Ο Demna Gvasalia έδωσε τη δική του απάντηση στο «σκάνδαλο» Balenciaga αλλά ήταν μάλλον αναμενόμενη
Ο Demna μίλησε και όλοι περιμέναμε το τέλος στο «δράμα» του κορυφαίου οίκου. Ποια θα είναι η επόμενη μέρα για τον Balenciaga;
Δεν φαίνεται να έχει τέλος η υπόθεση του Balenciaga. Μετά από δύο καμπάνιες που αναγκάστηκαν να αποσύρουν μετά από κατηγορίες για σεξουαλικοποίηση εικόνων με παιδιά, και το hashtag #cancelBalenciaga να έχει κατακλύσει τα social media, ο creative director του οίκου, Demna Gvasalia έκανε επιτέλους μία δήλωση, στον προσωπικό του λογαριασμό στα social media. «Θέλω να ζητήσω ειλικρινά συγνώμη για τη λάθος καλλιτεχνική επιλογή στο concept της gifting campaign με τα παιδιά, και αναλαμβάνω την ευθύνη μου. Ήταν ανάρμοστο να βάλουμε παιδιά να διαφημίζουν αντικείμενα που δεν έχουν να κάνουν καθόλου με εκείνα. Όσο κι αν θα ήθελα μερικές φορές να προκαλέσω μέσω της δουλειάς μου, ΠΟΤΕ δεν θα είχα σκοπό να το κάνω αυτό, με ένα τόσο φρικτό θέμα, όπως η κακοποίηση παιδιών, την οποία καταδικάζω. Τελεία ».
Ο Balenciaga μηνύει την εταιρία παραγωγής της αμφιλεγόμενης καμπάνιας και συνεχίζει να απογοητεύει
«Πρέπει να μάθω από αυτό, να ακούσω και να συνεργαστώ με οργανώσεις προστασίας των παιδιών, προκειμένου να μάθω πώς μπορώ να συνεισφέρω και να βοηθήσω σε αυτό το τρομερό θέμα. Ζητώ συγγνώμη από οποιονδήποτε προσβλήθηκε από τα γραφικά και ο οίκος Balenciaga έχει εγγυηθεί ότι θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα, όχι μόνο για την αποφυγή παρόμοιων λαθών στο μέλλον, αλλά και για την ανάληψη ευθύνης για την προστασία της παιδικής ευημερίας με κάθε τρόπο».
Η δήλωση του Demna Gvasalia και η επόμενη μέρα για τον οίκο.
Ναι, ο Demna μίλησε, και είπε όλα τα σωστά πράγματα, αυτά που θέλαμε και έπρεπε να δηλώσει. Μία ανακοίνωση, που σίγουρα θα μελετήθηκε αρκετά μαζί με το τμήμα επικοινωνίας του Balenciaga, αν λάβουμε υπόψη μας την απίστευτα καθυστερημένη δήλωση του. Ο ίδιος ο Balenciaga επέστρεψε με μία δήλωση, που αναιρεί όλες τις προηγούμενες δικαστικές κινήσεις του, αποσύροντας την αγωγή απέναντι στην εταιρία παραγωγής και το crew, το οποίο συμμετείχε στην καμπάνια, μετά από τις αντιδράσεις στα social media. Αν βγάλαμε κάποιο θετικό συμπέρασμα από όλο αυτό είναι σίγουρα ότι τελικά η πλειοψηφία έχει δύναμη, ειδικά όταν συσπειρώνεται με τη μορφή κινήματος, ακόμη και αν πρόκειται για ένα ψηφιακό κίνημα.
Από την άλλη η απογοήτευση από τον οίκο Balenciaga παραμένει, τόσο για την αρχική επιλογή του και για τα δύο concept, όσο και για την μετέπειτα επιθετική τακτική του και την απόρριψη των ευθυνών του, τις οποίες και ανέλαβε μόνο κατόπιν της πίεσης του κοινού. Ας είμαστε ειλικρινείς, κανείς μας δεν πιστεύει ότι ο ίδιος ο οίκος ή ο Demna Gvasalia ήθελαν πραγματικά να προωθήσουν ένα τόσο φρικτό μήνυμα, αλλά σε περιόδους μιας τέτοιας μεγάλης κρίσης, θα περιμέναμε την άμεση παραδοχή του σφάλματος και μία πιο ανθρώπινη προσέγγιση, που χρωστάμε όλοι στα παιδιά, σε ένα διάστημα, κατά το οποίο η ασφάλεια τους απειλείται έντονα, με κακοποιητικές συμπεριφορές εναντίον τους, που βγαίνουν στο φως, να είναι τουλάχιστον σοκαριστικές. Η επόμενη μέρα είναι σίγουρα μουδιασμένη, γεμάτη απογοήτευση και αμφιβολία. Μένει μόνο να δούμε τι θα χρειαστεί τελικά, για να ξεχάσει -και αν θα ξεχάσει- το κοινό το «σκάνδαλο Balenciaga».