Τρία tips για να οργανώνεις καλύτερα τις ώρες που εργάζεσαι
Είναι εύκολο να ξεφύγεις. Όλοι το παθαίνουν.
Το προηγούμενο διάστημα καθίσαμε πολύ στο σπίτι. Η καραντίνα μας ανάγκασε να βρούμε τρόπους ώστε να μεταφερθούν τα πάντα εντός των δωματίων μας κι αυτό κάναμε. Η δουλειά, για παράδειγμα, σε όσες περιπτώσεις ήτανε εφικτό, μετεγκαταστάθηκε στο υπνοδωμάτιο ή στο σαλόνι μας κι από εκεί προσπαθούσαμε να ολοκληρώσουμε τη μέρα σαν να ήμασταν στο γραφείο.
Η ρύθμιση του χρόνου ειδικά όταν είσαι στο σπίτι είναι όσο να ‘ναι λίγο πιο δύσκολη, αφού το γραφείο σε βάζει και στο ανάλογο κλίμα. Αυτό είναι ένα πολύ συχνό πρόβλημα, γι’ αυτό πρέπει γενικά να βρίσκουμε τρόπους ώστε να διαθέτουμε τον χρόνο μας σωστά κι αποτελεσματικά εκεί που πρέπει.
Τι μπορείς να κάνεις, λοιπόν, ώστε να μη σου παίρνει η δουλειά σου περισσότερο χρόνο από αυτό που είχες υπολογίσει:
- Πρόγραμμα.
Όχι με τη γενική έννοια του όρου, αλλά με την τελείως ειδική. Γράψε τις ώρες που έχεις κανονικά στο ωράριό σου και οριοθέτησε τι ακριβώς θα κάνεις και σε ποιο διάστημα ώστε να βγουν αυτά που πρέπει μέχρι τη λήξη της βάρδιάς σου.
- Όχι στην τελευταία στιγμή.
Αν έχεις αναλάβει ένα μεγάλο πρότζεκτ που ξέρεις ότι απαιτεί χρόνο, μην το αφήσεις για την τελευταία στιγμή. Δεν ξέρεις τι μπορεί να προκύψει και τι ενδεχομένως αυτό να χρειάζεται να κάνεις, οπότε κάνε το σχεδιάγραμμά σου από νωρίς. Καλύτερα να έχεις τελειώσει πιο γρήγορα, παρά, όχι μόνο να αργήσεις στην ημέρα σου αλλά και να μην είσαι συνεπής και επαγγελματίας στη θέση σου.
- Όχι στις ενοχλήσεις.
Πολλά μπορεί να συμβαίνουν γύρω σου την ώρα που δουλεύεις. Ένας συνάδελφος, ένα τηλεφώνημα, κάτι που παρατήρησες στον χώρο. Όλα αυτά μπορούν να σε αποσπάσουν από τη δουλειά σου, να σε αφήσουν πίσω χρονικά και μετά να τρέχεις να προλάβεις. Γι' αυτό, συγκέντρωση στο πρόγραμμα κι όλα τα υπόλοιπα αφότου έχεις τελειώσει.