Η Ηρώ Γάλλου πιστεύει πως σε casting το μόνο που παίζει ρόλο για τον ηθοποιό είναι το φυσικό ταλέντο

Κατερίνα Μπούσιου

Αυτή τη στιγμή το όνομα της Ηρώς Γάλλου είναι συνδεδεμένο με τις μισές ελληνικές τηλεοπτικές παραγωγές και έχει την ευτυχία, όπως μας λέει στο Queen.gr με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης, να κάνει μία δουλειά που δεν θα άλλαζε με τίποτε στον κόσμο. Πόσο σημαντική είναι μία casting director για την επιτυχία μίας τηλεοπτικής σειράς ή ταινίας; 

Η δική της επαγγελματική ιδιότητα και δραστηριότητα είναι γνωστή στον καλλιτεχνικό χώρο, αλλά άγνωστη στο ευρύ κοινό.

Αν όμως φέτος βλέπεις τον «Άγιο Έρωτα», την «Παραλία», το «IQ160», τους «Μαύρους Πίνακες» και έχεις δει στο παρελθόν το «Προξενιό της Ιουλίας», τη σειρά «Παγιδευμένοι», το «Αυτή η Νύχτα μένει», τον «Έρωτα Φυγά» και δεκάδες άλλες σειρές και ανωρωτηθείς ποια είναι η υπεύθυνη για όλους τους ηθοποιούς που βλέπεις στην οθόνη σου, ποια τους πρότεινε και τους «ταίριαξε» με τους ρόλους τους, τότε η απάντηση έχει το όνομα της Ηρώς Γάλλου.

Εκείνη ως casting director, είναι η πρώτη που παίρνει το σενάριο μίας σειράς ή μίας ταινίας στα χέρια της και βρίσκει τους ηθοποιούς, από τον πρώτο ρόλο έως και εκείνον που θα πάει μία ατάκα, για να στελεχώσει την παραγωγή. Εκείνη σκιαγραφεί τους ήρωες, φαντάζεται τους χαρακτήρες, τους δίνει πνοή και υπόσταση με τα χαρακτηριστικά ενός ηθοποιού, δοκιμάζει μετά από ατελείωτες οντισιόν για να βρει εκείνον ή εκείνη που δεν θα υποδυθεί απλά τον ρόλο, αλλά θα είναι ο ρόλος.

Θα ανακαλύψει νέα ταλέντα, γνωρίζει όλους τους ηθοποιούς σε όλες τις μορφές τέχνης, για να δημιουργήσει στη συνέχεια το καστ, να «φτιάξει» τηλεοπτικές ομάδες με συνοχή και χημεία και θα εξυπηρετούν την έμπνευση του σεναριογράφου και του σκηνοθέτη. Πολλοί και πολλές ηθοποιοί της οφείλουν είτε το ξεκίνημα, είτε τη μεγάλη επιτυχία στην καριέρα τους.

Η Ηρώ Γάλλου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης, δεν μας μιλά στο Queen.gr μόνο για αυτή τη μαγική διαδικασία δημιουργίας μίας σειράς μυθοπλασίας, αλλά και για τις δυσκολίες που πέρασε στο ξεκίνημά της - αρχικά ως βοηθός σκηνοθέτη - το πείσμα που την οδήγησε στην επιτυχία, τα παραδείγματα δύο ηθοποιών που μέσω της δικής της επιλογής άλλαξε η καριέρα τους και πώς στο μέλλον η ΑΙ τεχνολογία μπορεί και να «εξαφανίσει» κάποιες ειδικότητες στον χώρο της τηλεόρασης.

«Πρωταρχικός μου στόχος είναι τα νέα ταλέντα. Έχουμε πολύ καλούς ηθοποιούς στην Ελλάδα»

Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την τηλεόραση;

Οι γονείς μου ήταν γιατροί και όπως ήταν φυσικό με προόριζαν και εμένα για αυτή την επιστήμη. Έτυχε όμως μόλις τελείωσα το σχολείο, ο πατέρας του τότε συντρόφου μου να είναι σκηνοθέτης, είχα δει από κοντά τη δουλειά του σε κάποια γυρίσματα, μου άρεσε πολύ και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα. Πήρε εκείνος την πρωτοβουλία για να γραφτώ στη Κινηματογραφική σχολή Σταυράκου, συμβουλεύοντας με να το δω ως μία εμπειρία γνώσης, ανεξάρτητα για το αν θα ακολουθούσα τελικά αυτό τον επαγγελματικό δρόμο. Όμως εγώ είχα ήδη αποφασίσει πως μου ταίριαζε απόλυτα. Πίστευα και πιστεύω, πως δεν υπάρχει περίπτωση αν αγαπάς αυτό που κάνεις, να μην τα καταφέρεις.

Γνωρίζατε τι θα αντιμετωπίζατε; Ο καλλιτεχνικός χώρος και ειδικά της τηλεόρασης, είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός σε όλα τα επίπεδα.

Ειδικά, για τις γυναίκες. Θυμάμαι πως τα πρώτα χρόνια ως βοηθός σκηνοθέτη, κλεινόμουν συχνά στην τουαλέτα και έβαζα τα κλάματα από την ένταση. Περνούσε ένα 5λεπτο, φυσούσα τα μάτια μου και επέστρεφα στο γύρισμα. Δεν ήθελα να καταλάβουν πως λύγιζα, γιατί μετά δεν θα μπορούσα να επιβληθώ λόγω της θέσης μου, στο συνεργείο και τους συνεργάτες μου. Όσο περνούσαν τα χρόνια καταλάβαινα πως αυτές οι δυσκολίες, όταν δεν περνούν τα όρια, τελικά σε πεισμώνουν. Δεν θα άλλαζα με τίποτε στον κόσμο, αυτή τη δουλειά που κάνω.

Πολλοί αγνοούν τη δική σας ειδικότητα στη διαδικασία δημιουργίας ενός τηλεοπτικού προγράμματος. Πώς δουλεύει λοιπόν, ένας casting director;

Ο casting director είναι από τους πρώτους ανθρώπους σε μία παραγωγή που θα πάρει στα χέρια του το πρώτο υλικό από το σενάριο. Και αφού το μελετήσει καλά θα προτείνει τους ηθοποιούς που θα το πλαισιώσουν. Σε όλα τα επίπεδα των ρόλων, από τους πρωταγωνιστές, μέχρι και εκείνους που θα είναι ας πούμε οι κομπάρσοι ή οι guest. Κάποιοι από αυτούς στη συνέχεια θα περάσουν και από casting και αυτό το δοκιμαστικό θα το δει στη συνέχεια ο σκηνοθέτης. Έχει άμεση συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής η δική μου ειδικότητα και όχι με το κανάλι. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις, όπου το κανάλι κάνει κάποιες προτάσεις για ηθοποιούς που θα αναλάβουν για παράδειγμα τους δύο βασικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους. Συνήθως όμως, όλα γίνονται από την αρχή.

Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει ο σκηνοθέτης και ο κοινός κώδικας επικοινωνίας που πρέπει να έχεις μαζί του, σε αυτό το πρώτο στάδιο;

Υπάρχουν ορισμένοι σκηνοθέτες με τους οποίους έχω συνεργαστεί κατά το παρελθόν, οπότε γνωρίζω το τι ακριβώς θέλουν και αποδέχονται αμέσως τις προτάσεις μου και έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη στην κρίση μου. Υπάρχουν όμως και σκηνοθέτες που σε δυσκολεύουν. Τότε αναγκάζεσαι να το ψάξεις λίγο περισσότερο, για να καταλάβεις το δικό τους σκεπτικό, το δικό τους όραμα, γιατί σε μία παραγωγή, ο σκηνοθέτης είναι και ο πιο βασικός δημιουργός.

Βασικός γνώμονας για εσάς στην επιλογή που κάνετε, είναι πώς εκτός από τα ατομικά στοιχεία, ως σύνολο θα ταιριάξει όλη η ομάδα των ηθοποιών στους ρόλους τους, για να δημιουργηθεί αυτό που λέμε η κατάλληλη χημεία;

Αυτός είναι και ο λόγος που αναλαμβάνω εξ ολοκλήρου μία δουλειά. Από τον πρώτο ρόλο, μέχρι και τον κομπάρσο, ή τον ηθοποιό που σε μία σκηνή θα πει μόνο μία ατάκα. Αν γίνει κάποια λάθος επιλογή, μπορεί να «πεταχτεί» έξω όλη την παραγωγή. Σε καμία περίπτωση, δεν πρέπει να υπάρχουν ψεγάδια. Από την μέχρι τώρα εμπειρία μου, πρέπει να σου πω, πως υπάρχει μεγάλο κενό στην ελληνική τηλεοπτική αγορά σε αυτόν τον τομέα των πιο μικρών ρόλων.

Όταν διαβάζετε το σενάριο και σκιαγραφείτε τους ρόλους, τους ταυτίζεται εξ αρχής – κυρίως στους πρωταγωνιστικούς – με κάποια πρόσωπα; Πώς γίνεται όλη αυτή η διεργασία;

Αυτή είναι η μαγεία της δικής μου δουλειάς.

Από μικρή όταν διάβαζα ένα μυθιστόρημα, έβλεπα πάντα ξεκάθαρα τα πρόσωπα. Φανταζόμουν ακόμη και τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά, το σώμα τους, το χρώμα των μαλλιών τους και των ματιών τους, τη φυσιογνωμία τους. Αυτό συμβαίνει και τώρα. Μόλις ξεκινήσω να διαβάσω το σενάριο, δημιουργώ εικόνες στο μυαλό μου.

Είδαμε τα τελευταία χρόνια, είτε γνωστούς θεατρικούς ηθοποιούς που δεν τολμούσαν να κάνουν τηλεόραση, είτε νεότερους σε ηλικία και εμπειρία, να επιλέγονται για σημαντικούς ρόλους σε τηλεοπτικές σειρές, κάνοντας την έκπληξη. Δημιουργήθηκε μία ανάγκη ώστε να ανακαλυφθούν νέα ταλέντα, να γίνει μία ανανέωση στα πρόσωπα;

Ο πρωταρχικός μου στόχος, είναι τα νέα ταλέντα. Και είναι αλήθεια, πώς πολλοί ηθοποιοί που ασχολούνταν μόνο με το θέατρο τα προηγούμενα χρόνια, δεν ήταν θετικοί στο να ασχοληθούν με την τηλεόραση. Το θεωρούσαν υποβάθμιση. Όμως τα τελευταία χρόνια, έχει ανέβει το επίπεδο της παραγωγής σειρών μυθοπλασίας και σχεδόν οι πάντες θέλουν να κάνουν τηλεόραση. Το θεωρώ πολύ ευχάριστο, γιατί πραγματικά στην Ελλάδα, έχουμε πολύ καλούς ηθοποιούς.

«Το «Είσαι το ταίρι μου» παρόλο που δεν είναι δική μου δουλειά, το θεωρώ το καλύτερο casting που έχει γίνει σε ελληνική σειρά»

Φαντάζομαι πως θα λαμβάνετε δεκάδες βιογραφικά νέων ηθοποιών που θέλουν να δοκιμαστούν σε μία νέα παραγωγή. Ένα καλό βιογραφικό, δημιουργεί μία πρώτη καλή εντύπωση και μπορεί για εσάς να λειτουργήσει ως το κίνητρο για να περάσει ο ηθοποιός, από ένα δοκιμαστικό;

Πιστεύω πως δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση το καλό βιογραφικό. Το μόνο που αναζητώ στα βιογραφικά δεν είναι η εμπειρία τους ή οι σπουδές τους, αλλά τα βασικά τους χαρακτηριστικά ως φυσιογνωμίες, για να μπορώ να τα αρχειοθετώ στη συνέχεια. Όποια δραματική σχολή και αν έχεις τελειώσει, όποιες σπουδές και αν έχεις κάνει, όλα τελικά κρίνονται και στο φυσικό ταλέντο που έχεις. Αν είσαι καλός, θα είσαι.

Πείτε μου περίπτωση ενός ή μίας νέας ηθοποιού που σας κίνησε το ενδιαφέρον από την οντισιόν που κάνατε αρχικά, αλλά που πραγματικά σας εξέπληξε στη συνέχεια με την εξέλιξη του στη σειρά.

Μπορεί στη συγκεκριμένη σειρά να ήμουν βοηθός σκηνοθέτη, αλλά μόλις τον είδα στο δοκιμαστικό ξετρελάθηκα και επέμενα να τον ξαναδούμε. Πίστεψα από την πρώτη στιγμή στον Σταύρο Τσουμάνη, στον πρώτο του ρόλο στη σειρά «Έρωτας μετά».

Υπήρξε περίπτωση που ενώ νιώσατε ότι έχει τα προσόντα ένας ηθοποιός κατά το πρώτο δοκιμαστικό, το επαναλάβατε πολλές φορές για να είστε σίγουροι;

Αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα. Δυστυχώς δεν υπάρχει χρόνος για να γίνει αυτό. Συνήθως οι ηθοποιοί αξιολογούνται μέσα σε πολύ λίγο χρόνο. Η δική μου φιλοσοφία, είναι διαφορετική. Προτιμώ να γνωρίσω έναν ηθοποιό για περισσότερη ώρα, γιατί αντιλαμβάνομαι πως χρειάζεται να του δοθεί λίγος χρόνος για να αποβάλλει καταρχάς το άγχος, για να αποδώσει καλύτερα στο δοκιμαστικό, να δείξει όλες του τις δυνατότητες. Είναι ωφέλιμο και για εκείνον, αλλά και για εμένα στην απόφαση που θα πάρω.

Ποια σειρά σημαίνει κάτι ιδιαίτερο για εσάς;

Υπάρχουν πολλές, αλλά θα ξεχωρίσω το «Είσαι το ταίρι μου». Ήμουν βοηθός σκηνοθέτη σε αυτή τη σειρά, το casting είχε αναλάβει ο Θοδωρής Πετρόπουλος. Όλοι οι ηθοποιοί σε αυτή τη σειρά, ήταν ιδανικοί για τους ρόλους τους. Το θεωρώ το καλύτερο casting που έχει γίνει σε ελληνική σειρά.

Για πιο ρόλο δυσκολευτήκατε να βρείτε έναν ή μία ηθοποιό που να ταιριάζει απόλυτα;

Στον «Έρωτα Φυγά» είχαμε δυσκολευτεί πολύ για να βρούμε την ηθοποιό που θα έκανε την πρωταγωνίστρια. Είχα τότε προτείνει στον σκηνοθέτη Βασίλη Τσελεμέγκο, να «ανεβάσουμε» την ηλικία του ρόλου, γιατί βάσει του σεναρίου η Αλεξάνδρα, θα έπρεπε να είναι 25 χρονών. Επέμενα να επιλέξουμε τη Ντάνη Γιαννακοπούλου. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενη για όσα καταφέραμε με αυτή τη σειρά και ακόμη περισσότερο για την ίδια τη Ντάνη, γιατί έδειξε το ταλέντο της. Και είμαι σίγουρη πως θα το δείξει ακόμη περισσότερο και στο μέλλον.

Στεναχωριέστε όταν μία σειρά, που ενώ έχει καλλιτεχνική αξία, δεν έχει και την αντίστοιχη εμπορική επιτυχία, δεν έχει τηλεθέαση;

Στεναχωριέμαι για όλους τους συνεργάτες, αλλά και για το κανάλι που έχει καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια και έχει επενδύσει σε αυτή τη σειρά. Το θέμα της επιτυχίας είναι πια σχετικό, γιατί οι θεατές πλέον, τις περισσότερες σειρές τις παρακολουθούν πλέον μέσω web.

Θα αλλάξει ριζικά την τηλεόραση σε παγκόσμιο επίπεδο η εξέλιξη της τεχνολογίας;

Είμαι σίγουρη πως θα συμβεί αυτό, ειδικά μέσω του ΑΙ (σ.σ Τεχνητή Νοημοσύνη). Πολλές ειδικότητες στη δική μας δουλειά, θα «εξαφανιστούν» σε λίγα χρόνια.

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης