Kristen McMenamy: H γυναίκα-θρύλος του modeling συνεχίζει

Από τις περιπτώσεις γυναικών στη μόδα που έγιναν top models στα 90's απέχοντας από τα πρότυπα κλασικής ομορφιάς και που στα σαράντα έξι της συνεχίζει να «γονατίζει» τα εξώφυλλα διεθνών περιοδικών μόδας.

Δεν έχω πολλά αγαπημένα top models στη λίστα μου και μεταξύ άλλων, μόνο τις Linda Evangelista, Naomi Campbell, Raquel Zimmermann και Daria Werbowy θαυμάζω ιδιαίτερα. Μία και μόνο μία όμως, κατάφερνε πάντα να με κάνει να «λιώνω» στη θέα της σε περιοδικά και πασαρέλες σε μία εποχή που οι Nirvana μεσουρανούσαν και το στυλ grunge χάρισε στον Marc Jacobs το βραβείο αμερικανικής μόδας για τον οίκο Perry Ellis, αλλά και την άμεση απόλυση του αμέσως μετά, καθώς η κολεξιόν θεωρήθηκε σκανδαλώδης και αντιεμπορική. Καλύτερα για αυτόν βέβαια, γιατί αμέσως μετά λάνσαρε την επώνυμη σειρά του, κατόπιν ανέλαβε τον Louis Vuitton και ο Perry Ellis αποτελεί πια μία ανάμνηση παλιά, καθώς δύο χρόνια μετά την απόλυση του η αμερικανική αυτή εταιρεία έκλεισε!

Ήταν κάπου στα 1993, όταν η αμερικανική Vogue αποφάσισε να βάλει στο εξώφυλλο της το νέο «φρικιό» της μόδας που άρχισε να παίρνει κεφάλι από τις uber πετυχημένες τότε Linda, Naomi, Christy, Cindy και Stefani, οι οποίες όρισαν για πρώτη φορά τον όρο super model με αμοιβές ισάξιες προϋπολογισμού κρατών για μία και μόνο πασαρέλα.

Ο μάγος και είδωλο για τους γνώστες, φωτογράφος μόδας Steven Meisel είχε ήδη καθιερωθεί ως ο φωτογράφος που σχεδόν «γεννούσε» top models, καθώς έδειχνε με κάθε του επιλογή σαν να έχει το κοκαλάκι της νυχτερίδας για τα επίδοξα μοντέλα. Οι πολυάριθμες μεταμορφώσεις της Linda σε όλα τα εξώφυλλα των απανταχού Vogue ακόμη και μέσα στον ίδιο μήνα πέρασαν στην ιστορία. Η συγκεκριμένη αποκαλείτο και χαμαιλέοντας, καθώς άλλαζε χρώμα μαλλιών για κάθε της φωτογράφιση, εκπλήσσοντας τους πάντες με το πετυχημένο αποτέλεσμα και την «λύσσα» της να ξεχωρίσει.

Κάπου εκεί, εμφανίστηκε σε ένα από τα casting κι ένα μοντέλο που για τον Steven είχε τη γοητεία και το απαραίτητο attitude, αλλά χρειαζόταν επειγόντως make over. Tης ξύρισε τα φρύδια, πράγμα ανήκουστο για την εποχή και την φωτογράφισε για την ιταλική Vogue ως ένα νέο, εξωγήινο top model. Αυτή ήταν μόνο η αρχή για να σαρώσει σε πάρα πολλά editorial μόδας, να γίνει η μούσα του επίσης χαρακτηριστικού φωτογράφου της εποχής Juergen Τeller και το κορίτσι της καμπάνιας Versace δίπλα στην αντικειμενικά «κουκλίστικη» γερμανίδα Claudia Schiffer.

Η Kristen McMenamy ήταν πάντα το μοντέλο που κατάφερε ότι και οι «ωραίες» αλλά για ένα λόγο παραπάνω. Το χαρακτηριστικό της aggressive στυλ ήταν αυθεντικό. Όταν όλες έκαναν πασαρέλα στη Chanel σαν χαρούμενες παρθένες η Kirsten έβγαινε περπατώντας και ποζάροντας σαν να θέλει να τους μαυρίσει όλους στο ξύλο και φυσικά άνοιξε το δρόμο για πολλά μετέπειτα character μοντέλα, όπως η Eve, η Jenny Shimitsu και η Karen Elson.

Πριν από περίπου τέσσερα χρόνια και με τέσσερα παιδιά από τον άνδρα της πετυχημένο φωτογράφο μόδας Miles Aldrigde και σε ηλικία σαράντα τριών ετών, αποφασίζει να επιστρέψει στις πασαρέλες και τα studios, αλλά έχοντας τα φυσικά γκρίζα μακριά της μαλλιά και ακολουθώντας μία μακροβιοτική δίαιτα που της επέτρεψε να «χωράει» κανονικά στα μικροκαμωμένα δείγματα των τωρινών ρούχων των σχεδιαστών. Και πάλι ο Steven Meisel την φωτογραφίζει σε επικά editorial μόδας, παίρνει και πάλι καμπάνιες, γίνεται το απόλυτο πρότυπο που μέχρι και η Lady Gaga για το πρώτο της εξώφυλλο στο σημαντικότατο Αμερικανικό περιοδικό Vanity Fair την κοπιάρει φανατικά.

Η σημαντικότητα της Kristen McMenamy είναι η μαγκιά και ο τσαμπουκάς μίας γυναίκας, που ενέπνευσε με την διαφορετικότητα της δεκαετίες μόδας και απέδειξε ότι οι κανόνες είναι για να τους παραβαίνουμε. Η μοναδικότητα του καθενός είναι το όπλο του. Καλό είναι να ξέρει πως να το χρησιμοποιεί και ποτέ δεν θα πάψει να είναι ο καλύτερος όλων. Απ' την άλλη είναι ίσως η μόνη επαγγελματίας που θα ήθελα πολύ να συνεργαστώ, αλλά δεν τα κατάφερα ακόμη και πονάει.

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης