Μαρία Ηρωίδη, Marketing Director Ολυμπιακής Ζυθοποιίας: Τα νέα λανσαρίσματα & οι τάσεις της αγοράς
Τα νέα λανσαρίσματα της εταιρείας και όσα πρέπει να γνωρίζουμε. «Η στροφή των καταναλωτών προς το wellness και γενικότερα σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής έχει σημαντική επίδραση στον κλάδο μας».
Στον κλάδο του ποτού και του αναψυκτικού, όπως όλοι γνωρίζουμε, οι εξελίξεις τρέχουν με ραγδαίους ρυθμούς! Από νέα trends, μέχρι γευστικά λανσαρίσματα και δροσιστικούς συνδυασμούς, είναι μία αγορά που εξελίσσεται συνεχώς, με τις εταιρείες και τα brands, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και διεθνώς, να επιδιώκουν να απαντούν στις ποικίλες ανάγκες των καταναλωτών.
Για όλα αυτά και πολλά ακόμη συζητήσαμε με την κα Μαρία Ηρωίδη, Marketing Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.
Έχοντας ήδη διανύσει το πρώτο μισό του 2024, πώς «βλέπετε» να έχει διαμορφωθεί η χρονιά μέχρι στιγμής; Ποια είναι τα δικά σας «στοιχήματα»;
Ξεκινώντας τη χρονιά, τολμώ να πω ότι οι προκλήσεις και πάλι δεν έλειψαν, τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Ωστόσο, ιδίως για τη δική μας κατηγορία, έχουμε θετικά δείγματα μέχρι στιγμής και κατ’ επέκταση και ευοίωνες προβλέψεις. Οι καιρικές συνθήκες ήταν γενικά ευνοϊκές και η εστίαση αυξάνει διαδοχικά τη δυναμική της, ενώ έρχονται να προστεθούν και τα θετικά στοιχεία του τουρισμού. Όπως φαίνεται, με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα, το 2024 θα είναι μία εξαιρετικά θετική χρονιά από άποψη τουριστικών αφίξεων, κάτι το οποίο αναμένεται να ωφελήσει γενικότερα την αγορά.
Για εμάς, το κανάλι της εστίασης και η τουριστική αγορά αποτελούν δύο βασικούς πυλώνες της στρατηγικής μας, βάσει της οποίας πορευόμαστε την τελευταία τριετία. Βασική επιδίωξή μας ήταν η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου μας, εστιάζοντας σε premium brands, σε συνδυασμό με τη διεύρυνση της διανομής μας. Η δυναμική και συνεχώς αναπτυσσόμενη πορεία της Kaiser, η έναρξη της παραγωγής της Carlsberg στο εργοστάσιό μας στη Σίνδο και το επαναλανσάρισμά της ουσιαστικά στην ελληνική αγορά, καθώς και η συνεργασία μας για την αποκλειστική διανομή της μπύρας ΝΗΣΟΣ αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα του στρατηγικού μας πλάνου προς αυτήν την κατεύθυνση. Εξίσου, αντίστοιχο παράδειγμα αποτελεί και το στοχευμένο πλάνο του brand Mythos, με την καμπάνια του οποίου αποσπάσαμε την «πρωτιά» στην κατηγορία μας, με την πρώτη πλήρως προσβάσιμη ταινία.
Τα τελευταία χρόνια, οι καταναλωτές φαίνεται να στρέφονται ολοένα και περισσότερο στο κομμάτι του wellness, επιθυμώντας να κάνουν επιλογές που συνεισφέρουν στην υγεία και ευεξία τους. Πώς «απαντάτε» σε αυτήν τους την ανάγκη;
Η στροφή των καταναλωτών προς το wellness και γενικότερα σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής έχει σημαντική επίδραση στον κλάδο μας. Το κοινό αναζητά πλέον προϊόντα, που προάγουν την υγεία και την ευεξία, αποφεύγοντας επιλογές με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και τεχνητά συστατικά.
Στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, συνεχίζουμε διαρκώς να εμπλουτίζουμε το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας, σε κατηγορίες και εκτός μπύρας, όπως είναι αυτές του μηλίτη και του αναψυκτικού/mixers, προσφέροντας πληθώρα ποιοτικών και γευστικών επιλογών. Συγκεκριμένα, συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε τη σειρά των Tuborg mixers, με νέες δροσιστικές γεύσεις, τις οποίες οι καταναλωτές μπορούν να απολαύσουν είτε σκέτες με πάγο είτε με το αγαπημένο τους ποτό στο πλαίσιο ενός cocktail, με ή χωρίς αλκοόλ. Χαρακτηριστικά, φέτος, προχωρήσαμε σε ένα ακόμη νέο λανσάρισμα με την Tuborg, αυτό του Mango & Passion Fruit mixer, σε συνδυασμό και με νέα επικοινωνία για τη μάρκα, που αποπνέει τη φρεσκάδα και τον αυθορμητισμό που τη χαρακτηρίζουν.
Στο πλαίσιο των νέων τάσεων στον κλάδο του ποτού, δεν θα μπορούσαμε παρά να αναφερθούμε και στη Gen Z, που όπως φαίνεται, καταναλώνει λιγότερο αλκοόλ σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Πώς προσαρμόζεται η εταιρεία σε αυτή τη νέα τάση;
Η στροφή στην κατανάλωση προϊόντων με χαμηλή περιεκτικότητα ή καθόλου αλκοόλ είναι κάτι που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια και μάλιστα με αυξητική τάση.
Στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η διαρκής καλλιέργεια της κουλτούρας σχετικά με την υπεύθυνη κατανάλωση αποτελεί βασικό μας μέλημα. Για αυτό και υλοποιούμε δράσεις, επικοινωνώντας σταθερά ότι η κατανάλωση θα πρέπει να γίνεται πάντα με μέτρο και υπευθυνότητα, καθώς και πρωτοβουλίες με ηχηρό μήνυμα, υπογραμμίζοντας το ότι δεν είναι απαραίτητο να καταναλώσει κάποιος αλκοόλ για να περάσει καλά, όπως χαρακτηριστικά σε μία βραδινή έξοδο με φίλους.
Σε ό,τι αφορά στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας, και συγκεκριμένα στην μπύρα χωρίς αλκοόλ, είμαστε πολύ περήφανοι που η ΦΙΞ Άνευ, αποτελεί πλέον leader στην κατηγορία της, καθώς έρχεται σταθερά πρώτη στις προτιμήσεις των καταναλωτών! Μάλιστα, πρόσφατα, προχωρήσαμε στην επέκταση της «οικογένειας» της ΦΙΞ Άνευ, με την προσθήκη της ΦΙΞ Άνευ Λεμόνι, μιας φυσικά δροσιστικής επιλογής, η οποία εξισορροπεί τη γεύση λεμονιού με τη διακριτική πικράδα της μπύρας.
Παράλληλα, προχωρήσαμε στη διεύρυνση των non-alcoholic προϊόντων μας και στην κατηγορία του μηλίτη, με το Somersby Strawberry & Lime 0,0%. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο προϊόν αποτελεί το πρώτο στο είδος του χωρίς αλκοόλ, που λανσάρεται στη χώρα μας, αποτελώντας έναν μοναδικό και εξαιρετικά φρουτένιο συνδυασμό για κάθε περίσταση!
Όλα αυτά ακούγονται πολύ ενδιαφέροντα, γευστικά και κυρίως, δροσιστικά! Τι άλλο έχουμε να περιμένουμε από τα brands; Έχετε κάτι άλλο στα «σκαριά»;
Το σίγουρο είναι, ότι ποτέ δεν μένουμε στάσιμοι. Παρακολουθώντας διαρκώς τις τάσεις, ερχόμαστε κάθε χρόνο με καινούριες προτάσεις, είτε σε υφιστάμενα είτε σε νέα προϊόντα, ενώ παράλληλα επιδιώκουμε και νέες προσεγγίσεις σε επίπεδο επικοινωνίας των brands σε 360 επίπεδο. Οπότε, το μόνο που μπορώ να πω αυτήν τη στιγμή, είναι: «Stay fresh & stay tuned..!».