Ένα ταξίδι αισθήσεων και εμπειριών στο υπέροχο Βερολίνο
Με επίσημη καλεσμένη την Mary Katrantzou
Πριν ένα μήνα μου ανακοίνωσαν ότι στις 13 Νοεμβρίου ήμουν καλεσμένη ως fashion editor του queen.gr στην ελληνική ομάδα της P&G Future Fabrics στο ανατρεπτικό και arty Βερολίνο. Ο ενθουσιασμός μου ήταν τεράστιος θα βρισκόμουν ανάμεσα σε κορυφαίους παγκοσμίως ειδικούς μόδας και υφασμάτων σε μία γιορτή αισθήσεων και αρωμάτων με κύριο πρωταγωνιστή τα αγαπημένα μας ρούχα!
Το ραντεβού με όλη την ομάδα ήταν την Τετάρτη στις 7:00 το πρωί στο Ελευθέριος Βενιζέλος, το ταξίδι μου για το ξεκινούσε! Φτάνοντας στο Βερολίνο μας περίμενε μια λιμουζίνα για να μας μεταφέρει στο Wyndham Grand Hotel, ένα από τα πιο luxury στο κέντρο της πόλης ξενοδοχείο. Το τεράστιο lobby με το τζάκι σε άφηνε τόσο έκπληκτο όσο και η θέα που είχα απο το μίνιμαλ και ντιζάιν δωμάτιο μου. Η μαγική εικόνα της πόλης από το αεροδρόμιο έως το ξενοδοχείο μας ώθησε να εκμεταλλευτούμε τις 2 ώρες κενό που διαθέταμε μέχρι το welcome party της P&G Future Fabrics, πηγαίνοντας σε μια από τις πιο νεανικές και μοντέρνες συνοικίες του Βερολίνου, το Kreuzberg. Μια περιοχή που σφύζει από φοιτητές, με έντονες καλλιτεχνικές νότες, με ιδιαίτερα μαγαζιά, cafe και γκαλερί.
Καθίσαμε σε ένα μικρό και cozy εστιατόριο με μοναδικό menu τα 5 ειδών φιλέτα και τα συνοδευτικά για καθένα από αυτά. Ακόμα και το κρασί ήταν ανάλογο στην επιλογή των πιάτων. Κριτικός εστιατορίων δεν είμαι αλλά ήταν απλά υπέροχα! Γυρνώντας στο ξενοδοχείο το welcome party μόλις είχε ξεκινήσει. Εκεί μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω και να συζητήσω με συναδέλφους από Ευρώπη, Ασία και Αφρική γύρω από θέματα μόδας και στυλ, απολαμβάνοντας μοναδικά cocktails. Το επόμενο πρωί μετά από ένα πλούσιο πρωινό στο ξενοδοχείο μεταφερθήκαμε στο χώρο που θα γινόταν το main event της P&G Future Fabrics, το cafe Moscau, ένα πρώην διεθνές εστιατόριο με σχέδια του Josef Strauss στις εξωτερικές όψεις που έχει μετατραπει σε hype πολυχώρο εκθέσεων και events. Το τμήμα Fabric Care της P&G αποκάλυψε αποκλειστικά τις κινήσεις που κάνει για να καλύψει τις πολυ-αισθητήριες τάσεις της μόδας και πώς ανταποκρίνεται στην πρόκληση της διατήρησης της ομορφιάς και της διάρκειας των ρούχων για τους καταναλωτές. Η φετινή έκθεση P&G Future Fabrics φιλοξενήθηκε στο πολύβουο Βερολίνο. Για τα brand του τμήματος Fabric Care, κλήθηκαν κορυφαίοι ειδικοί από τα τμήματα μόδας, υφασμάτων και ανθρώπινης ψυχολογίας προκειμένου να συζητήσουν για τις πιο πρόσφατες εξελίξεις σε ό,τι αφορά τα υφάσματα αλλά και τον τρόπο που οι ασυνείδητες αποφάσεις μας επηρεάζουν τις απόψεις μας για τα ρούχα.
Στην κεντρική ομιλία που έγινε από τον John Turner, P&G, Διευθυντή Έρευνας & Ανάπτυξης, ο Turner σχολίασε: «Oι επιστήμονες της P&G παρουσιάζουν νέες εξελίξεις στην προσέγγιση τριών βημάτων FibreSCIENCE, όσον αφορά τον καθαρισμό, την προστασία και τη βελτίωση της εικόνας των ρούχων. Οι εξελίξεις αυτές εστιάζουν στην παράταση και τη βελτίωση των πολυαισθητηριακών ιδιοτήτων των υφασμάτων που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τα ρούχα τους, δηλαδή την εμφάνιση, την αίσθηση και το άρωμά τους. Ο κύκλος ζωής των ρούχων μας συχνά είναι σύντομος, γιατί δεν φροντίζουμε σωστά αυτές τις ιδιότητες».
«Οι ντουλάπες μας είναι γεμάτες ρούχα, αλλά φοράμε μόνο το 20% στο 80% των περιπτώσεων. Γιατί λοιπόν δεν φοράμε τα υπόλοιπα; Γιατί σταματήσαμε να αγαπάμε κάποιο ρούχο για το οποίο ξοδέψαμε τα χρήματά μας που με κόπο βγάλαμε; Η P&G εξετάζει τη φροντίδα των υφασμάτων από μια νέα οπτική για να βρει την απάντηση. Φέρνουμε την επανάσταση εφαρμόζοντας αποτελέσματα από πρόσφατες έρευνες στη γνωστική επιστήμη της ανθρώπινης αντίληψης προκειμένου να κατανοήσουμε ΓΙΑΤΙ απορρίπτουμε ένα ρούχο και πώς η σχέση μας με τα ρούχα αλλάζει με τον καιρό. Εφαρμόζοντας αυτές τις γνώσεις στο FibreSCIENCE επαναπροσδιορίζουμε τη σημασία της φροντίδας των υφασμάτων για τους καταναλωτές και τα ρούχα τους».
Το Première Vision, επίσημος συνεργάτης της P&G Future Fabrics στο χώρο των υφασμάτων, άνοιξε με μια παρουσίαση της Associate Fashion Director, Sabine Le Chatelier, σχετικά με τη μόδα ως πολυαισθητηριακή εμπειρία, η οποία παρουσίασε τον τρόπο με τον οποίο τα υφάσματα δεν απευθύνονται μόνο στα μάτια αλλά πρόκειται για μια αλχημεία που αφορά στην όραση, την αίσθηση και τη συμπεριφορά. Επίσης, παρουσιάστηκαν οι σύγχρονες τάσεις του κλάδου στα υφάσματα όπου η φαντασία και η τεχνολογία συνδυάζονται για να παρέχουν συναρπαστικές καινοτομίες, με υφάσματα που μπορούν να πλυθούν, που απαιτούν ελάχιστη φροντίδα και μπορούν να διατηρηθούν.
Αυτή η τάση της μόδας που απευθύνεται σε πολλές αισθήσεις ερευνήθηκε περαιτέρω στο πλαίσιο μιας παρουσίασης που έκανε o ψυχολόγος ειδικός στην γνωσιακή επιστήμη, Δρ Lawrence Rosenblum, ο οποίος αποκάλυψε ότι τα τελευταία χρόνια στην έρευνα της αντιληπτικής ψυχολογίας γίνεται ολοένα και περισσότερο λόγος για μια «πολυ-αισθητηριακή επανάσταση», γεγονός που δείχνει ότι οι αισθήσεις μας επηρεάζουν πάντα η μια την άλλη και έχουν αντίκτυπο στις προτιμήσεις και τις διαθέσεις μας, πολύ περισσότερο από ό,τι αντιλαμβανόμαστε και συχνά με τρόπους που ούτε καν γνωρίζουμε. Η συνεργασία του Δρ Rosenblum με την P&G δείχνει με ποιον τρόπο οι χιλιάδες διαισθητηριακές επιρροές που ασκούνται στην εμπειρία μας με τη μόδα -αυτό που βλέπετε, η αίσθηση στην αφή σας, η μυρωδιά που μυρίζετε- επηρεάζουν τη σχέση που έχουμε με τα ρούχα και την τελική μας απόφαση για το τι θα φορέσουμε.
Η μεγάλη έκπληξη του event ήταν η επίσημη καλεσμένη σχεδιάστρια μόδας Mary Katrantzou σε ένα πολύ ενδιαφέρον Q&A μεταξύ άλλων μας είπε: «Υπάρχει περιορισμένη γνώση και πληροφορίες διαθέσιμες ανοιχτά πάνω στην φροντίδα των υφασμάτων. Η P&G έχει κάνει τη σημαντικότερη αρχή πάνω σε αυτό. Όταν επενδύουμε σε ένα luxury ρούχο θέλουμε να μας κρατήσει για πάντα, δεν θέλουμε να ξοδέψουμε τα χρήματα μας σε κάτι που δεν ξέρουμε να το φροντίζουμε ή να το καθαρίσουμε. Η P&G μας δίνει την εμπειρία της και μπορούμε να διατηρήσουμε τα ρούχα μας για όσο το περισσότερο καιρό».
Ακολούθησε ένα μικρό διάλειμμα για φαγητό με υπέροχα και γευστικά εδέσματα. Κατόπιν περάσαμε στo experience Lenor room με τους ειδικούς επιστήμονες να μας εξηγούν για τα αρώματα και της αναμνήσεις που μας προκαλούν να θέλουμε να τα φοράμε πιο συχνά, αλλά και πως μετά από μελέτες το Lenor μπορει να μας εγγυηθεί υψηλή περιποίηση στα αγαπημένα μας ρούχα που θέλουμε να κρατήσουμε για πάντα.
Αποκορύφωμα της εκδήλωσης ήταν το show του Διεθνούς Συμβούλου Μόδας της P&G, σχεδιαστή Giles Deacon o οποίος παρουσίασε σε αποκλειστικότητα την τελευταία του συλλογή "Dress for Yes" ρούχα που πλένονται στο πλυντήριο. Ο σχεδιαστής σχολίασε:
«Ύστερα από ένα χρόνο συνεργασίας με το τμήμα Fabric Care της P&G, είδα τις προόδους τους σε ό,τι αφορά τη φροντίδα των ρούχων. Έχω περάσει αρκετό χρόνο με την ταλαντούχα ομάδα τους στο Κέντρο Καινοτομίας στις Βρυξέλλες και έχω δει την πρόοδο στη δουλειά που κάνουν εκεί. Πηγή έμπνευσης για μένα ήταν αυτό που μπορεί να κάνει το Lenor για να εξασφαλίσει ότι τα ρούχα παραμένουν όμορφα για αρκετό καιρό μετά τη σχεδίασή τους. Για αυτήν τη νέα συλλογή εμπνεύστηκα από την μακρο-τάση της μόδας και των υφασμάτων που διεγείρουν όλες τις αισθήσεις. Ξεκίνησα να δημιουργώ σχέδια που αναδεικνύουν ό,τι καλύτερο διαθέτει κάθε brand. Για το Lenor, επικεντρώθηκα στην προσπάθεια να δώσω στους ανθρώπους τη σιγουριά να φορούν ένα ρούχο όλη την ημέρα και να νιώθουν τόσο υπέροχα φορώντας το μέχρι το βράδυ όπως ένιωθαν όταν το φόρεσαν για πρώτη φορά το πρωί».
Στη συνέχεια η P&G διοργάνωσε αποχαιρετιστήριο δείπνο σε ένα από τα πιο ιστορικά κέντρα της πόλης, το Ewerk, το οποίο ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1884 και αρχικά λειτούργησε ως σταθμός ηλεκτρικού ρεύματος. Μετά την πτώση του τείχους συνέχισε ως διάσημο night club του Βερολίνου και σήμερα πλέον λειτουργεί σαν πολυχώρος. Παρόλα αυτά καταφέραμε να ξεκλέψουμε λίγο ακόμα χρόνο για μια τελευταία εξερεύνηση της πόλης, στην περιοχή Alexander Platz, μια τεράστια πλατεία γεμάτη μαγαζία και πλακώστροτους δρόμους στο κέντρο του Βερολίνου με εμβλημά της το Alex Tower, κάνοντας τα τελευταία ψώνια. Γρήγορη επιστροφή στο ξενοδοχείο για να ετοιμαστούμε για το party.
Στο Ewerk μας υποδέχτηκαν με σαμπάνια και finger food ,οι απαραίτητες φωτογραφίες και στη συνέχεια καθίσαμε και απολαύσαμε ένα πλόυσιο δείπνο σε έναν άριστα στυλάτο διαμορφωμένο χώρο. Τι καλύτερο για να κλέισει μια ακόμη υπέροχη μέρα γεμάτη εμπειρίες, γνωριμίες και νέες γνώσεις.
Το επόμενο πρωί καθοδόν προς στο αεροδρόμιο σκεφτόμουν συνέχεια την άψογη διοργάνωση της P&G η οποία συγκέντρωσε ανθρώπους της μόδας από 3 ηπείρους δίνοντάς τους την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά επιστημονικά επιτεύγματα πάνω στα υφάσματα και να ανταλλάξουν απόψεις μεταξύ τους και πόσο ωραία θα ήταν αν γινόντουσαν και εδώ ανάλογες διοργανώσεις.
Ευχαριστώ P&G για το υπέροχο ταξίδι των πέντε αισθήσεων και ελπίζω να σας ξαναδώ σύντομα !