Αναλύουμε το στυλ του Adrien Brody
Ένας από τους πιο στυλάτους άντρες στον κόσμο.
Κάποιοι ευαγγελίζονται ότι «ενός κακού, μύρια έπονται». Πιθανώς απαισιόδοξοι. Μάλλον δυσοίωνοι. Είναι εκείνοι που δεν τολμούν να σκεφτούν το ανάποδο, ίσως γιατί είναι προληπτικοί, ίσως γιατί δεν το πιστεύουν, ότι δηλαδή «ενός καλού» επίσης «μύρια έπονται». (Υποσημείωση: το τελευταίο όχι απλά ισχύει στους καλλιτεχνικούς-χολιγουντιανούς κύκλους, είναι ο τρόπος που χτίστηκαν, χτίζονται και θα συνεχίσουν να χτίζονται πρωτοκλασάτες καριέρες. Και μαζί με αυτές, άφθαρτα -στο χρόνο- style icons).
Ίσως λοιπόν ούτε κι ο νεοϋορκέζος ηθοποιός Adrien Brody, τότε στα 29 του, να το πολυπίστευε (το «ενός καλού, μύρια έπονται»), πριν ανέβει να ευχαριστήσει με την ψυχή του (και με παγωμένο-αμήχανο πλατύ χαμόγελο) την Ακαδημία, η οποία τον είχε μόλις ανακηρύξει ως Καλύτερο Άντρα Ηθοποιό για το 2003, για την συγκλονιστική ερμηνεία του στον Πιανίστα.
Λίγα λεπτά πιο πριν, το βράδυ είχε πάρει ελαφρώς επεισοδιακή τροπή (από αυτές που κάνουν τον εκάστοτε σκηνοθέτη των Όσκαρ να τρίβει ικανοποιημένος τα χέρια του): ο Adrien Brody, πριν καν παραλάβει το βραβείο του από τη Halle Berry, ορμάει, την αρπάζει με δεξιοτεχνική Καζανοβική κίνηση χαρίζοντάς της το πιο ζουμερό και παθιασμένο φιλί που έχουν δει ποτέ live –και απρογραμμάτιστα- τα Όσκαρ (αρκετές οι celebrity παρωδίες αυτού σε μετέπειτα βραβειακές εκδηλώσεις). Αφού κατάφερε να αναψοκοκκινίσει την ούτως ή άλλως σέξι Halle Berry, o Adrien, ακουμπώντας στο πόντιουμ και περιεργαζόμενος το χρυσό αγαλματίδιο του θείου Όσκαρ, ευχαριστεί συνεργάτες, φίλους και φυσικά οικογένεια (πόσο κλισέ πια στα on-stage οσκαρικά παραληρήματα), ενώ πιθανώς και να έκλεισε πονηρά το μάτι και στην οικογένεια Zegna και στο απαράμιλλης αισθητικής fashion brand της, Ermenegildo Zegna.
Εκείνο το υπέρκομψο Ermenegildo Zegna κοστούμι πάνω –σε συνδυασμό με το χρυσό αγαλματίδιο στο δεξί του χέρι- σίγουρα εκείνη την κυριακάτικη νύχτα τον έκαναν ακόμη πιο... ψηλό από τα 1.85 cm που ήδη είναι, ενώ ανεπιστρεπτί τον «εξωθούσαν» σε αδιαπραγμάτευτη στυλιστική αναβάθμιση. Πλέον δεν υπήρχε δρόμος (στυλιστικής) επιστροφής σε κάτι υποδεέστερο από Ermenegildo Zegna. Tα δεδομένα ήταν ξεκάθαρα: ο Adrien Brody ήταν πια ο πολύ ταλαντούχος νέος οσκαρικός ηθοποιός που φορούσε Ermenegildo Zegna και το τιμούσε σε κάθε χαιρετούρα του προς το κοινό της 75ης Τελετής. Είτε στο πόντιουμ, είτε περπατώντας με το αγαλματίδιο στο χέρι, λίγα λεπτά αργότερα, πηγαίνοντας στο κάθισμά του. Αυτή προφανώς την -πνιγμένη μέσα σε ροζέ σαμπάνια (λόγω οσκαρικής λάμψης)- εξίσωση αποκωδικοποίησαν και οι ιθύνοντες του creative τμήματος του Zegna και σχεδόν την επόμενη κιόλας μέρα τον χρίζουν «spokesman» του brand, την πιο αντιπροσωπευτική εικόνα και προσωπικότητα «μπροστάρη» του hi-end Οίκου για τη σεζόν που ακολουθούσε, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2003.
Στην υπηρεσία ενός τόσο εξεζητημένου fashion brand, φυσικά επιστρατεύεται ένας εξεζητημένος φωτογράφος, ο οποίος και θα φωτογράφιζε τον rookie της μόδας, Adrien Brody, στην πρώτη του καμπάνια για τον Οίκο Zegna: απέναντί του και πίσω από το φακό, ο θρυλικός φωτογράφος Peter Lindbergh (έχει φωτογραφίσει κάθε εν ζωή θρύλο του παγκόσμιου entertainment και της μόδας και τα χαρακτηριστικά ασπρόμαυρα διαχρονικά καρέ του με φόντο κυρίως τη Νέα Υόρκη, πλέον είναι ανεκτίμητη Τέχνη που κρεμιέται στις πιο avant-garde γκαλερί του πλανήτη).
Ο Ζegna επιμένει με Adrien Brody. Τον κλείνει και για την καμπάνια της επόμενης σεζόν, Φθινόπωρο/Χειμώνας 2003, αυτή τη φορά με φωτογράφο μια άλλη κορυφαία μορφή, τον αντισυμβατικό Steven Klein.
Τι ακριβώς είχε συμβεί με τον Adrien; Πως βρέθηκε ξαφνικά να διδάσκει στυλ μέσα από διάσημες καμπάνιες ρούχων; Η απάντηση απλή. Ο Οίκος Zegna, με 379 καταστήματα σε 64 χώρες παγκοσμίως, ήθελε αυτή τη φορά να δώσει ένα διαφορετικό μήνυμα στους εν δυνάμει καθημερινούς πελάτες του, δεν ήθελε ψυχρά και απρόσωπα μοντέλα να φοράνε τα ρούχα του, αλλά ενδιαφέροντες και εμπνευσμένους «αληθινούς άντρες». Ο Adrien Brody, ο οποίος είχε φορέσει Zegna τόσο στα Όσκαρ, όσο και στις Χρυσές Σφαίρες λίγο νωρίτερα στην ίδια χρονιά, ήταν ο ιδανικότερος «αληθινός άντρας», αυτός που πληρούσε τις ιδιαίτερες προϋποθέσεις και κονσεπτικές βλέψεις του Οίκου.
Από τη στιγμή που πρωτοποζάρει στο φακό, μέχρι και τις ύστατες στιγμές που τυπώνεται σε έντυπες καταχωρήσεις περιοδικών ή αναρτάται σε γιγαντοαφίσες στους δρόμους της Νέας Υόρκης -προμοτάροντας το νέο κόνσεπτ του Zegna- ο Adrien Brody προσπαθεί να εξοικειωθεί με το νέο «χρίσμα». Ο ίδιος «βαπτίζεται» από τα διεθνή lifestyle media «style icon», ένας χαρακτηρισμός που τον ακολουθεί στενά μέχρι και σήμερα, με τον ίδιο να εξελίσσει αλάνθαστα την κομψότητά του, να αβαντάρει στυλ που αντικειμενικά ανήκουν σε ξεχασμένες-προηγούμενες δεκαετίες δίνοντάς τους το twist ενός καλοδιαβασμένου trend-setter και να πειραματίζεται με vintage αισθητικής αξεσουάρ, στενές γραβάτες, τιράντες, φουλάρια, μούσια-γένια και καπέλα φεντόρα περπατώντας ατάραχος και σίγουρος στη «λεπτή κόκκινη γραμμή» που λέγεται Red Carpet!
Τον Adrien Brody δεν τον λες όμορφο. Δεν τον λες όμως κι άσχημο. Τον λες αντισυμβατικά γοητευτικό (εντάξει, υπάρχουν και γυναίκες οι οποίες λατρεύουν τη γαμψή μύτη του!). Μεγάλα εκφραστικά μάτια, ψηλόλιγνη –«στέκα»- φιγούρα, άλλοτε πνιγμένος στα μούσια και τα μακριά μαλλιά (που θες απλά να πας και να τον σαπουνίσεις!), άλλοτε με τριμαρισμένα γένια και ασύμμετρες φράντζες (η επιτομή του στυλιζαρισμένου grooming). Αναλόγως τα ρούχα που επιλέγει κάθε φορά για τη δημόσια εμφάνισή του, μοιάζει σα να επιλέγει σωστά και ταιριαστά και το ανάλογο... «τριχωτό» (!) που θα ολοκληρώσει το τόσο καλοδουλεμένο του ensemble.
Ως γνωστόν, στυλ δεν είναι μόνο τα ρούχα... Αν κάποιος έψαχνε εύστοχους χαρακτηρισμούς για να περιγράψει με ακρίβεια το αψεγάδιαστο στυλ του Adrien Brody (εδώ μιλάμε μόνο για ρούχα), θα έπρεπε απλά να αποστηθίσει λέξη-λέξη τις παρακάτω περιγραφές: «Οι στυλιστικές του επιλογές είναι ένα ταίριασμα καθαρών και elegant κλασικών γραμμών, με έμφαση στις μοντέρνες λεπτομέρειες. Από τη μία το στυλ του είναι η αποθέωση του σύγχρονου retro-chic, από την άλλη, το look του δεν παύει να δείχνει την εμμονή του στο διαχρονικά παραδοσιακό και στο ανεκτίμητα κλασικό. Κάθε του εμφάνιση είναι πάντα μία απεικόνιση των παρόντων trends, σε συνδυασμό με κομμάτια που αποτελούν τις βασικές αρχές της κλασικής αντρικής μόδας. Τελικώς, η προσωπικότητά του πάντα αντανακλάται στο ιδιαίτερο look του». Για αυτούς προφανώς τους λόγους, δικαίως, το 2004, η αμερικανική έκδοση του διάσημου αντρικού περιοδικού Esquire, τον ανακηρύσσει «Best Dressed Man in America».
Με τίτλους ή χωρίς, οι κομψές και λεπτοδουλεμένες εμφανίσεις του Αdrien Brody δεν σταματούν να συμπεριλαμβάνονται κάθε χρόνο στο άτυπο Hall of Fame των κορυφαίων αντρικών εμφανίσεων κάθε μεγάλου καλλιτεχνικού event στον πλανήτη.
Για να κοπιάρεις τώρα το στυλ του, δεν είναι απαραίτητο να προσπαθείς κάθε φορά να ξεπατικώσεις αυτούσιο το σύνολο που φοράει στην τελευταία φωτογραφία του που βγήκε στη δημοσιότητα, για παράδειγμα, από τις Χρυσές Σφαίρες. Δεν χρειάζεται κόπο, όσο γούστο, φαντασία, με βασική προϋπόθεση πάντα την άρτια γνώση βασικών κανόνων του κλασικού αντρικού στυλ.