Η επιστήμη μίλησε! Πως επηρεάζει το εργασιακό σου προφίλ η φιλία με συναδέλφους;
Η απάντηση σίγουρα θα σε εκπλήξει
Είναι επαγγελματικά αποδεκτό να «μπερδεύεις» τη δουλειά με την διασκέδαση; Σύμφωνα με έρευνες του Harvard, η απάντηση είναι ναι, αλλά υπάρχουν μερικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που έρχονται με την ανάπτυξη φιλικών σχέσεων με τους συναδέλφους. Σε μια πρόσφατη μελέτη, το πανεπιστήμιο Rutgers εξέτασε πολυάριθμες σχέσεις (ή φιλίες) μεταξύ υπαλλήλων μιας ασφαλιστικής εταιρείας. Αποδείχθηκε πως η ύπαρξη «κολλητών» μέσα στο εργασιακό περιβάλλον αύξησε σημαντικά την απόδοση των εργαζομένων.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι εργαζόμενοι είχαν περισσότερες πιθανότητες να ζητήσουν συμβουλές από συναδέλφους με τους οποίους αισθάνονται πιο άνετα και εκτός γραφείου. Και αν αυτοί οι φίλοι δουλεύουν σε διαφορετικά τμήματα, τότε ήταν πιο πιθανό να μαθαίνουν πληροφορίες πριν αυτές ανακοινωθούν.
Αν και τα ευρήματα αποκάλυψαν ότι οι φιλίες εκτός δουλειάς ήταν πιο πιθανό να ενισχύσουν το ηθικό του γραφείου, υπήρχαν μειονεκτήματα όταν επρόκειτο για την παραγωγικότητα και τη διαχείριση του χρόνου εργασίας. Για παράδειγμα, οι συνομιλίες αυτοεξυπηρέτησης ή τα μακρύτερα διαλείμματα ευθύνονται για την κατανάλωση πολύτιμου χρόνου στο γραφείο, καθιστώντας πολύ πιο δύσκολο για τους ανθρώπους να επικεντρωθούν στην εργασία τους.
Και παρόλο που η μελέτη διαπίστωσε ότι η διατήρηση σχέσεων με συναδέλφους είχε ως αποτέλεσμα και υψηλότερη συναισθηματική εξάντληση, τα γενικά θετικά της συντροφικότητας αντισταθμίζουν κατά πολύ τα αρνητικά.
(photo credits: carmengracehamilton)