Μόδα είναι και η κρίση, θα περάσει!

Γιατί μέχρι σήμερα οι γυναίκες μπορούσαν να αγοράζουν καθετί επώνυμο και ξαφνικά αναζητούν καλύτερες τιμές; Τι παίζει ρόλο η ποιότητα ή το λογότυπο; Η Loukia και ο Δημήτρης Πέτρου μιλούν αποκλειστικά στο QUEEN.GR για την κρίση στο χώρο της μόδας!

Αρκεί μια βόλτα στην Ερμού, τον κεντρικότερο εμπορικό πεζόδρομο της πρωτεύουσας, στους δρόμους του κοσμοπολίτικου Κολωνακίου ή ακόμα και σε διάφορες άλλες εμπορικές περιοχές λιγότερο ή περισσότερο γνωστές για να διαπιστώσει κανείς ότι οι προσφορές δίνουν και παίρνουν! Πλέον δεν περιορίζονται μόνο σε περιόδους εκπτώσεων. Πλέον, προέχει να μην ξεμείνει το εμπόρευμα, γιατί μετά τι;

Τη στιγμή, όμως, που ανεβοκατεβαίνουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς οι τιμές, επέρχεται η αμφισβήτηση της ποιότητας και της γνησιότητας. Αξίζει άραγε κάτι οικονομικό, αλλά αγνώστου «προελεύσεως»;

Όταν η βιομηχανία της μόδας επιβαρύνεται οικονομικά

Κάποιος αφελής θα μπορούσε να ισχυριστεί, εύκολα, ότι ο λαμπερός, κατά τα άλλα, κόσμος της μόδας δεν επηρεάζεται από την οποιαδήποτε οικονομική κρίση. Κι όμως μιλάμε για μια βιομηχανία, η οποία αφενός χρειάζεται πρώτες ύλες και αφ ετέρου αγοραστικό κοινό. Άρα; Επηρεάζεται και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό.

Μία από τις σημαντικότερες Ελληνίδες σχεδιάστριες, η Loukia, μιλώντας στο queen.gr περιγράφει, πώς ακριβώς έχει η κατάσταση. «Έχουν δυσκολέψει τα πράγματα κυρίως σε ό,τι αφορά στην παραγωγή: η τιμή του βαμβακιού «αντιστοιχεί» σε εκείνη του χρυσού και του πετρελαίου. Έχουν ακριβύνει όλες οι πρώτες ύλες. Ξέρετε, οι υφασματάδες είναι εκείνοι που αποφασίζουν τις τάσεις της μόδας, εκείνοι δίνουν τις γραμμές. Όμως, μέσα στην κρίση θα αποδειχθεί η αξία του κάθε σχεδιαστή. Οφείλω να μη γυρνώ την πλάτη μου σε αυτό που συμβαίνει - έτσι ήμουν πάντα. Δε γίνεται να κάθεσαι στο ένδοξό σου κάθισμα εν μέσω κρίσης.»

Σε έναν χώρο που αντικατοπτρίζει μέσα από τα ρούχα και τα αξεσουάρ την κάθε εποχή, φέτος φαίνεται να έχουμε ανάγκη, αυτή η μουντίλα και η γκρίζα καθημερινή διάθεση να μην περάσει και στα υφάσματα. Ένας πολλά υποσχόμενος Έλληνας σχεδιαστή, ο Δημήτρης Πέτρου, παραδέχεται ότι «Σαφώς, η κρίση στο άκουσμά της και μόνο, ακόμα κι αν δεν τη βιώνεις προσωπικά, σε κάνει να «μαζευτείς» και να γίνεις περισσότερο προσεκτικός και επιλεκτικός. Από την άλλη πλευρά όμως, προσπαθώ να δω τη θετική πλευρά. Αυτή η φάση είναι μια περίοδος συντήρησης παρά ανοίγματος. Σκοπός είναι να σταθείς και να αντέξεις.»

Τι πήγε στραβά;

Στη δύσκολη αυτή περίοδο καλείται ο κόσμος της μόδας να πετύχει δύο στόχους.
Πρώτον, να κερδίσει ή να διατηρήσει την εμπιστοσύνη του κόσμου, ώστε να επιβιώσει. Και, δεύτερον, να πετύχει την διασφάλιση της αξίας του προϊόντος του, κάτι το οποίο χάθηκε στις μέρες μας είτε με υπερβολικά ύποπτες εκπτώσεις, είτε με πολύ πετυχημένες απομιμήσεις. Κακή εμπορική και καταναλωτική συμπεριφορά επιβάλλουν ένα ξεσκαρτάρισμα!

«Τα πάντα είχαν ξεφύγει. Η εντροπία της υπερκατανάλωσης οδήγησε σε υπερβολές. Οι τιμές ξέφυγαν, η ποιότητα αμφισβητήθηκε, οι αξίες κλονίστηκαν. Η κρίση θα επιφέρει ισορροπία και θα βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Και τις τιμές φυσικά.» μας λεει η Loukia. Είναι γνωστό από αρχαιοτάτων χρόνων ότι, δυστυχώς δεν είναι όλα για όλους, εκτός εάν έχεις την κατάλληλη πιστωτική! Εκείνη, λύνει τα χέρια και... δένει μελλοντικά προβλήματα.

Ο Δημήτρης Πέτρου μας εξηγεί το πώς «οι μεγάλοι οίκοι πάντα είχαν απλησίαστες τιμές γιατί απευθύνονταν σε ένα πολύ συγκεκριμένο target group. Έπειτα, όμως με τη βοήθεια των καρτών άνοιξε οι αγορά. Κάτι το οποίο δεν άντεξε στο χρόνο και δεν άντεξε αυτές τις τιμές η κάθε γυναίκα.»

Η Ελληνίδα αρχίζει να γίνεται επιλεκτική στις αγορές της

Εντάξει, είναι γεγονός και το παραδεχόμαστε κι εμείς: οι γυναίκες ξοδεύουν πολύ περισσότερα χρήματα από τους άνδρες για χάρη της εξωτερικής τους εμφάνισης. Βάλε ρούχα, αξεσουάρ, κοσμήματα, καλλυντικά αλλά και κάθε είδους «καλλωπιστικές» θεραπείες. Ε, εκεί είναι που το χάνουμε κιόλας. Ενώ το πηγαίναμε αρχικά καλά (στο να μην παραμελήσουμε κανέναν τομέα και να είμαστε άψογες σε όλα) με το που θα αντικρίζαμε την πρώτη βιτρίνα το χάναμε τελείως! Εκείνο ακριβώς ήταν και το σημείο που μέχρι σήμερα (μέχρι χθες μάλλον) η υπερβολή συναντούσε την πιστωτική!

«Στο παρελθόν, η Ελληνίδα ακολουθούσε «αμάσητα» ό, τι ερχόταν από το εξωτερικό και οτιδήποτε προβαλλόταν πολύ στα μέσα –περιοδικά και τηλεόραση. Τις περισσότερες φορές, αυτά κόστιζαν παραπάνω από όσο άξιζαν. Όχι μόνο η κρίση, αλλά και η δυνατότητα πληροφόρησης είτε επειδή ταξιδεύουμε πιο εύκολα και πιο φθηνά είτε μέσω των social media και του internet, φέρνουν πιο κοντά τον Έλληνα στην πραγματική αξία των πραγμάτων. Έτσι, η Ελληνίδα πια είναι πιο προσεκτική και πιο επιλεκτική. Θα ξοδέψει, αλλά με πιο δυνατή κρίση και άποψη.» παρατηρεί μεταξύ άλλων η Loukia τον τελευταίο καιρό.

Πολυεθνικά brands

To Queen.gr συνάντησε εκπρόσωπο της Tommy Hilfiger στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον οποίο, η ελληνική αγορά έχει αρχίσει να στρέφει σαφώς το βλέμμα της προς τα εμπορικά και εκπτωτικά κέντρα.

Στην τρέχουσα οικονομική κατάσταση, η συρρίκνωση των μισθών έχει οδηγήσει σε μείωση της καταναλωτικής αγοραστικής δύναμης, συνεπώς οι καταναλωτές στρέφονται στην αναζήτηση περισσότερο οικονομικών λύσεων, διατηρώντας την αναμενόμενη από τα επιλεγόμενα brands ποιότητα. Όσον αφορά στις καταναλωτικές συνήθειες των Ευρωπαίων, είναι αντίστοιχες με αυτές των Ελλήνων, καθώς επιζητούν από τα brands που επιλέγουν προσφορές και ταυτόχρονα υψηλή ποιότητα. Ίσως κάποτε οι Ευρωπαίοι καταναλωτές να μπορούσαν να θεωρηθούν περισσότερο επιλεκτικοί από τους Έλληνες, όμως το χαρακτηριστικό αυτό δεν αποδίδεται πια.

Η παροχή προσφορών στα καταστήματα δεν είναι μόνο πανευρωπαϊκό, αλλά παγκόσμιο φαινόμενο. Επίσης, η καταναλωτική ψυχολογία δεν είναι η καλύτερη δυνατή στην παρούσα φάση, οι σημερινοί καταναλωτές είναι περισσότερο απαιτητικοί, και περιμένουν από ένα brand το «κάτι παραπάνω», για να το επιλέξουν, και να συνεχίσουν να το επιλέγουν.

Στη συνέχεια, έρχεται και το παραεμπόριο, το οποίο αποτελεί χρόνιο πρόβλημα παγκοσμίως. Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι στην Ελλάδα έχουν φανεί δείγματα καταπολέμησης του φαινομένου τα τελευταία δυο χρόνια. Οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο υποψιασμένοι και μπορούν να αναγνωρίσουν τους αυθεντικούς κώδικες επικοινωνίας του εκάστοτε brand, το οποίο και ακολουθούν πιστά. Όσο για την Tommy Hilfiger συγκεκριμένα, ο πολυεθνικό οίκος δεν σταματά να στοχεύει στη διατήρηση της υψηλής ποιότητας του brand, και στην άριστη εξυπηρέτηση του πελάτη.

Όταν το second hand ήρθε στην Ελλάδα

Σαββατοκύριακό παρά Σαββατοκύριακό όλο και κάπου θα ακούσεις και για κάποιο second hand bazaar σε κάποιο αθηναϊκό bar. Από απλά ρούχα μέχρι vintage κομμάτια, μπορεί να βρει κανείς εκεί για τα οποία «μαλλιοτραβιούνται» ποιος θα τα πρωτοπρολάβει. Μια άκρως ριζοσπαστική τάση για τα ελληνικά δεδομένα, η οποία φαίνεται όσο περνάει ο καιρός όχι απλά να γίνεται λύση λόγω οικονομικής κρίσης αλλά κυρίως τάση.

Ένα από τα πρώτα καταστήματα στην Αθήνα και στην Ελλάδα γενικότερα, με second hand ρούχα είναι του «Yesterday Bread», το οποίο λειτουργεί εδώ και 13 χρόνια. Εκεί μπορεί κανείς να βρει από παπούτσια, t shirts, τσάντες, φορέματα, μπουφάν και παλτά. «Ο κόσμος στην αρχή ήταν πάρα πολύ διστακτικός. Πλέον, έχει αρχίσει να αλλάζει η νοοτροπία. Άλλωστε lost and found είναι και η φιλοσοφία του second hand. Έρχονται πολλές πελάτισσες, οι οποίες επιλέγουν ακριβά και καλά ρούχα και αξεσουάρ για ένα σικ outfit για το γραφείο. Διότι ενώ για μια κλασική καπαρντίνα θα πλήρωναν 800 ευρώ, σε εμάς θα τη βρουν με 140!» μας λεει η Ευαγγελία Ψαλιδά, υπεύθυνη του καταστήματος

.Πρέπει να διευκρινίσουμε ότι ο νόμος προβλέπει όλα τα ρούχα και τα αντικείμενα να περνούν από κλίβανο και να απολυμαίνονται για λόγους υγιεινής. Στο μαγαζί της Άννυς Χασομέρη,«Feeling Vintage» οι τιμές κυμαίνονται από 3ευρώ έως 50 αντίστοιχα. «Παρά το γεγονός ότι οι άνδρες είναι πιο δεκτικοί, έρχονται περισσότερες γυναίκες στο μαγαζί» σύμφωνα με την Άννυ.

Cheap and chic, οι ειδικοί συμβουλεύουν:

• Κάθε φορά να κάνουμε όσο το δυνατόν πιο επιλεγμένες αγορές και να σκεφτόμαστε πώς μπορούμε να φορέσουμε το κάθε ρούχο/αξεσουάρ με διαφορετικούς τρόπους ή τι τροποποιήσεις μπορούμε να του κάνουμε, για να δημιουργήσουμε νέες εικόνες.
• Μπορούμε να είμαστε καλοντυμένες με απλά ρούχα και ιδιαίτερα –συχνά και ακριβά- αξεσουάρ.
• Να έχουμε 2-3 ακριβά κομμάτια στην γκαρνταρόμπα μας και να τα μεταμορφώνουμε με διαφορετικά αξεσουάρ (φθηνότερα κοσμήματα και παπούτσια).
• Να έχουμε basic ρούχα, όπως το μικρό μαύρο φόρεμα, το λευκό πουκάμισο, το μαύρο παντελόνι και κάποια άλλα, που συνδυάζονται εύκολα

"Εν ολίγοις, η αίσθηση του στυλ σε βοηθάει να σπαταλάς λιγότερο..."(Loukia)

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης