Ιαπωνία : We are the world
Μέσα από την τραγωδία που ζει η Ιαπωνία της τελευταίες εβδομάδες, παράλληλες εκδηλώσεις και έσοδα από πωλήσεις γνωστών εταιρειών σε ρούχα και αξεσουάρ προσπαθούν να απαλύνουν οικονομικά, με όποιον τρόπο μπορούν, την τεράστια αυτή τραγωδία.
Λένε ότι ο φίλος στη δύσκολη στιγμή φαίνεται. Η Ιαπωνία αυτή τη στιγμή χρειάζεται πολλούς φίλους για να καταφέρει να ξεπεράσει, όχι μόνο τη φυσική θεομηνία, αλλά και τις καταστροφικές επιπτώσεις της ραδιενέργειας που από ανθρώπινη παρέμβαση μπορεί και να αποβούν χειρότερες, ακόμη και από τους βομβαρδισμούς στην Χιροσίμα. Ένα κακό και μελανό σημείο στην ιστορία μίας χώρας που αποτελούσε μυστήριο για τους δυτικούς, αλλά και τεράστια πηγή εσόδων για σχεδιαστές και οίκους μόδας από όλο τον κόσμο, που σε πολλές περιπτώσεις πωλούσαν αποκλειστικά και μόνο εκεί.
Και ο χώρος του θεάματος, όμως, επίσης έχει να θυμάται συναυλίες και τουρνέ καλλιτεχνών αποκλειστικά και μόνο στην Ιαπωνία με τεράστια έσοδα, αλλά και συμβόλαια πολλών εκατομμυρίων σε σταρ του Hollywood για αποκλειστική χρήση διαφημίσεων στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.
Η εταιρία H&M χάρισε 20 εκατομμύρια ευρώ από τις εισπράξεις της στην Ιαπωνική κυβέρνηση για να βοηθήσει οικονομικά τους άστεγους και ανήμπορους Ιάπωνες μετά την καταστροφή. Ο καταπληκτικός σχεδιαστής κοσμημάτων Αlexis Bittar, αν και μικρή εταιρία, δώρισε τις εισπράξεις μίας ολόκληρης ημέρας αφιερωμένης στα θύματα του τσουνάμι, από τις πωλήσεις των κοσμημάτων του επίσης.
Η εταιρία για τσάντες και αξεσουάρ Coach έδωσε πέντε εκατομμύρια δολάρια στον ιαπωνικό ερυθρό σταυρό και η ιαπωνική εταιρεία ποιοτικής και φθηνής μόδας Uniqlo -κάτι σαν Gap αλλά πιο σύγχρονο- άλλα 25 εκατομμύρια δολάρια στους πληγέντες.
Στην Νέα Υόρκη η εταιρεία με τρία καταστήματα –ενός εξ αυτών στο Τόκιο- Opening Ceremony, γνωστή από την συνεργασία της για δύο μέχρι στιγμής κολεξιόν ρούχων με την ηθοποιό Chloe Sevigny , έκανε φιλανθρωπικό κάλεσμα με σκοπό να βοηθήσει οικονομικά και αυτή με τη σειρά της. Ό,τι πιο hot στην αμερικανική μόδα μεταξύ άλλων ο super stylist και καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Mugler και κολλητός συνεργάτης της Lady Gaga, Nicola Formichetti, ο καταπληκτικός σκηνοθέτης και πρώην σύζυγος της Sofia Copolla, Spike Jonze , η ονείρωξη των απανταχού fashionistas, κληρονόμος και είδωλο Daphne Guinness, παρευρέθηκαν για να βοηθήσουν σε αυτόν τον ιερό σκοπό.
Είναι καλό ποτέ να μην δαγκώνεις το χέρι που σε ταΐζει και να θυμάσαι τις καλές στιγμές, αλλά και τα έσοδα που χρόνια τώρα έφερναν στα ταμεία σου οι τρομερές πωλήσεις σε μία χώρα που μόνο έμπνευση και δημιουργία σου προκαλεί στη σκέψη της.
Μακάρι η Ιαπωνία και ο λαός της να επανακάμψουν σύντομα και η ραδιενέργεια να κρατήσει μόνο όσο το ένα φλας της φωτογραφικής μηχανής, που αποτυπώνει μία και μόνο στιγμή, σε μία επίδειξη μόδας.