Βαρβάρα Τάτσιου: «Ό,τι γίνεται σε μία σειρά είναι αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς, ακόμα & το μακιγιάζ»

Κατερίνα Μπούσιου

Υπάρχουν τάσεις στο τηλεοπτικό μακιγιάζ; Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες, η τεχνική και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας make up artist μίας τηλεοπτικής σειράς; Η Βαρβάρα Τάτσιου μιλάει στο Queen.gr με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης. 

Μία από τις πιο σημαντικές ειδικότητες στην τηλεοπτική παραγωγή, είναι και εκείνη του μακιγιέρ. Είναι ένα σημαντικό κομμάτι σε αυτή την αλυσίδα της δημιουργικής διαδικασίας και επικοινωνίας, αλληλένδετη με οτιδήποτε αφορά στην εικόνα.

Όπως μας εξηγεί και η Βαρβάρα Τάτσιου make up artist φέτος στη σειρά «Τιμωρός» και κατά το παρελθόν στο καλλιτεχνικό team στις «Άγριες Μέλισσες» και στον «Σασμό» η make up artist για έναν ή μία ηθοποιό είναι τόσο σημαντική όσο και ο σκηνοθέτης. Και τα δύο αφορούν στην προσέγγιση της εικόνας.

Στη συνέντευξή μας στο Queen.gr με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης, μας μιλά επίσης και για τις ιδιαιτερότητες, που αφορούν στα special εφέ, αλλά και για τα μυστικά της αποδοτικής συνεργασίας που στηρίζεται στο ταλέντο, το ομαδικό πνεύμα και κυρίως στη διακριτικότητα.

«Πρέπει ο ηθοποιός να σε εμπιστευτεί - Τίποτε δεν λειτουργεί αυτόνομα στην τηλεόραση»

Δυσκολότερο είναι να φανταστώ το μακιγιάζ που αφορά στους γυναικείους ρόλους;

Δεν υπάρχει τίποτε δύσκολο για εμένα, ίσως γιατί μου αρέσει τόσο πολύ η δουλειά που κάνω. Εκ των πραγμάτων όμως, πρακτικά είναι πιο εύκολο και πιο σύντομο, το να κάνεις το μακιγιάζ στους άντρες ηθοποιούς. Ένα όμως από τα πιο δύσκολα πράγματα, αλλά παράλληλα για εμένα και από τις ωραιότερες προκλήσεις που καλείσαι να κάνεις, είναι τα special εφέ. Το μακιγιάζ για κάποιον που είτε πρέπει να φαίνεται κουρασμένος, ταλαιπωρημένος βάσει του σεναρίου, ή που έχει υποστεί ένα ατύχημα και θα χρειαστεί να δημιουργήσεις πληγές ή ράμματα στο πρόσωπο. Στον Σασμό για παράδειγμα, μία τέτοια δύσκολη σκηνή που ήθελε χρόνο και πολύ καλή προετοιμασία, ήταν ο θάνατος του Νικηφόρου. Όταν τον πυροβολεί θανάσιμα ο Λάζαρος. Σε αυτές τις πιο εξειδικευμένες περιπτώσεις, η εμπειρία που έχεις σε αντίστοιχες περιπτώσεις, είναι πολύ χρήσιμη.

Θυμάστε την πρώτη ή τον πρώτο ηθοποιό που επιμεληθήκατε την εικόνα του;

Έχω συνεργαστεί με πολλούς από το ξεκίνημά μου, αλλά θυμάμαι όμως πολύ χαρακτηριστικά, όταν έκανα το μακιγιάζ στη Μαριλίτα Λαμπροπούλου για τον Σασμό. Αντικαθιστούσα σε αυτό το επεισόδιο μία άλλη συνάδελφο. Και όταν γίνεται αυτό, ο μακιγιέρ ή η μακιγιέζ που συνήθως έχει κάνει στα προηγούμενα γυρίσματα έναν ηθοποιό, θα πρέπει να σε προετοιμάσει κατάλληλα για να μην κάνεις κάτι διαφορετικό. Σου στέλνει ακόμη και φωτογραφικό υλικό για να μελετήσεις, θα πρέπει να ξέρεις όλες τις λεπτομέρειες, για το στυλ, αλλά και για το είδος των προϊόντων που θα χρησιμοποιήσεις. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζεις τα ρακόρ, δηλαδή το πλάνο της προηγούμενης σκηνής που συνεχίζεται και με νέο γύρισμα. Σε συνεννόηση πάντα με τον βοηθό σκηνοθέτη. Δεν θα ξεχάσω επίσης και τη συνεργασία μου με τη Μαρία Τζομπανάκη. Η οποία πρέπει να σας πω ότι έχει άριστη γνώση του μακιγιάζ, της τεχνικής, αλλά και των καλλυντικών. Άλλωστε σε αρκετές θεατρικές παραστάσεις στις οποίες πρωταγωνιστούσε, βαφόταν μόνη της. Είχα σε κάθε γύρισμα πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις μαζί της.

Παίζει ρόλο στο αποτέλεσμα της δικής σας δουλειάς και η εμπιστοσύνη που θα δημιουργηθεί με τους ηθοποιούς, η καλή επαγγελματική σχέση;

Η εμπιστοσύνη είναι το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να υπάρχει στη δική μας δουλειά. Είσαι υπεύθυνη για την εικόνα ενός ηθοποιού. Πρέπει αρχικά να σε εμπιστευτεί ως άνθρωπο, να εμπιστευτεί τα χέρια σου, να υπάρχει μία άμεση συνεννόηση και επικοινωνία, ώστε να έχουμε το καλύτερο, για να μην πω ιδανικό, αποτέλεσμα. Και για εκείνον ή εκείνη για να νιώθει καλά, αλλά και για εξυπηρετηθεί η οδηγία του σκηνοθέτη και του διευθυντή φωτογραφίας. Οτιδήποτε γίνεται κατά την προετοιμασία σε μία τηλεοπτική παραγωγή, είναι μία ομαδική δουλειά.

Πώς προέκυψε στη ζωή σας ο χώρος της αισθητικής και της ομορφιάς;

Από μικρή είχα μία έφεση σε οτιδήποτε αφορούσε την ομορφιά, από τότε δηλαδή που ήμουν ακόμη παιδί. Μου άρεσε να βλέπω τις γυναίκες όμορφες και περιποιημένες. Όταν τελείωσα το σχολείο δεν είχα αποφασίσει ακόμη τι επαγγελματικό δρόμο ήθελα να ακολουθήσω. Αρχικά σπούδασα και ασχολήθηκα με τα λογιστικά. Αλλά συνέχιζα να ασχολούμαι με το μακιγιάζ. Τότε πήρα πια την απόφαση να δουλεύω το πρωί και τα απογεύματα να σπουδάζω σε μία ιδιωτική σχολή αισθητικής. Το ένιωσα ως μία εσωτερική μου ανάγκη να ακολουθήσω αυτόν τον δρόμο. Δουλεύω πλέον ως μακιγιέζ εδώ και 20 χρόνια. Μία φίλη μου ήταν εκείνη που αρχικά με σύστησε σε μία εταιρεία παραγωγής, για να βοηθήσω σε κάποιες αντικαταστάσεις. Υπάρχουν αρκετές ανάγκες σε μία τηλεοπτική σειρά που έχει γυρίσματα για πολλές σκηνές και πολλά επεισόδια, ειδικά όταν συμμετέχουν αρκετοί ηθοποιοί. Όποτε λοιπόν υπήρχε ανάγκη, αναλάμβανα το μακιγιάζ. Μία από τις πιο σημαντικές μου εμπειρίες, ήταν και όταν ήμουν στο team στις Άγριες Μέλισσες, αργότερα στο «Αυτή η νύχτα μένει» και στον Σασμό. Φυσικά όπως όλοι οι επαγγελματίες της δικής μου ειδικότητας, είχα συνεργασία και σε αρκετά διαφημιστικά ή video clip, αλλά και σε θεατρικές παραστάσεις.

Επειδή πάντα είναι πιεστικός ο χρόνος κατά την προετοιμασία ο make up artist θα πρέπει να λειτουργήσει με την ηρεμία του ή τη σιωπή του με έναν ιδιαίτερο τρόπο;

Είναι αλήθεια αυτό και για τους περισσότερους ηθοποιούς η στιγμή στο μακιγιάζ είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα. Η στιγμή που θα αποφορτιστούν, θα διαβάσουν τα λόγια τους. Προσπαθώ εκείνη τη στιγμή να μην τους ενοχλώ, τους αφήνω να χαλαρώσουν. Είναι η στιγμή πριν το γύρισμα και πρέπει να είναι συγκεντρωμένοι. Όταν βέβαια αποκτάς εξοικείωση μαζί τους, είναι πιο εύκολη η επικοινωνία. Αλλά πάντα χρειάζεται διακριτικότητα.

Είστε σε άμεση επαφή και συνεργασία εκτός από τον σκηνοθέτη και με τον ενδυματολόγο της εκάστοτε σειράς;

Είναι πολύ σημαντική αυτή η συνεργασία με τον ενδυματολόγο, γιατί και η δική μου δουλειά, αλλά και η δική του έχουν να κάνουν με το αποτέλεσμα της εικόνας ενός ηθοποιού. Δημιουργείται μία αλυσίδα επικοινωνίας. Συζητάμε μαζί του για το στυλ του κάθε ηθοποιού και το πώς αντίστοιχα θα πρέπει να είναι το μακιγιάζ. Τίποτε δεν λειτουργεί αυτόνομα στην τηλεόραση. Επίσης σε μία σύγχρονη σειρά, δεν απαιτείται τόσος χρόνος στην προετοιμασία, όσο σε μία σειρά εποχής. Εκεί, η κόμμωση στα μαλλιά των γυναικών απαιτεί παραπάνω χρόνο. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες τάσεις που ακολουθούμε στο μακιγιάζ, είτε σε σύγχρονο project, είτε σε σειρά εποχής. Όλα έχουν να κάνουν με τη συγκεκριμένη αισθητική που θέλει ο σκηνοθέτης και ο παραγωγός.

Η δική σας δουλειά, έχει πρωινά αλλά και βραδινά γυρίσματα και επίσης δεν έχει ωράριο. Για μία γυναίκα δεν είναι δύσκολο, ειδικά όταν έχει και οικογενειακές υποχρεώσεις;

Εμένα ποτέ δε με δυσκόλεψε, ίσως γιατί μου αρέσουν αυτοί οι γρήγοροι ρυθμοί. Δεν τη θεωρώ κουραστική. Για κάποιον άλλον όμως μπορεί και να είναι. Για αυτό συνήθως λέω και στα νέα παιδιά που θέλουν να ακολουθήσουν το δικό μου επάγγελμα, ότι θα πρέπει να είναι σίγουροι και συνειδητοποιημένοι. Για τη φύση της δουλειάς που απαιτεί χρόνο, για την κοινωνικότητα και το ομαδικό πνεύμα που είναι απαραίτητο. Πρέπει να την αγαπάς αυτή τη δουλειά, για να την κάνεις.

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης