Συναλλαγές με κάρτα: Όλα λειτουργούν κανονικά

Συναλλαγές με κάρτα: Όλα λειτουργούν κανονικά

Η ομαλή διεξαγωγή συναλλαγών, τα γεμάτα πρατήρια βενζίνης και τα γεμάτα ράφια κατεύνασαν χθες τους πανικοβλημένους καταναλωτές που ξύπνησαν με τις τράπεζες κλειστές. 4+2 εκπρόσωποι μεγάλων επιχειρήσεων αποκαλύπτουν τί έγινε χθες.

Ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας («ΑΒ Βασιλόπουλος»), η Μελίνα Βαρούτσικου («Σκλαβενίτης») ο Δημήτρης Κούτρας (Ενωση Βενζινοπωλών Αττικής) και ο Κώστας Μέμμος (Ομιλος Ιατρικού Αθηνών) τονίζουν ότι από την πρώτη στιγμή οι πιστωτικές λειτουργούν χωρίς προβλήματα και συνιστούν ψυχραιμία.

«Συγνώμη κύριε, να σας μιλήσω ιδιαιτέρως;» λέει αγχωμένος ένας πελάτης στον ιδιοκτήτη ενός πρατηρίου βενζίνης, έχοντας μόλις φουλάρει το ήδη μισογεμάτο ρεζερβουάρ του. «Εμαθα ότι παίρνετε πιστωτική κάρτα. Αν σας φέρω ένα μπετόνι μου βάζετε 500 λίτρα;». Είχε ξεροσταλιάσει 40 λεπτά στην ουρά, για μια ερώτηση και 12 ευρώ βενζίνη έχοντας ξεκινήσει από την άλλη άκρη της Αθήνας.

Μετέφερα το χθεσινό συμβάν στον Δημήτρη Κούτρα, Αντιπρόεδρο της Ενωσης Βενζινοπωλών του Νομού Αττικής. «Πείτε σας παρακαλώ στον κόσμο, να μη στήνεται στην ουρά για βενζίνη. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας και ταλαιπωρίας. Εχουμε αποθέματα για 9 μήνες» απάντησε.

Οι ουρές χιλιομέτρων που σχηματίστηκαν από χθες το πρωί στα πρατήρια της χώρας, ήταν ένδειξη της μεγάλης αγωνίας για το αύριο που βιώνουν οι καταναλωτές ωστόσο ο ίδιος επισημαίνει ότι «καύσιμα παίρνουμε με δίμηνη πίστωση από το Ιράκ. Και στη δραχμή να πάμε, καύσιμα θα υπάρχουν». Οπως λέει «τα περισσότερα πρατήρια της χώρας δέχονται πιστωτικές κάρτες και έτσι ολοκληρώθηκαν οι περισσότερες συναλλαγές».

«Πρώτα γεμίζουν το καρότσι και στον γυρισμό φουλάρουν το αυτοκίνητο» παρατηρούν ιδιοκτήτες μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη.

«Το θέμα είναι να υπάρχει σιγουριά. Δεν πρέπει να νιώθουμε ανασφαλείς. Κραδασμοί θα σημειωθούν αλλά όλα θα πάνε καλά» τονίζει ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Delhaize Group (μητρικός όμιλος της αλυσίδας καταστημάτων «ΑΒ Βασιλόπουλος»). Ο ίδιος εμφανίζεται καθησυχαστικός: «Δεν προβλέπεται out of stock σε βασικές κατηγορίες προϊόντων και αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι προπληρώνουμε τις εισαγωγές. Θα δώσουμε προτεραιότητα σε κατηγορίες που είναι σημαντικές για τον πελάτη θα αφήσουμε πίσω κάποια delicatessen».

Οπως επιβεβαιώνει, στα καταστήματα του δικτύου, «για τις επόμενες δυο εβδομάδες δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα, οι ιδιόκτητες αποθήκες μας είναι γεμάτες και λόγω της κατάστασης γεμίζουμε και αποθήκες τρίτων για να διακινήσουμε τα προϊόντα χωρίς πρόβλημα ροής»

Παρόλο που χθες η κίνηση στα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας «ήταν αυξημένη κατά 70-80% σε σχέση με μια κοινή Δευτέρα δεν παρουσιάστηκε κανένα απολύτως πρόβλημα στις συναλλαγές».

Οπως τονίζει «τα καταστήματά μας έχουν τα εχέγγυα να δεχτούν τις πιστωτικές κάρτες και οι συναλλαγές ολοκληρώνονται χωρίς καμία καθυστέρηση». Αν και οι συσκευές EFT/POS (μηχανήματα καρτών) λειτουργούν ταυτόχρονα, όπως ισχυρίζεται ο κ. Μαχαίρας, «δεν εμφανίστηκε πρόβλημα στο σύστημα γιατί το web banking των τραπεζών λειτουργεί άριστα. Μπορεί να είχαμε περισσότερες εγγραφές στα τρόφιμα αλλά είχαμε λιγότερες στα μαγαζιά ένδυσης και υπόδησης, οπότε υπήρξε ισοσκελισμός».

Αναφερόμενος στο «ρούφηγμα» των αποθεμάτων στα ΑΤΜ που βρίσκονται εντός των καταστημάτων τόνισε ότι «τα χρήματα αναπληρώνονται συνεχώς. Ουρές υπάρχουν αλλά δεν είχαμε ούτε μία ώρα καθυστέρηση στον ανεφοδιασμό χρημάτων».

Ομαλή ήταν χθες η διεξαγωγή των συναλλαγών και στα σούπερ μάρκετ του Ομίλου «Σκλαβενίτης», όπως αναφέρει η Μελίνα Βαρούτσικου, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της αλυσίδας. «Δεν παρατηρήθηκε σοβαρό πρόβλημα στις συναλλαγές παρά μόνο μικρές καθυστερήσεις όταν έπεφτε το σύστημα. Η κίνηση, ήταν ιδιαίτερα αυξημένη και το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού ήταν στραμμένο σε τρόφιμα μακράς διαρκείας».

Κανονικά πραγματοποιούνται οι πληρωμές με πιστωτική κάρτα στο μαιευτήριο «Γαία» και σε ολόκληρο τον Ομιλο Ιατρικού Αθηνών. «Χρησιμοποιούνται όλες οι πιστωτικές κάρτες και όλες οι συναλλαγές ολοκληρώνονται ομαλά» τονίζει ο Κωνσταντίνος Μέμμος, υπεύθυνος επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων του Ομίλου.

Γαμοβάφτιση με βερεσέ στην Αθήνα, ψώνια μέσω ίντερνετ στην Καρδίτσα

Την ίδια στιγμή, μικρότερες επιχειρήσεις, δείχνουν κατανόηση στους καταναλωτές, κάνοντας διευκολύνσεις στις συναλλαγές: «Μέσα στο Σαββατοκύριακο, παρά τις εξελίξεις, είχα πολλές παραγγελίες μέσω ίντερνετ για άλλες πόλεις. Δεν έχουν όλοι web banking οπότε στέλνω τα προϊόντα με αντικαταβολή, με φόβο ότι τα χρήματα ίσως να μην μπουν ποτέ στον λογαριασμό μου. Δεν μπορείς όμως να μην στείλεις στον πελάτη» λέει η Ερμίνα Κεχαγιά, ιδιοκτήτρια της επιχείρησης «The Little Fabrica» που με έδρα την Καρδίτσα εμπορεύεται ρούχα και αξεσουάρ σε Ελλάδα και εξωτερικό.

«Δεν ζητάω χρήματα αυτή την περίοδο. Θα με εξοφλήσουν όταν έχουν» λέει η Ειρήνη Λιούτα, που δραστηριοποιείται στον χώρο της διοργάνωσης γάμων και βαπτίσεων μέσω της «Peony and Porcelain Events».

«Τρεις βαφτίσεις και ένα γάμο έχω την ημέρα του δημοψηφίσματος. Φυσικά δεν μπορώ να αφήσω τον πελάτη στην τύχη του. Υπάρχουν οικονομικές εκκρεμότητες αλλά δεν πιέζουμε κανέναν να τις τακτοποιήσει. Τι θα πω στον άλλον που παντρεύεται, ότι δεν δίνω προσκλητήρια αν δε με πληρώσεις; Χρειάζεται κατανόηση από όλους. Θα ζοριστούμε αλλά θα τα καταφέρουμε».