Mόδα: το νέο τηλεοπτικό blockbuster
Η βιομηχανία της μόδας ξεφεύγει μακράν της αποκλειστικής χρήσης σε πασαρέλα και show off και γίνεται επιτυχημένο τηλεοπτικό προϊόν με πολύ λαμπρό παρόν και μέλλον.
Η πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα θα περάσει στην ιστορία ως η περίοδος που η μόδα γνώρισε την αποθέωση όχι μόνο στο catwalk αλλά και στον κινηματογράφο με ταινίες όπως το πολυδιαβασμένο και πολύ επιτυχημένο «Devil Wears Prada» , το «The September Issue», τα «Sex & The City 1 και 2», το «Coco Before Chanel», το «Zoolander», το «Confessions Of A Shopaholic» αλλά και εκπληκτικά documentaries για σχεδιαστές όπως ο Valentino, ο Karl Lagerfeld, ο Yves Saint Laurent και ο Jean Paul Gaultier μεταξύ άλλων.
Η τηλεόραση δεν άργησε να δει τις νέες δυνατότητες και με το ξεκίνημα του America's Next Top Model τα παρασκήνια, οι ίντριγκες και τα μυστικά της βιομηχανίας έδωσαν μία νέα διάσταση για ένα κοινό διψασμένο πιο πολύ για glamour, κουτσομπολιό και τα πισώπλατα μαχαιρώματα ωραίων γυναικών για βραβεία πολλών χιλιάδων δολαρίων παρά για τις τελευταίες τάσεις.
Σύντομα νέα επιτυχημένα projects δημιουργήθηκαν με γνωστότερα τα real-docu-dramas «The City», «The Hills», «The Rachel Zoe Project», «Project Runway», «Kell On Earth», «It's A Brad Brad World», «The Joe Zee's Project» όπου γνωστοί stylists, πρώην βοηθοί, διευθύντριες δημοσίων σχέσεων και φιλόδοξοι σχεδιαστές μόδας ξεκατινιάζονται τηλεοπτικά για μία θέση στον «πραγματικό» κόσμο της διεθνούς και ιδιαίτερα ανταγωνιστικής μόδας.
Παράλληλα άπειρα μικρά και μεγάλα προγράμματα σε πολλές χώρες του κόσμου, είχαν σαν κεντρική θεματολογία τις συμβουλές για καλύτερες στυλιστικές εμφανίσεις, πλαστικές εγχειρήσεις , ολικά make over και πολλά πολλά άλλα.
Πολύ μεγάλο ρόλο έπαιξε βέβαια και η διαδικτυακή πλατφόρμα που ανέδειξε τους δικούς της ήρωες και ταλέντα με πιο κραυγαλέα παραδείγματα αυτό της Style rookie-tavi ή αλλιώς το ανήλικο κορίτσι με την πολύ ενήλικη ως γεροντίστικη στυλιστικά αισθητική, το αρσενικοθήλυκο Βryan Βoy που έγινε γνωστός για την λατρεία του στη μόδα, καθώς τα ρούχα που φοράει είναι μόνο γυναικεία, ασορτί με τα εκάστοτε must trendy γυναικεία ψηλοτάκουνα και βέβαια τους street style φωτογράφους με τον εξαιρετικό Tommy Τon ως τον απόλυτο «κατασκευαστή» νέων fashionable ειδώλων.
Αν και διανύουμε μία ιδιαιτέρως στενή, μακριά και αφόρητα passé οικονομική περίοδο όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και παγκοσμίως, η δωρεάν διάθεση πληροφοριών και εικόνων για την μόδα και τους πρωταγωνιστές της με όλα τα σκάνδαλα, τις μεταγραφές και τις πληροφορίες μοιάζουν σαν ένα recup της υπερεπιτυχημένης σειράς των 80s «Δυναστεία» αλλά με περισσότερους κακούς, πολύ αφελείς καλούς αλλά και πολλούς μα πολλούς περισσότερους φανατικούς που θέλουν να ξέρουν από το τι ρούχα είναι της μόδας μέχρι πότε θα αποκεφαλιστεί ο σχεδιαστής από το οίκο που μέχρι πρότινος τον λάτρευε.
Έχετε να δείτε κάτι καλύτερο το επόμενο σαββατόβραδο; Η ελληνική τηλεόραση ακούει ή θα συνεχίσει απλά να επαναλαμβάνει ότι «αυτά δεν τα θέλει ο κόσμος».
Γιατί αν κρίνω από την επισκεψιμότητα στο queen.gr τότε το θέμα τηλεθέαση είναι απλά ένας κρυφός άσος στο μανίκι, αυτού που θα φανεί διορατικότερος και εξυπνότερος των υπολοίπων , καθώς θα αργοπεθαίνουν σε αναλύσεις και αναπαραγωγές μπαγιάτικων γλυκισμάτων.