Homer&Co: το πρώτο pop up κατάστημα με έλληνες σχεδιαστές και παραδοσιακά προΐόντα είναι γεγονός

Βρεθήκαμε στην Ιθάκη και είδαμε από κοντά το πρώτο pop up κατάστημα με αποκλειστικά ελληνικά προΐόντα.

Πολύ ακούγεται αυτό το "pop up store" αλλά τι είναι στην πραγματικότητα; Μην είναι μόδα, μήπως είναι χιπστερικό trend ή κάποιο σημείο των καιρών και της οικονομικής κρίσης; Ξεκινώντας από τις αρχές της δεκαετίας του '90 στις μεγάλες πόλεις όπως Τόκυο, Λονδίνο και Νέα Υόρκη, τα pop up καταστήματα εμφανίστηκαν σαν τα μανιτάρια του λιανικού εμπορίου για να αλλάξουν σιγά σιγά μια για πάντα την αγορά. Από μεγαθήρια όπως η Motorola και το Ebay μέχρι μικροομάδες και οικοτέχνες, ο καθένας θα μπορούσε να ανοίξει το δικό του pop up και να πουλήσει την πραμάτεια του, την τέχνη του και τις νοστιμιές του (γιατί όχι).


Εκείνο που διαφοροποιεί ένα pop up κατάστημα, από την ΕΒΓΑ της γειτονιάς και τη μπουτίκ απέναντι από το σπίτι σας είναι πως το εν λόγω δημιούργημα από τη γέννησή του προδιαθέτει τον πελάτη του πως σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα θα κλείσει. Από τρεις μέρες μέχρι τρεις μήνες, σε όλα τα μεγέθη και χρώματα, τα pop ups ανοίγουν σε κεντρικές αρτηρίες μεγάλων ή και μικρότερων πόλεων, χρησιμοποιούν συνήθως υλικά που έχει ο χώρος καινοτομώντας και εισάγοντας το coolness στον τρόπο προώθησης και επικοινωνίας με τον καταναλωτή και κλείνουν για να ξανανοίξουν κάπου αλλού όταν θα υπάρχει λόγος, με το ίδιο ή διαφορετικό concept ίσως ακόμα και σε μία άλλη χώρα.


Στη χώρα μας το πρότυπο του pop up καταστήματος ήρθε όπως το μετρό, ο latte και άλλα πολλά, δηλαδή καθυστερημένο. Η ιδέα φρέσκια, ξενόφερτη και πολλά υποσχόμενη, έχει πραγματοποιηθεί μερικώς, όμως για πρώτη φορά, οργανώνεται και υλοποιείται αποκλειστικά και μόνο για παραδοσιακά ελληνικά προΐόντα και Έλληνες δημιουργούς κάτω από μία ενιαία ομπρέλα. Η Janis Tripodakis, γέννημα θρέμμα Αμερικάνα, είναι η μαμά που όλοι θα θέλαμε να έχουμε, η φίλη για τη δύσκολη στιγμή, μα πάνω από όλα μία δαιμόνια επιχειρηματίας με ένα όραμα. Να προβάλλει τη χώρα όπου έζησε, ερωτεύτηκε και έκανε 7 παιδιά (το ένα καλύτερο από το άλλο) και ό, τι αυτή παράγει στο εξωτερικό. Ο στόχος τέθηκε, το πείραμα ξεκίνησε και το πρώτο πραγματικό pop up κατάστημα με εξειδικευμένο branding από την κορυφαία εταιρεία Red Design Consultants (ναι καλά θυμάστε σχεδίασε και το σήμα των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας) και αποκλειστικά ελληνικά προΐόντα πήρε σάρκα και οστά στο νησί του Οδυσσέα, την Ιθάκη.

H εταιρεία της κυρίας Τριποδάκη Homer & Co είναι ουσιαστικά μία αγκαλιά για κάθετι ελληνικό, ιδιαίτερο και φυσικά χειροποίητο που θα μπορούσε να διαφημίσει και να προωθήσει με τον καλύτερο τρόπο την ελληνική κουλτούρα και τρόπο ζωής προς τα έξω. Μάστορες, ξυλουργοί, εργάτες, αρχιτέκτονες, στυλίστες, μαθητές, γείτονες, τουρίστες, όλοι μαζί επί δύο εβδομάδες προετοίμαζαν το παραδοσιακό μαγαζί του Λάκη Κατοπώδη στο Βαθύ της Ιθάκης προκειμένου το σχέδιο να μπει σε εφαρμογή.

Εμείς βρεθήκαμε εκεί, μιλήσαμε με τους ντόπιους, παρακολουθήσαμε από κοντά την προσπάθεια, βοηθήσαμε κουβαλώντας κούτες, ξύνοντας και βάφοντας τοίχους και διαλέγοντας τα πιο εκλεκτά ελληνικά προΐόντα για να πλαισιώσουν ένα κατάστημα που σκοπεύει να ταξιδέψει με τα ελληνικά χρώματα ξεκινώντας από την Ιθάκη, σε όλο τον κόσμο.

Λάδια από εκλεκτές ποικιλίες, γκουρμέ πατέ με φέτα και σπανάκι, λιαστές τομάτες, καπαρόφυλλα, μουστάρδες από φρεσκοαλεσμένο συνάπι, γλυκά του κουταλιού, μαρμελάδες να σας τρέχουν τα σάλια και άλλα πολλά προκάλεσαν και τον πιο απαιτητικό ουρανίσκο και τοποθέτησαν την ελληνική φιλοξενία στη θέση που της αξίζει. Ελληνικές εταιρείες 100 ετών όπως η ΕΚΜΑ, αλλά και νεώτερες όπως η Greek Food Obsessions, η Ήδιστον και η Wise Greece, έδωσαν το παρών η μία πλάι στην άλλη όχι ανταγωνιζόμενες, αλλά ενώνοντας τα χέρια για έναν κοινό σκοπό.

Από την άλλη, τα πολύχρωμα χειροποίητα βραχιόλια της Ζωής Κομπίτση και των Klaidra, τα ξύλινα φυλακτά της Κυβέλης, τα κoριτσίστικα λουλουδάτα φορέματα των fashioninmycloset, οι αφράτες πετσέτες θαλάσσης των Sun of a beach, τα κλασσικά παραδοσιακά ταγάρια της Homer&Co που έχουν εξελιχθεί στο απόλυτο trend και τα πλεκτά μαγιό της Freedom loves u, όχι μόνο δε μας άφησαν ασυγκίνητους, αλλά γέμισαν τη βαλίτσα μας κάνοντάς τη να ασφυκτιά από τα νησιώτικα ψώνια μας.


Το pop up κατάστημα Homer&Co έβαλε το στοίχημα και όλα δείχνουν πως αν και έχει βρει την Ιθάκη του έχει ακόμα αρκετά χιλιόμετρα για να κερδίσει την κούρσα. Εκείνο όμως που απέδειξε από την πρώτη κι όλας μέρα που άνοιξε, είναι πως όταν οι Έλληνες κατασκευαστές, παραγωγοί και δημιουργοί θέλουν, τότε μπορούν να κάνουν κυριολεκτικά θαύματα.


Και που είστε; αν σας βγάλει ο δρόμος σας στην Ιθάκη, μη χάσετε την ευκαιρία να το επισκεφτείτε, να πιείτε τον καφέ σας στην περατζάδα χαζεύοντας τους περαστικούς και φυσικά αν είστε τυχεροί να γευτείτε τα χειροποίητα μακαρόνια με σπανάκι και φέτα από τα χέρια της Μέλης και του Χρήστου.


Homer&Co καλό σου ταξίδι!

Διαβάστε επίσης:

To Queen.gr γιόρτασε με το H&M τη νέα συλλογή Conscious και γέμισε τις ντουλάπες του ανοιξιάτικες δημιουργίες

Queen.gr αποκλειστικό: βρεθήκαμε στην επίσημη παρουσίαση Maison Martin Margiela για το H&M και σας τα λέμε όλα

Athens International Tattoo Convention 2013: την κάναμε την αμαρτία μας και το καταχαρήκαμε

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης