έπρεπε να μπαίνουν στην λογική πως κριτήριο επιτυχίας, είναι μόνο η απόδοση σε νούμερα τηλεθέασης.

Μεγάλη έκπληξη λίγο πριν την λήξη της τηλεοπτικής σεζόν η σειρά «Παγιδευμένοι», μόνιμο trend στο Twitter και με ανοδική πορεία στην τηλεθέαση. Ο Μιχάλης Λεβεντογιάννης και η Μάρθα Λαμπίρη Φεντόρουφ, κερδίζουν το βραβείο του πιο αγαπημένου ζευγαριού στα social media.

Στις ψυχαγωγικές εκπομπές δεν είχαμε μεγάλες αλλαγές σε σχέση με πέρυσι, με μόνη εξαίρεση δύο new entry. Mε την μεταγραφή της χρονιάς της Φαίης Σκορδά από τον ΑΝΤ1 στον ΣΚΑΙ και την Ελένη Χατζίδου και τον Ετεοκλή Παύλου να αναλαμβάνουν το Brekfast@star. Ο ανταγωνισμός μεγάλωσε και ξεκάθαρος νικητής αυτής της χρονιάς είναι ο τηλεθεατής, γιατί έχει επιλογές. Ας μην ασχοληθούμε με τo ποιος είναι νικητής στα νούμερα, γιατί εκεί έχουμε διαρκή σκαμπανεβάσματα.

Τρεις παρουσιάστριες έμειναν το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς εκτός της Tv. Η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου λόγω του γάμου της και της εγκυμοσύνης της, η Ιωάννα Μαλέσκου αλλά και η Κατερίνα Καραβάτου, η οποία επιστρέφει στα μέσα Ιανουαρίου ως η νέα παρουσιάτρια του «My Style Rocks».

Και μία άλλη όμως, επέστρεψε σε γνώριμα τηλεοπτικά λημέρια. Η Ρούλα Κορομηλά ως η μόνιμη πια οικοδέσποινα στο «Σπίτι με το Mega» είναι η επιστροφή της χρονιάς. Η δε τηλεοπτική της συνάντηση με την Ελένη Μενεγάκη, στα πιο αξιομνημόνευτα τηλεοπτικά γεγονότα της χρονιάς. Κάτι σαν τελικός του Μουντιάλ.

Αφού αναφέραμε το Μουντιάλ, το ρεκόρ τηλεθέασης της χρονιάς, ανήκει στον Μέσσι και στην παρέα του την βραδιά του τελικού στις 18 Δεκεμβρίου. Ένα ακόμη αθλητικό γεγονός, ο τελικός του Champions League, ανήκει στα μεγάλα τηλεοπτικά γεγονότα που σφράγισαν το 2022.

Αξίζει να σημειώσουμε σε αυτή την ανασκόπηση, ότι Survivor, MasterChef και GNTM παρόλο που είχαν πτώσεις, παραμένουν must της τηλεοπτικής μας πραγματικότητας. Δεν αγαπήθηκε το Love Island, πολλές εκπομπές είχαν πτώση στην τηλεθέαση κυρίως στη μεσημεριανή ζώνη, πλην της Ζέτας Μακρυπούλια, ενώ ευχάριστη έκπληξη στην ενημερωτική ζώνη, είναι οι Πρωταγωνιστές του Σταύρου Θεοδωράκη, αλλά και το Mega stories, με την Δώρα Αναγνωστοπούλου. Οι εκπομπές της με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη και με τη Δώρα Τσαμπάζη και το αφιέρωμα στον Αλέξανδρο Νικολαΐδη, ήταν από τις πιο memorable στιγμές για το 2022.

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης