Μαρινέλλα: το αηδόνι του ελληνικού πενταγράμμου
Το στυλ της πρώτης ελληνίδας show woman είναι τόσο ξεχωριστό όσο και η ίδια.
Η Μαρινέλλα ή αλλιώς Κυριακή Παπαδοπούλου είναι μία από τις πιο καταξιωμένες φωνές του ελληνικού πενταγράμμου. Το κορίτσι από τη Θεσσαλονίκη που ξεκίνησε να τραγουδά το 1957, έχει κυκλοφορήσει 66 προσωπικά άλμπουμ τα περισσότερα από τα οποία γνώρισαν εμπορική επιτυχία, ενώ κατάφερε να γίνει η πρώτη γυναίκα τραγουδίστρια show woman.
Στα δεκαεφτά της, ακολούθησε ως ηθοποιός το θίασο της Μαίρης Λωράνς όπου έκανε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. Κάποιο βράδυ η τραγουδίστρια του θιάσου αρρώστησε και η Μαρινέλλα που ήξερε απ' έξω όλα τα τραγούδια, την αντικατέστησε. Τραγούδησε το «Ο άνθρωπος μου», έγινε η βασική τραγουδίστρια του θιάσου κι από τότε το ελληνικό τραγούδι κέρδισε ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα του. «Ας μη μιλάμε για χρήμα στη δική μου εποχή. Πηγαίναμε με τα πόδια ή αλλάζαμε και δύο λεωφορεία για να φθάσουμε. Σήμερα τα νέα παιδιά δεν προλαβαίνουν. Όταν έκανα τα σόου στην πίστα, έφερα στα λαϊκά μαγαζιά της εποχής στοιχεία από τις μοντέρνες τραγουδίστριες. Ντύθηκα, έβαλα φορέματα, έβαλα παντελόνια, αδιανόητα πράγματα», θα πει το αηδόνι του πενταγράμμου και θα συνεχίσει. «Εγώ ξεκίνησα από το θέατρο, οπότε το θεώρησα φυσικό να σηκωθώ. Δεν μπορούσα να κάθομαι στην καρέκλα. Και κάθισα δέκα χρόνια! Σπουδαίο σχολείο αυτό. Δεν μου το είπε κανείς. Μόνη μου το έκανα. Ήθελα να ξεκολλήσω, να σηκωθώ από την καρέκλα. Τώρα τα καινούργια παιδιά δεν κάνουν τίποτε μόνα τους, τα βρίσκουν έτοιμα. Δε φοράνε ρούχα, γδύνονται και πρέπει οπωσδήποτε να δείξουν μπούτια και κοιλιακούς».
Η Μαρινέλλα ήταν η πρώτη γυναίκα που σηκώθηκε από την καρέκλα δίπλα στο μουσικό, εκείνη που παρακολούθησε ειδικά σεμινάρια για να φέρει την κίνηση στο πάλκο, αυτή που φόρεσε δημιουργίες υψηλής ραπτικής. «Ο καλλιτέχνης πρέπει να δεινοπαθήσει. Τόσο η δική μου γενιά όσο και αυτή που ακολούθησε έχουμε ψιλοπεινάσει. Με δυσκολία τα βγάζαμε πέρα», θα παραδεχτεί κι εμείς θα υποκλιθούμε στο ταλέντο και τη μαγκιά της.
Η μεγάλη κυρία της μουσικής είχε άποψη σχετικά με τις στιλιστικές της επιλογές και ακόμα έχει. Έντονα χρώματα, φορέματα στο στυλ της κάθε εποχής, μεγάλα βαρύτιμα κοσμήματα και εκκεντρικές δημιουργίες που συνόδευαν το μύθο γύρω από μία ντίβα σαν τη Μαρινέλλα.
Μαρινέλλα ζούμε για να σε ακούμε!