Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Στους 38 ανέρχονται οι νεκροί και 66 τραυματίες νοσηλεύονται
Η χειρότερη τραγωδία με τρένα στην ιστορία της χώρας μας εξελίσσεται τις τελευταίες ώρες, έπειτα από τη σύγκρουση αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, αργά το βράδυ της Τετάρτης. Το Newsbomb.gr βρίσκεται στο σημείο.
Ο τελευταίος απολογισμός για την τραγωδία με τα τρένα στα Τέμπη αναφέρει ότι οι νεκροί ανέρχονται στους 38, σύμφωνα με πηγές του ΕΚΑΒ, ενώ από τους 85 τραυματίες, οι 66 νοσηλεύονται και οι υπόλοιποι 32 έχουν πάρει εξιτήριο. Οι 6 βρίσκονται σε μονάδες εντατικής θεραπείας.
Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού ατόμων, στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών παραμένει σε εξέλιξη.
Οι προσπάθειες των πυροσβεστικών δυνάμεων αυτή τη στιγμή επικεντρώνονται στα τρία πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας τα οποία έχουν ανατραπεί και εκεί παρουσιάζεται μεγαλύτερη δυσκολία απεγκλωβισμού.
Αυτή τη στιγμή επιχειρούν 150 πυροσβέστες, καθώς και η ειδική μονάδα αντιμετώπισης καταστροφών με 17 οχήματα και 4 γερανοφόρα, ενώ το ΕΚΑΒ συνδράμει με 30 ασθενοφόρα.
Όπως ενημέρωσε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής, οι προσπάθειες επικεντρώνονται στα δύο πρώτα βαγόνια που έχουν ανατραπεί. Η επιχείρηση γίνεται με 4 ειδικά γερανοφόρα οχήματα που ανασηκώνουν τους συρμούς.
Έχει ξεκινήσει η διαδικασία ταυτοποίησης και αναγνώρισης των σορών. Στο νοσοκομείο βρίσκονται κλιμάκια ειδικών ψυχολόγων.
Όπως έγινε γνωστό, ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος έχει αναθέσει την εποπτεία της προανάκρισης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο.
«Έχει ξεκινήσει έρευνα για να αποσαφηνιστούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη να κινούνται δύο τρένα στην αντίθετη κατεύθυνση» ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σε δήλωσή του έξω από το Μέγαρο Μαξίμου, μετά την τραγωδία στα Τέμπη με τη σύγκρουση των τρένων, την ώρα που ο απολογισμός έχει φτάσει στους 38 νεκρούς.
Τα αίτια της τραγωδίας
Οπως μεταδίδει η ρεπόρτερ της ΕΡΤ Λάρισας Ελπίδα Κουτσογιάννη το επιβατικό τρένο φεύγοντας από τη Λάρισα έπρεπε να παραμείνει στην άνοδο ωστόσο είχε διακλαδωθεί και βρισκόταν στην κάθοδο προς Αθήνα όπου κινούταν η εμπορική αμαξοστοιχία.
Σύμφωνα με όσα μετέδωσε νωρίτερα ο τηλεοπτικός σταθμός Mega, υπάρχει ισχυρό ενδεχόμενο το δυστύχημα να προκλήθηκε από την πτώση ενός καλωδίου και κατ’ επέκταση από ένα ανθρώπινο λάθος.
Συγκεκριμένα, το απόγευμα της Τρίτης (28/2) στα Παλαιοφάρσαλα φέρεται να υπήρξε πρόβλημα στις γραμμές των τρένων, καθώς ένα καλώδιο που μεταφέρει ρεύμα στις ράγες είχε πέσει και αυτό προκάλεσε μεγάλη καθυστέρηση στην κυκλοφορία των τρένων.
Πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί αναφέρουν πως αυτό το καλώδιο που είχε πέσει, είχε σαν αποτέλεσμα να γίνει η αλλαγή στα κλειδιά των γραμμών χειροκίνητα και όχι μηχανικά. Εκεί εικάζεται ότι μπορεί να έχει γίνει το ανθρώπινο λάθος, που οδήγησε στη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων, με σφοδρότητα, και να προκληθεί αυτή η ανείπωτη τραγωδία.
Το μοιραίο δρομολόγιο
Η επιβατική αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η οποία αναχώρησε στις 19:22 από την πρωτεύουσα.
Το δυστύχημα σημειώθηκε πριν τα Τέμπη κοντά στην περιοχή «Ευαγγελισμός» και συγκεκριμένα στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών.
Συγκλονίζει ο Δήμαρχος Τεμπών στο Newsbomb –«Άμορφη μάζα τα 3 πρώτα βαγόνια»
Για την τραγωδία μίλησε στο Newsbomb.gr ο δήμαρχος Τεμπών, Γιώργος Μανώλης. Σύμφωνα με τον ίδιο: «Αυτήν τη στιγμή έχουν έρθει στο σημείο της τραγωδίας οι γερανοί για να σηκώσουν τα τρία πρώρα βαγόνια που έχουν μετατραπεί σε άμορφη μάζα. Ακόμα αυτά τα βαγόνια δεν έχουν ελεγχθεί».
Περιγράφοντας τις πρώτες στιγμές της τραγωδίας ο κ. Μανώλης αναφέρει: «Ο κόσμος ήταν στα χαμένα. Δεν είχαν καταλάβει τι είχε συμβεί, ούτε που βρίσκονται. Μας ζητούσαν να επικοινωνήσουν με τους δικούς τους».
Συγκλονιστικές μαρτυρίες επιζώντων στο Newsbomb.gr
Την φρίκη που βίωσαν τα πρώτα λεπτά τη τραγωδίας, περιγράφουν στο Newsbomb.gr επιζώντες της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει στο Newsbomb.gr, ο Γιώργος Σμέτης: «Ήμουν στο τελευταίο βαγόνι. Μετά την σφοδρή σύγκρουση άνοιξε η πόρτα. Μαζί με άλλους πέντε επιβάτες αποφασίσαμε να βγούμε από το βαγόνι γιατί μυρίσαμε τους καπνούς και φοβηθήκαμε μήπως πιάσει φωτιά».
Και πρόσθεσε: «Ακούγαμε ουρλιαχτά και κλάματα. Ήταν ένα σκηνικό τρόμου. Ευτυχώς ήμουν ένας από τους επιβάτες που σώθηκα χωρίς ούτε μια γρατζουνιά».
Από την πλευρά της Ευδοκία Τσάπαρη, που μίλησε στο Newsbomb.gr μέσα από το νοσοκομείο - λόγω του τραυματισμού της - έκανε λόγο για μια τρομακτική εμπειρία που δεν θα ξεχάσει ποτέ.
Οι προσπάθειες των πυροσβεστικών δυνάμεων αυτή τη στιγμή επικεντρώνονται στα δύο πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας, τα οποία έχουν ανασηκωθεί με την βοήθεια ειδικών γερανοφόρων οχημάτων.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας οδηγήθηκε ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, στη βάρδια του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Καταγγελία προέδρου μηχανοδηγών: Δεν λειτουργεί τίποτα, όλα είναι χειροκίνητα
Σε μια σοβαρή καταγγελία σχετικά με τη λειτουργία των τρένων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπου συνέβη η τραγωδία με τους 32 νεκρούς μετά από σύγκρουση επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία στο ύψος των Τεμπών προχώρησε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.
Όπως είπε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενηδούνιας «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως».
Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη».
Κατά τον ίδιο «υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους».
Ερωτηθείς για τις συνθήκες του δυστυχήματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή».
«Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» κατέληξε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.