Η περίεργη ιστορία πίσω από την τάση του «Mommy-and-Me»
Αν ντύνεσαι και εσύ ασορτί με την κόρη/μητέρα σου, ξέρεις τι λέει αυτό για σένα;
«Κάθε γυναίκα καταλήγει να είναι σαν τη μητέρα της», είπε κάποτε ο Oscar Wilde, «Αυτή είναι η τραγωδία της». Για μερικές γυναίκες, η «τραγωδία» χτυπά νωρίς με τη μορφή των mommy-and-me συνόλων. Τα τελευταία χρόνια, posts στο Instagram με παιδιά να φοράνε τα ίδια ρούχα με τους γονείς τους έχουν πάρει χιλιάδες likes (σκέψου την Blue Ivy Carter με την Beyonce ή την Stormi με την Kylie Jenner). Μάλιστα, το #mommyandme hashtag έχει σχεδόν 6 εκ. posts στην πλατφόρμα. Ωστόσο, το matching-outfit trend έμπαινε και έβγαινε εκτός μόδας για περισσότερο από έναν αιώνα, πράγμα που αντανακλά τις μεταβαλλόμενες απόψεις για τη μητρότητα και τη θηλυκότητα.
Γενικά, το matchy-matchy look ευδοκιμεί σε «χρονικές περιόδους όπου υπάρχει περισσότερη έμφαση στην οικογένεια και στην σχέση μητέρας-κόρης», είπε η ιστορικός της μόδας Jennifer Farley Gordon. Στην πράξη, το ασορτί στυλ μπορεί επίσης να σηματοδοτήσει την ευημερία: μια μητέρα με ελεύθερο χρόνο για να ράβει ή με χρήματα για να ψωνίσει για το παιδί της.
Η Jeanne Lanvin φέρεται να ξεκίνησε την τάση με τη γέννηση της κόρης της το 1897. Εντοπίζοντας ένα κενό στην αγορά, κυκλοφόρησε μια σειρά παιδικών ρούχων υψηλής ποιότητας το 1908, χρησιμοποιώντας τα ίδια πολυτελή υφάσματα που χαρακτήριζαν τα γυναικεία της ρούχα. Η Marguerite, η κόρη της, ήταν το μοντέλο και η mini-me της. Ωστόσο, οι δημιουργίες της Lanvin ήταν πολύ ακριβές για να έχουν μεγάλη απήχηση και η παγκόσμια οικονομική ύφεση σύντομα έκανε τέτοιες εμφανείς επιδείξεις πλούτου ανεπιθύμητες, ακόμη και για εκείνους που μπορούσαν να τις αγοράσουν.
Σήμερα, είναι και πάλι «cool» να είσαι μαμά που ντύνεται ασορτί με τη μικρή σου. Οι διάσημοι επιδεικνύουν τα κομψά τους τέκνα σε χιλιάδες θαυμαστές στο Instagram και στο κόκκινο χαλί. Σχεδιαστές μόδας, όπως η Stella McCartney και η Michelle Smith του brand Milly, είναι οι σύγχρονες Jeanne Lanvins. Μοντέλα όπως η Kate Moss και η Cindy Crawford περπάτησαν στην πασαρέλα μαζί με τις κόρες τους.
Δεν πανηγύρισαν όμως όλοι αυτήν την τάση. «Τα παιδιά δεν είναι πια παιδιά» δήλωσε ο Michael Solomon, ψυχολόγος μόδας και καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Saint Joseph στη Φιλαδέλφεια. «Η παιδική ηλικία έχει γίνει δουλειά, και το να φοράς ασορτί ρούχα και να ποζάρεις για φωτογραφίες είναι η τελευταία απαραίτητη προϋπόθεση». Επιπλέον, η Helen Lee, μία από τις κορυφαίες σχεδιάστριες παιδικών ενδυμάτων της δεκαετίας του 1950 και του '60, το ονόμασε τη «μεγαλύτερή της ενόχληση», εξηγώντας: «Υπάρχει μια διαφορά 20 έως 30 ετών μεταξύ μητέρας και κόρης και στα περισσότερα outfits η μία ή η άλλη θα φαίνεται γελοία».
Στην καλύτερη περίπτωση, οι influencers, ή αλλιώς οι «mumfluencers», χρησιμοποιούν τα παιδιά τους ως μέσο για να πάρουν likes, τα οποία με τη σειρά τους γίνονται χρήματα. Στη χειρότερη περίπτωση, είναι ωραιοποιημένη παιδική εργασία.
Δες επίσης: Τα ρούχα που ακολουθούν την πιο λαμπερή τάση για τη σεζόν S/S 2021 δεν περνούν απαρατήρητα