Αποκλειστικό: Η costume designer του Euphoria Heidi Bivens μας μίλησε για τα looks των πρωταγωνιστών
Η σειρά που έγινε η απόλυτη έκφραση των Gen-Zers και άλλαξε τα δεδομένα της μόδας έχει ανακοινώσει ήδη την τρίτη της σεζόν. Η Heidi Bivens, η costume designer των αγαπημένων μας Euphoria girls, αποκαλύπτει το πώς δημιούργησε τα iconic looks των πρωταγωνιστών και τι πρέπει να περιμένουμε στη συνέχεια της σειράς.
Όταν μιλάμε για τηλεόραση και μόδα, τότε το όνομα Euphoria είναι ένα από τα πρώτα που θα έρθουν στο μυαλό μας σήμερα. Η σειρά του HBO που έχει κερδίσει εκατομμύρια θεατές παγκοσμίως είναι μια απάντηση στις fashion σειρές των 90s, έχοντας κερδίσει τις καρδιές όχι μόνο των Gen-Zers, αλλά και ολόκληρου του κόσμου της μόδας, γιατί έφερε στις οθόνες μας αυτό που αναζητάμε όλοι από τη μόδα σήμερα: τη φαντασία και την απόλυτη δημοκρατία. Με φόντο ένα σχολείο της Αμερικής και την πιο οξυδερκή γενιά, που έχει αναλάβει τα ηνία από νωρίς, η Heidi Bivens, η costume designer του Euphoria, έχτισε ένα σύμπαν όπου κάθε χαρακτήρας μπορεί να είναι ο εαυτός του, περνώντας το δικό του προσωπικό ταξίδι μέσα από το σκοτάδι και το φως, κλείνοντας το μάτι στον ρεαλισμό και αγκαλιάζοντας το όνειρο.
Με 19 εκατομμύρια ανθρώπους να έχουν παρακολουθήσει τη δεύτερη σεζόν του Euphoria, η Heidi Bivens έχει γίνει μία από τις πιο σημαντικές, αλλά και αμφιλεγόμενες, image makers της εποχής μας.
Euphoria: Κι όμως η Zendaya δεν ήταν η πρώτη επιλογή για τον ρόλο της Rue
Η Heidi Bivens αποκαλύπτει την έμπνευση πίσω από τα κοστούμια του Euphoria
Το Euphoria δεν είναι άλλη μια καλή σειρά με ωραία κοστούμια, αλλά είναι μια πετυχημένη σειρά εξαιτίας (και) των κοστουμιών της. Αυτό είναι ξεκάθαρο. Όπως ξεκάθαρο είναι και το όραμα της Heidi Bivens γαι τους χαρακτήρες που αναλαμβάνει κάθε φορά να ντύσει. Έχοντας ξεκινήσει τον κύκλο της ως βοηθός ενδυματολόγου της Melissa Toth, στο θρυλικό film «H Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού», η Heidi Bivens είχε την ευκαιρία να βρεθεί δίπλα στη δημιουργία του πρώτου ίσως weird girl της μεγάλης οθόνης, όταν η weird girl aesthetic δεν ήταν trend του Tik Tok. Ακολούθησαν πολλές δουλειές στη βιομηχανία του θεάματος με κορυφαία στιγμή την ταινία «The Beach Bum», το 2019, που χαρακτηρίστηκε ως «η κορυφαία ταινία μόδας της χρονιάς», από την editor του GQ, Rachel Tashjian.
«Όταν σχεδιάζει κανείς κοστούμια για ταινίες και σειρές στην τηλεόραση, υπάρχει πάντα η ευκαιρία να δημιουργήσεις κάτι το αξέχαστο, αν φυσικά το σενάριο και οι χαρακτήρες είναι ενδιαφέροντες, και υπάρχει και η υποστήριξη του σκηνοθέτη,» μου είπε, ξεκινώντας τη συζήτησή μας από τον τρόπο με τον οποίο καταφέρνει να προσεγγίσει κάθε φορά τους ήρωες. «Φαντάζομαι ότι η διαδικασία σκέψης μου μπορεί να είναι παρόμοια με αυτή ενός ηθοποιού, όταν γνωρίζει έναν χαρακτήρα που επρόκειτο να παίξει και επεξεργάζεται ποιο είναι το κίνητρό του. Κάποιες φορές οι λεπτομέρειες των κοστουμιών είναι γραμμένες στο ίδιο το σενάριο, και άλλες φορές δημιουργώ μία εμφάνιση χωρίς να υπάχρουν πολλά στοιχεία».
Πώς μπορείς, όμως, να αντλήσεις έμπνευση για το στυλ της πιο δημιουργικής γενιάς σε σχέση με τη μόδα και να αποκωδικοποιήσεις τις ελπίδες τους; Γιατί η επαφή με τη μόδα και το καθημρινό ντύσιμο έχει πάρει μια άλλη μορφή για τους Gen-Zers και είναι κάτι παραπάνω από έκφραση. Είναι δήλωση, πράξη και τέχνη μαζί. Για αυτό και όλοι οι κορυφαίοι οίκοι του κόσμου κινούνται με τεράστια ταχύτητα, για να προλάβουν τη σαρωτική αγοραστική τους τάση, βάζοντας στην άκρη του millennials, που δεν επέδειξαν την ίδια δυναμική τόσο γρήγορα.
«Πολύ συχνά έχω ψάξει στο Instagram για έμπνευση. Πιστεύω ότι το στυλ των Gen-Zers, όπως ξέρουμε σήμερα, είχε ήδη άρχισε να διαμορφώνεται, και μέσα από το Euphoria, είχα την ευκαιρία να το κάνω ακόμη πιο γνωστό σε ένα ευρύτερο κοινό».
Είναι η Jules ο πιο fashion forward χαρακτήρας της σειράς;
Δική μου αιώνια αγαπημένη ηρωίδα του Euphoria είναι η Jules και δεν θα μπορούσε να μην ρωτήσω τη Heidi Bivens ειδικά για εκείνη και το απίστευτο anime style της. Πώς είναι δυνατόν να χτίσει, δηλαδή, κάποιος έναν χαρακτήρα με τόσο έντονα στοιχεία ενός cartoon, που να είναι παράλληλα τόσο ρεαλιστικός και ανθρώπινος; Η ίδια η Hunter Schafer με τη μορφή ξωτικού ήταν η κατάλληλη επιλογή για να ενσαρκώσει τον ρόλο. «Όταν δημιούργησα το look της Jules, ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης της σειράς, Sam Levinson, συμπεριέλαβε μερικές λεπτομέρειες για αυτήν στο πρώτο, pilot επεισόδιο. Η Hunter (Schafer) μοιράστηκε, επίσης, κάποιες υπέροχες εικόνες μαζί μου ως έμπνευση για το στυλ της Jules».
Τελικά τι συμβαίνει με το μπορντό φούτερ της Rue;
Η Zendaya, που ενσαρκώνει τον ρόλο της Rue, έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της σειράς μέσα στο safety blanket της, το μπορντό hoodie του μπαμπά της, που έχει φύγει από τη ζωή. Η απώλεια και η κατάθλιψη μπορούν τελικά να αποτυπωθούν μέσα σε ένα και μόνο ρούχο. «Μιλάω εκτενώς για τη σημασία του hoodie της Rue στο επερχόμενο βιβλίο μου "Euphoria Fashion", που θα εκδοθεί από το A24 και πρόκειται να κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στη χρονιά. Δίνει μια εσωτερική ματιά στα κοστούμια των seasons 1 και 2, ενώ παράλληλα μοιράζομαι και πολλά ανέκδοτα για το πώς και γιατί επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα κοστούμια».
Κατά τη Heidi, η Lexi είναι ο χαρακτήρας που έχει τη μεγαλύτερη εξέλιξη μέσα από το ντύσιμό της στη σειρά, «καθώς αποκτά αυτοπεποίθηση και βγαίνει σιγά-σιγά από το καβούκι της,» όπως μου λέει. Ποια είναι, όμως, το δικό της αγαπημένο Euphoria girl, που απογείωσε μαζί της τη δημιουργική διαδικασία;
«Είναι η πιο δύσκολη ερώτηση, γιατί αγαπώ όλους τους χαρακτήρες για διαφορετικούς λόγους τον καθένα. Η Jules έχει ίσως τα πιο δημιουργικά looks από όλους».
«Θα έλεγα ότι οι ηθοποιοί της σειράς θα διαφωνήσουν μάλλον με αυτή τη δήλωση, αλλά πιστεύω ότι είναι φυσιολογικό για έναν ηθοποιό να επηρεάζει τον χαρακτήρα που υποδύεται, αλλά και το αντίστροφο», μου είπε, επιβεβαιώνοντας λίγο-πολύ αυτό που εισπράττει ο θεατής, όταν βλέπει το Euphoria. Οι ρόλοι μοιάζουν να έχουν γίνει ένα με κάθε μία πρωταγωνίστρια, που εξελίσσεται μέσα στις σεζόν, για να γίνει ακόμη πιο αληθινή, να έρθει ακόμη πιο κοντά στον εαυτό της. Ένα τέτοιο ταξίδι, που στην περίπτωση του Euphoria αποτυπώνεται απόλυτα και στα κοστούμια της σειράς, δεν θα μπορούσε παρά να παντρευτεί και με το προσωπικό στυλ του κάθε καλλιτέχνη.
Oι Gen-Zers αναγκάζουν τη μόδα να περάσει στη βιωσιμότητα
Οι χαρακτήρες του Euphoria συγκεντρώνουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά ενός τυπικού Gen-Zer, οπότε και η Heidi Bivens κάνει το ψυχογράφημά τους με τα ρούχα, που φέρνει στα πλατό. Έχουν γραφτεί άρθρα επί άρθρων για το κατά πόσο θα μπορούσαν να πληρώσουν αυτοί οι έφηβοι τα designer vintage κομμάτια, που συνθέτουν τις εμφανίσεις τους, αλλά το ίδιο το Euphoria ακροβατεί μεταξύ πραγματικού και ουτοπίας. Το μόνο απόλυτα ρεαλιστικό είναι η αγάπη αυτής της γενιάς για τη βιώσιμη μόδα και το vintage hunting που έχει πάρει πια άλλες διαστάσεις. «Είναι πολύ ενδιαφέρον να βλέπουμε ότι το Y2K style, που ήταν δημοφιλές στις αρχές της δεκαετίας του 2000, επιστρέφει ξανά. Οι Gen-Zers φαίνεται ότι ενδιαφέρονται πολύ για second hand και vintage ρούχα, αλλά και για items από μεταπώληση, που είναι ένας βιώσιμος τρόπος να ψωνίσει κανείς. Επίσης, με τα social media, όλοι έχουν πρόσβαση σε περισσότερη έμπνευση από ποτέ».
Η τρίτη σεζόν του Euphoria γυρίζεται ήδη, και, εκτός από τις εξελίξεις που θα δούμε στο storyline, η προσοχή μας θα είναι στραμμένη και στο iconic style των ηρωίδων, που είναι έτοιμες να κάνουν το άλμα. Τελικά θα βγάλει η Zendaya αυτό το μπορντό hoodie από πάνω της;
«Δεν μπορώ να αποκαλύψω κάποια λεπτομέρεια, το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι οι ηρωίδες δεν θα βρίσκονται στο λύκειο», μου είπε η Heidi Bivens και μας έκλεισε το μάτι για τα προσεχώς.