O Haider Ackermann είναι ο νέος creative director του Tom Ford -Yay or nay;

Ναταλία Κατσακιώρη

Μία μετακίνηση που έφερε χαρά και συζητήσεις για έναν ταλαντούχο σχεδιαστή που «έπρεπε» να βρει στέγη. Βρήκε τη σωστή;

Το έχουμε πει πολλές φορές, οι μουσικές καρέκλες είναι πλέον το αγαπημένο παιχνίδι του κόσμου της μόδας. Μετά όμως από δεκαετίες ακινησίας είναι απόλυτα λογικό να βλέπουμε αυτή την αλλαγή σκηνικού, σε μια περίοδο που οι πωλήσεις όλων σχεδόν των οίκων παγκοσμίως παρουσιάζουν πτώση παρά τις απέλπιδες προσπάθειες του marketing. Γιατί ένα viral show -για παράδειγμα- δεν σημαίνει απαραίτητα και τις αντίστοιχες πωλήσεις. Εχθές ήταν η στιγμή του Tom Ford, ενός οίκου που στήθηκε από τον αγαπημένο σχεδιαστή από το Texas, που ήρθε για να μεταμορφώσει τον οίκο Gucci και να αφήσει τη δική του εποχή στην παγκόσμια μόδα.

Οι μπαλαρίνες επιστρέφουν -Τα top σχέδια που θα πρωταγωνιστήσουν τη νέα σεζόν

Αμέσως μετά τη μεγάλη εξαγορά του οίκου μέσα στο 2023 από τους Estée Lauder και Ermenegildo Zegna Group για 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια τη θέση του creative director ανέλαβε ο Peter Hawkings, το επί 25 χρόνια δεξί χέρι του Tom Ford που συντήρησε τον οίκο για ένα μικρό διάστημα, συνεχίζοντας την παράδοση του μέντορά του, χωρίς ομολογουμένως να ξεφύγει καθόλου από το όραμά του. Μετά την αποχώρησή του τον Ιούλιο, εχθές μάθαμε ότι τη θέση του creative director ανέλαβε ο Haider Ackermann και η ανακοίνωση βρήκε το κοινό κατενθουσιασμένο.

Ταλαντούχος, ξεχωριστός, με signature tailoring και χρωματική παλέτα που εκπλήσσει πάντα ευχάριστα, ο Ackermann υπήρξε μία αγαπημένη παρουσία της παγκόσμιας μόδας, ήσυχη και διακριτική που πήρε ωστόσο τα εύσημα και από τον ίδιο τον Karl Lagerfeld, όταν εκείνος είχε εκφράσει σύμφωνα με τις φήμες την επιθυμία του να τον διαδεχτεί στον οίκο Chanel μετά το θάνατό του.

Ο Haider Ackermann είναι ο νέος creative director του Tom Ford. -Η θέση αυτή του ανήκει.

«Με τρομερή υπερηφάνεια θα επιδιώξω να τιμήσω την κληρονομιά του Tom Ford, ενός ανθρώπου που θαύμαζα εδώ και πολύ καιρό και για τον οποίο τρέφω απόλυτο σεβασμό», δήλωσε ο ίδιος ο Ackermann με την ανανκοίνωση της νέας του θέσης. «Ανυπομονώ πολύ για αυτό που απλώνεται μπροστά μας». Από την άλλη ο Tom Ford μίλησε επίσης με τα καλύτερα λόγια για τον διαδοχό του μέσα από μία σχετική δήλωση. «Ήμουν από καιρό μεγάλος θαυμαστής του έργου του Haider. Βρίσκω εξίσου συναρπαστικά τόσο τα γυναικεία όσο και τα ανδρικά του. Είναι απίστευτος colorist, η ραπτική του είναι αιχμηρή και πάνω από όλα είναι επίκαιρος. Μοιραζόμαστε πολλές από τις ίδιες ιστορικές αναφορές και δεν θα μπορούσα να είμαι πιο ενθουσιασμένος περιμένοντας να δω τα όσα θα κάνει για το brand. Υποψιάζομαι ότι θα είμαι ο πρώτος όρθιος που θα χειροκροτήσω μετά το show του τον Μάρτιο».

Ναι, προφανώς και αυτή η αφιέρωση είναι ένα δείγμα του πόσο ήθελε ο ίδιος ο Ford τον Ackermann για συνεχιστή του και το ίδιο μαρτυρούν και τα χιλιάδες σχόλια που αναρτήθηκαν χθες σε όλα τα social media. Προφανώς και όλοι θέλουν να δούνε το έργο του στον Tom Ford μιας και είναι ο πιο άξιος διάδοχος του έξυπνου και sharp sexy dressing. Ο ίδιος έχει εξάλλου πολλούς διάσημους φίλους, όπως ο Timothee Chalamet που τον είχε αποθεώσει στο Φεστιβάλ Βενετίας το 2022 με το εξώπλατο κόκκινο tuxedo του, η Tilda Swinton, η Cate Blanchett και πρόσφατα η Kylie Jenner. Κάπως έτσι κατάφερε να μπει και πάλι στο παιχνίδι μετά την αποχώρησή του από την εταιρία που είχε δημιουργήσει από κοινού με την Anne Chapelle.

(Photo by Vianney Le Caer/Invision/AP) Invision

Μία ιστορία που δυστυχώς δεν ακούστηκε όσο θα έπρεπε, αφού είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα της όλης διαχείρισης των οίκων και των σχεδιαστών, όταν αυτοί δεν έχουν προφανώς κεφάλαιο κίνησης και περνάνε σε συμπράξεις με διάφορους επαγγελματίες με τους οποίους μοιράζονται αρχικά το ίδιο όραμα. Until they don't. Κάτι τέτοιο έγινε και με την Chapelle που τράβηξε το χαλί και μετά την αποχώρηση του Ackermann βρέθηκε μαζί του στα δικαστήρια ακόμα και για την αποκλειστική εκμετάλλευση του ονόματός του. «Πάντα έλεγα να ακολουθείς τα όνειρά σου, να ακούς την καρδιά σου αλλά ο χρόνος με έμαθε και κάτι ακόμα. Να παραμένω συνδεδεμένος με την πραγματικότητα και να προστατεύω τον εαυτό μου, ειδικά ως νέος σχεδιαστής,» θα δήλωνε το 2022 στο System Magazine σε μία από τις λίγες συνεντεύξεις όπου μίλησε για την όλη αυτή περιπέτεια.

Εκτός από την haute couture συλλογή που έκανε για τον Jean Paul Gaultier και τα red carpet looks για τους γνωστούς φίλους του, ο ίδιος δεν είχε τα τελευταία χρόνια την ευκαιρία να παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη συλλογή. Και ο Tom Ford φαίνεται να είναι η ιδανική στέγη για να αναπτύξει αυτή τη στιγμή επιτέλους το ταλέντο του. Ναι, φυσικά, και θα θέλαμε να συνεχίσουμε να τον βλέπουμε αυτόνομα ως έναν ανεξάρτητο καλλιτέχνη που θα μπορεί να βάζει το όνομά του στο κάθε ένα item που δημιουργεί με το ατελιέ του. Αυτό μπορεί να μην έγινε, αλλά ο Tom Ford είναι σίγουρα μία ευκαιρία που άξιζε να δοκιμάσει.

Στην καρδιά μας θα θέλουμε πάντα να τον δούμε ξανά με μία David Ackermann συλλογή, προς το παρόν όμως προετοιμαζόμαστε για τη FW25/26 collection του Tom Ford τον επόμενο Μάρτιο.

Φεστιβάλ Βενετίας: Η Lady Gaga με look Maleficent του οίκου Dior αποθέωσε το total black

(Photo by Evan Agostini/Invision/AP) ©2023 Evan Agostini
© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης