Γραμμή ΕΛΙΖΑ 10454: Όταν ένα παιδί χρειάζεται βοήθεια δεν χάνουμε χρόνο, σηκώνουμε το τηλέφωνο
Το «ΕΛΙΖΑ» απευθύνεται σε επαγγελματίες που εργάζονται κοντά σε παιδιά και τους ζητά να μιλήσουν όταν αντιλαμβάνονται ότι ένα παιδί που βρίσκεται κοντά τους υποβάλλεται σε κάποια μορφή βίας και να γίνουν το χέρι βοήθειας που χρειάζεται κάθε παιδί όταν βιώνει κακομεταχείριση.
Η παιδική κακοποίηση, δυστυχώς, δεν είναι ένα καθημερινό «σίριαλ» που διαδραματίζεται στους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Είναι μία σκληρή και τραγική πραγματικότητα που υπάρχει γύρω μας, πίσω από κλειστές πόρτες σπιτιών, κατεβασμένα στόρια καταστημάτων, ακόμα και δημόσια κτίρια και δομές. Πώς μπορούμε να την σταματήσουμε; Mιλώντας! Φωνάζοντας δυνατά και απευθυνόμενοι πάντα στους κατάλληλους φορείς.
Γι’ αυτό έχει μεγάλη σημασία να γνωρίζουμε όλοι πού να απευθυνθούμε. Ο Νοέμβριος είναι αυτός ο μήνας «ενημέρωσης» για όλους εμάς καθώς ξεκινάει συντονισμένα και για έναν μήνα, η προσπάθεια του ΕΛΙΖΑ να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη και κυρίως τους επαγγελματίες που εργάζονται κοντά σε παιδιά, για την αναγκαιότητα να αναφέρονται σε περιστατικά με υποψία κάθε μορφής παιδικής κακοποίησης και παραμέλησης.
Με το μήνυμα «Πόσο θα περιμένεις μέχρι να μιλήσεις» το ΕΛΙΖΑ παροτρύνει τον επαγγελματία που έρχεται σε επαφή με παιδιά και εντοπίζει πάνω τους σημάδια βίας και κακοποίησης, να μιλήσει πριν να είναι αργά. Να μιλήσει για την υποψία του και να συμβουλευτεί έναν από τους συμβούλους/χειριστές της ΓΡΑΜΜΗΣ ΕΛΙΖΑ 10454, για τον τρόπο που θα μπορούσε να διαχειριστεί την υποψία αυτή. Το ΕΛΙΖΑ θέλει να τονίσει σε όλους, ότι αυτό στο οποίο αναφέρεται ένας επαγγελματίας που βρίσκεται κοντά σε ένα παιδί, είναι η υποψία του και όχι η βεβαιότητα. Η βεβαιότητα δεν είναι δική του γνώση ή ευθύνη. Ωστόσο και μόνο η κατάθεση υποψίας μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά.
Επιπλέον, το μήνυμα εδράζεται στη γνώση ότι η κακοποίηση συμβαίνει κυρίως εντός του στενού ή ευρύτερου οικογενειακού περιβάλλοντος του παιδιού και ότι οι άνθρωποι που μπορούν να την αντιληφθούν και να παρέμβουν είναι οι επαγγελματίες που εργάζονται κοντά σε παιδιά, όπως οι δάσκαλοι, οι παιδίατροι, οι προπονητές, οι βρεφονηπιαγωγοί, οι φροντιστές μικρών παιδιών, κ.ά..
Η διάδοση του μηνύματος αυτού πραγματοποιείται με τη βοήθεια της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, του μετρό, των λεωφορείων και των τρόλεϊ. Σύμμαχοί μας στη διαμόρφωση και τη διάδοση του μηνύματος οι The Newtons, TEMPO OMD, Interbus A.E., ADVENGERS.
Η Γραμμή ΕΛΙΖΑ 10454, δημιουργήθηκε και λειτουργεί με την πολύτιμη χορηγία του χρυσού χορηγού «ΔΕΗ» και του μεγάλου χορηγού «The Hellenic Initiative», καθώς και με τη συμβολή του υποστηρικτή «COSMOTE».
«Τα παιδιά είναι ευθύνη όλων μας. Δεν είναι κτήμα κανενός. Είναι το μέλλον κάθε κοινωνίας. Είναι η συνέχεια της ζωής. Σε αυτά οφείλουμε να σταθούμε όλοι υπεύθυνα, ως ενήλικες. Να τους δώσουμε το χέρι που χρειάζονται, όταν το χρειάζονται. Να τα προστατεύσουμε από οποιονδήποτε απειλήσει τη σωματική ή/και ψυχική τους υγεία. Να μιλήσουμε για αυτά, όταν εκείνα δεν μπορούν ή δεν αντιλαμβάνονται το «κακό» που τους συμβαίνει. Αν δεν είναι δική μας ευθύνη, ποιανού είναι; Ας γίνει ο καθένας από εμάς, αυτός που θα προσφέρει ένα χέρι βοήθειας. Με αυτό το σκεφτικό διαμορφώσαμε την πρώτη καμπάνια ενάντια σε κάθε μορφή κακοποίησης του παιδιού. Γιατί η παιδική κακοποίηση έχει πολλά πρόσωπα και όλα οδυνηρά για το παιδί. Γιατί εμείς οι ενήλικες είμαστε υπεύθυνοι για αυτά και πρέπει να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων», δήλωσε η Βάννα Μαρκετάκη, επικεφαλής του γραφείου ΕΛΙΖΑ.
Γιατί πρέπει να καλέσουμε το 10454
Η ΓΡΑΜΜΗ ΕΛΙΖΑ 10454 θέλει να βοηθήσει εργαζόμενους που βρίσκονται κοντά σε παιδιά, που αντιλαμβάνονται ή υποψιάζονται ότι ένα παιδί παραμελείται ή και κακοποιείται ψυχικά, σωματικά, σεξουαλικά, θέλει να προστατεύσει παιδιά, προσφέροντας πλαισίωση στους καλούντες, λύνοντας απορίες αναφορικά με νομικά και διαδικαστικά θέματα αναφορών περιστατικών παραμέλησης ή/και κακοποίησης.
Επίσης προσφέρει ψυχολογική ενδυνάμωση για τη διερεύνηση ενός περιστατικού με υποψία παραμέλησης ή και κακοποίησης και ψυχολογική στήριξη για την ορθή αντιμετώπιση και ενδεχόμενη αναφορά του περιστατικού.
Για να ξέρουμε όλοι ποιον πρέπει να καλέσουμε, ευχόμενοι να μη χρειαστεί ποτέ να το κάνουμε…