Υamamoto the great
Σοφά λόγια από έναν Ιάπωνα σχεδιαστή που τριάντα χρόνια μετά, ακόμη δείχνει και πράττει σοφά συλλεκτικές collection.
Παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην εβδομάδα μόδας στη Νέα Υόρκη δεν κατάφερα να ξεχωρίσω ακόμη κάποιον –εκτός από τον Alexander Wang, ίσως– που ολοκληρωμένα να με ταξιδέψει εκεί που ιδανικά ελπίζει, με τη συλλογή του.
Μία τάση που πρόσφατα παρατήρησα και στο Παρίσι, είναι το «νέο-κουλτουριάρικο-αντίσκηνο-στον-Καναδά-μία-στάση-από-το-Williamsburg» στυλ, που ξαφνικά θέλει όλους τους Αμερικανούς να προμοτάρουν μετά μανίας. Εκεί που βγαίνουν οι ψιλοαχτένιστες και δυστυχώς κακοβαμμένες «μοντέλες» με τα μακριά, λίγο υπερβολικά και καμία σχέση με το παρών βραδινά, σκάνε και κάτι καρό ντουντούνες, μάλλινα χοντρά πουλόβερ ξεχειλωμένα μαζί με κάπες –που παρεμπιπτόντως είναι μεγάλη τάση- και ολίγων από Μαρίζα Κωχ σε βόλτα στο όρος Πάπιγκο για σκι.
Προσπάθησα μάταια να καταλάβω προς τι αυτός ο αχταρμάς. Μήπως για αύξηση των πωλήσεων, μήπως γιατί ό,τι να 'ναι κι όπως να 'ναι; Μήπως, λίγο από όλα κι ό,τι τσιμπήσει; Μπορεί.
Παράλληλα, όμως, έδειξε στη Νέα Υόρκη προχθές και ο «πάπας» της Ιαπωνικής μόδας Yohji Υamamoto, την σειρά που κάνει σε συνεργασία με μεγάλη αθλητική εταιρεία, τα Υ-3. Πιστός στις κλασσικές του γραμμές αλλά πάντα με γερά πατρόν και πολύ δυνατά υφάσματα νέας τεχνολογίας, αλλά και απροσδόκητους συνδυασμούς, προσπάθησε κατά τα λεγόμενα του, να μας βγάλει από τα σπίτια μας, να μας κάνει να κλείσουμε την τηλεόραση και περπατώντας να πάμε και πάλι να ανακαλύψουμε τον κόσμο σπιθαμή προς σπιθαμή, ντυμένοι με προστασία αλλά εξαιρετικό στυλ, ανακαλύπτοντας την φύση και την ανθρώπινη επικοινωνία, που δυστυχώς σύντομα θα είναι ανάμνηση παλιά, κίτρινο γράμμα, δηλαδή, στο συρτάρι, καθώς και την γοητεία της περιπέτειας που δεν είναι εικονική μπροστά στην οθόνη ενός computer αλλά 100% αληθινή, με μυρωδιές, δυνατές συγκινήσεις και αξέχαστες εμπειρίες.
Η ειλικρίνεια ήταν πάντα γερό χαρτί για τόσο μεγάλους δημιουργούς, ακριβώς επειδή γνωρίζουν το έμφυτο ταλέντο τους και δεν το «μπασταρδεύουν» για χάρη νεοσύστατων fashion «experts».
Aν οι υπόλοιποι σχεδιαστές λατρεύουν την «σαλάτα» ο Υohji έχει πρωτογενή, εξαιρετικής ποιότητας, βιολογικά υλικά και την ανακατεύει με μαεστρία. Για τους άλλους υπάρχει πάντα το σούπερ μάρκετ, αλλά και εκεί θέλει ένα κάποιο ταλέντο να διαλέξεις την έτοιμη, συσκευασμένη και αποστειρωμένη ξερή σαλάτα.