Ποιο μεγάλο economy brand βγήκε ξαφνικά από πολλές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου;

Sabine Camhi
Ποιο μεγάλο economy brand βγήκε ξαφνικά από πολλές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου;

Και γιατί συνέβη αυτό;

Η H&M βγήκε από όλες τις μεγάλες κινέζικες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου αφού μια κομματική οργάνωση κατέκρινε την εταιρεία για μια δήλωση στην οποία εξέφρασε «βαθιά ανησυχία» για τους ισχυρισμούς καταναγκαστικής εργασίας στη βιομηχανία βαμβακιού της Xinjiang. Σε μια χώρα όπου οι καταναλωτές συνηθίζουν ολοένα και περισσότερο να κάνουν αγορές μέσω του διαδικτύου, αυτή η επίθεση θα μπορούσε να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην H&M.

Την Πέμπτη το πρωί, αναζητήσεις για προϊόντα με την επωνυμία της H&M δεν έβγαλαν κανένα αποτέλεσμα στις μεγαλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων της Taobao, της JD.com, της Pinduoduo, της εφαρμογής Dianping και πολλών ακόμα.



Σε αντίθεση με ορισμένες δυτικές χώρες, στις οποίες η H&M πουλάει διαδικτυακά κυρίως μέσω της δικής της εφαρμογής ή του δικού της ιστότοπου, στην Κίνα η εταιρεία βασίζεται σε ένα δίκτυο από πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου μερικές τεράστιες εφαρμογές έχουν αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό μικρές εφαρμογές και ιστότοπους.

Η ηπειρωτική Κίνα ήταν μια από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές σε πωλήσεις για την H&M το 2020, κατά τη διάρκεια της οποίας η εταιρεία λειτούργησε 445 καταστήματα σε 146 πόλεις της χώρας.

Την Τετάρτη, η Κομμουνιστική Οργάνωση Νεολαίας, κατηγόρησε την H&M ότι διαδίδει φήμες για τη βιομηχανία βαμβακιού στη Xinjiang. Η ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκάλεσε οργή στο Διαδίκτυο. Με 383,000 likes μέσα σε μια μέρα, δεκάδες χιλιάδες σχόλια χρηστών ενθάρρυναν το μποϊκοτάζ της H&M.

Η κυβέρνηση της Κίνας έχει αρνηθεί επανειλημμένα τους ισχυρισμούς για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Xinjiang και είπε ότι λειτουργεί «κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης» στην νοτιοδυτική επαρχία, όπου ζει η εθνοτική μειονότητα των Ουιγκούρων, στο πλαίσιο των προσπάθειών της για την καλύτερη κατάρτηση και διαβίωση των εργατών.

Η H&M φαίνεται να αφαίρεσε την αμφιλεγόμενη δήλωσή της. Το brand έκανε μια δημοσίευση λέγοντας πως «θα διασφαλίσει ότι οι παγκόσμιοι προμηθευτές της τηρούν τους στόχους της αειφόρου ανάπτυξής της».

Δες επίσης: Aυτοί είναι οι καλύτεροι τρόποι που οι celebrities έχουν φορέσει τις μάσκες προσώπου τους