Tο Dazed έκανε αφιέρωμα στη νέα ελληνική fashion σκηνή και αυτό είναι είδηση από μόνο του

Διονυσία Καλαποθαράκου

Plus: Διάβασε ποια καινούργια fashion brands έχει συμπεριλάβει στο θέμα του.

Αν η έννοια του hipster μπορούσε να μετουσιωθεί σε ένα έντυπο τότε το «Dazed and Confused» θα ήταν η βίβλος της. Το βρετανικό μηνιαίο περιοδικό μόδας, που δημιουργήθηκε το 1991 και πρόσφατα έκλεισε τα 27, έχει μετονομαστεί πλέον σε «Dazed» και έχει φυσικά και digital παρουσία (www.dazeddigital.com).

Αν το όνομα σου θυμίζει κάτι είναι γιατί δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το 1993 δηλαδή, ο Richard Linklater γύρισε μία από τις πιο cool σχολικές ταινίες όλων των εποχών και την ονόμασε ακριβώς έτσι. Από το film «Dazed and Confused» έγιναν γνωστοί στο ευρύ κοινό A-list stars όπως οι Ben Affleck, Milla Jovovich και Matthew McConaughey αλλά αυτό είναι θέμα που χρήζει ανάλυσης σε διαφορετικό άρθρο. Ένα τόσο αντισυμβατικό μέσο, λοιπόν, που έχει καταφέρει εδώ και σχεδόν 30 χρόνια να ισορροπήσει ανάμεσα στο underground και στο mainstream και έχει φιλοξενήσει στις σελίδες του την «αφρόκρεμα» της fashion και μουσικής σκηνής, από τον Karl Lagerfeld και την Kate Moss, μέχρι τους Daft Punk και τον Marilyn Manson, ασχολήθηκε στην διαδικτυακή version του με τη νέα, ελληνική μόδα. Όπως λέει και η δημοσιογράφος που έγραψε το θέμα, India Doyle, στο lead της «δέκα χρόνια μετά την οικονομική κρίση η πρωτεύουσα της Ελλάδας βρίσκεται σε μία διαδικασία δημιουργικής αναγέννησης» και το τεκμηριώνει παρουσιάζοντας τρία νέα, αθηναϊκά labels που πρέπει να γνωρίσεις… αν δεν τα ξέρεις ήδη. Το άρθρο επιμένει πως το τελευταίο διάστημα το ιστορικό κέντρο βρίσκεται σε στυλιστικό αναβρασμό και ο hype κόσμος της πόλης έχει «συγκεντρωθεί» γύρω από αυτά τα 3 συναρπαστικά brands τα οποία έχουν μετουσιώσει την ενέργεια και την ένταση που αποπνέει η Αθήνα σε ρούχα τα οποία είναι ικανά να φέρουν την τοπική βιομηχανία της μόδας στο διεθνές προσκήνιο. «Το αισθητικό τους όραμα κάνει τα πράγματα να φαίνονται λιγότερο δυσοίωνα για τους νέους αυτής της χώρας», λέει η India και δεν θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε περισσότερο.

ME THEN

Το «Me Τhen» (aka «μηδέν») είναι ένα σύγχρονο fashion label το οποίο αρχικά ξεκίνησε ως fanzine. Από το 2014 οι ιδρυτές του Γιώργος Σουμπάση, η Μαρία Γιατρά-Ρίτσου και ο Τάσος Παπαγεωργίου προσπάθησαν με τα ρούχα τους να δώσουν μια απτή «απάντηση» στο θυμό και την απογοήτευση που προκάλεσε η ελληνική κρίση στον κόσμο. Ακόμα και το όνομα του brand έχει διττή σημασία: σημαίνει «μηδέν» αλλά είναι γραμμένο σε greeklish το οποίο μπορεί να μεταφραστεί και σαν «ο παρελθοντικός εαυτός μου» δείχνοντας τον προβληματισμό των σύγχρονων νέων για το μέλλον τους. Τα ρούχα τους είναι υπέρ-λειτουργικά ενώ τα φούτερ και τα Τ-shirts τους γράφουν πάνω λέξεις από την αθηναϊκή ζωή.

MOHXA

Τα Mohxa, ιδρύθηκαν από 2 κολλητούς, τον Ιάσωνα Παχό και τον Γιώργο Παπαχατζόπουλο, και στον πυρήνα των σχεδίων τους κρύβεται η χαλαρή διάθεση αυτών των δύο παιδιών, η αγάπη τους για το surf, το skate και τη θάλασσα. Κομμάτια με κεντημένες λεπτομέρειες, λογότυπο με φοίνικες και μία αίσθηση αισιοδοξίας να διαπερνά όλα τους τα ρούχα, είναι μερικά από τα κύρια γνωρίσματα του brand. «Εμείς μία μουσική μπάντα θέλαμε να φτιάξουμε αλλά αυτό δεν συνέβη ποτέ. Το αμέσως καλύτερο πράγμα που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι να ασχοληθούμε με τη μόδα», δήλωσαν οι δημιουργοί των Mohxa.

SERAPIS

Ξεκινώντας από το 2014, oι δημιουργοί του brand ΣΕΡΑΠΙΣ επιλέγουν να κρατήσουν την ανωνυμία τους φτιάχνοντας ρούχα που ενώνουν τη μόδα με την ελληνική, ναυτιλιακή βιομηχανία. Σχεδιάζουν λειτουργικά κομμάτια, όπως ναυτικά σορτς και μεγάλα, μεταξωτά μαντήλια, τα οποία κρατώντας ισχυρό τον δεσμό τους με τη θάλασσα περνάνε και στο streetwear με μία φρέσκια και παιχνιδιάρικη ματιά.

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης