Fashion Week Talks: Τhe Artificial Era - Ένα απόγευμα στο BIOS εξερευνήσαμε το μέλλον της μόδας

Διονυσία Καλαποθαράκου
Fashion Week Talks: Τhe Artificial Era - Ένα απόγευμα στο BIOS εξερευνήσαμε το μέλλον της μόδας
Lefteris_Partsalis

Και το βρήκαμε λαμπρό! Όχι μόνο εμείς, αλλά όλοι οι fashion & beauty experts που συμμετείχαν σε panels και one to one συνεντεύξεις, βάζοντας το δικό τους λιθαράκι γνώσης και εμπειρίας σε αυτό που λέγεται «meta era».

Το να ξεκινήσεις ένα απολογιστικό κείμενο ενός phygital event με name dropping καλεσμένων ομιλητών ίσως δεν είναι το αναμενόμενο, είναι όμως τόσο ενδεικτικό των όσων συζητήθηκαν, παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν στο τρίτο μας Fashion Week Talks: Τhe Artificial Era που μας προκαλεί να το κάνουμε. Επιστήμονες, καλλιτέχνες, content creators, σχεδιαστές μόδας, make up & hair artist και metaverse experts, βρέθηκαν στο αμφιθέατρο του BIOS και μίλησαν για τις νέες τεχνολογίες, τις τελευταίες επιστημονικές ανακαλύψεις και το πώς αυτές μπορούν να επηρεάσουν το μέλλον του fashion industry δημιουργώντας ένα ισορροπημένο πλαίσιο ανάμεσα στον παραδοσιακό σχεδιασμό και σε έναν καινούργιο, εξελιγμένο τεχνολογικά, κόσμο που κάνει το μέλλον πιο συναρπαστικό.

LPR52485.jpg

Ο Ιωάννης Μιχαλούδης (Eπιστήμονας-Kαλλιτέχνης), η Ορσαλία Παρθένη (Fashion Director - Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Σχεδιαστών Μόδας), η Έβελυν Καζαντζόγλου (Leading Content Creator), ο Nικόλας Βιλλιώτης (Hair Stylist), η Αλεξάνδρα Σπυριδοπούλου (Μakeup Artist), η Μυρτώ Τραμουντάνη (Σχεδιάστρια Μόδας/Αρχιτέκτονας), η Foteini Aristakesyan (Content Creator), η Δέσποινα Κατσιρούμπα (Content Creator) και η Μαργαρίτα Γουργουρίνη (Podcaster /Marketing Specialist) κάθισαν αναπαυτικά στις καρέκλες-σκηνοθέτη και αφέθηκαν σε μία κουβέντα περί ΑΙ, craftmanship, 360 επικοινωνίας των τάσεων και φυσικά της εξέλιξης των Εβδομάδων Μόδας σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

LPR53243.jpg

Fashion Week Talks: Τhe Artificial Era - Δίνουμε ραντεβού στο BIOS για περισσότερη μόδα & τεχνολογία

Fashion party time:

Στο background αυτής της συζήτησης βρισκόταν το fashion item που ίσως την «άνοιξε», μία τσάντα φερμένη από το μέλλον, η Αir Swipe Bag του οίκου Coperni, η πρώτη τσάντα φτιαγμένη από 99% αέρα και 1% γυαλί. Μία τσάντα φτιαγμένη από πυριτική αερογέλη, ένα υλικό που χρησιμοποιεί η ΝΑΣΑ για τη συλλογή διαστημικής σκόνης αλλά και ως θερμική μόνωση του εξωτερικού περιβλήματος των διαστημοπλοίων. Το «νανοϋλικό της μόδας» ταξίδεψε κοντά μας και εκτέθηκε κατά τη διάρκεια του event στο BIOS ξεκινώντας με τον πιο παραστατικό και διαδραστικό τρόπο την αφήγηση του μέλλοντος.

LPR52596.jpg

Μετά το τέλος των ομιλιών ακολούθησε wine party στο κεντρικό bar του BIOS όπου κοινό και καλεσμένοι απόλαυσαν το αγαπημένο μας ροζέ κρασί, MINUTY, θαύμασαν από κοντά τα πιο εντυπωσιακά κοσμήματα με την υπογραφή GEORG JENSEN, στάθηκαν μπροστά στο σταντ της, L’Oréal Professionnel και με τον hair expert, Νικόλα Βιλλιώτη συζήτησαν όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις στις βαφές μαλλιών και φυσικά δοκίμασαν τις νέες γεύσεις του AQUA Carpatica με πολύ, χορευτική μουσική.

Το μέλλον της μόδας και της ομορφιάς μπορεί να ορίζεται μέσα από τη τεχνολογία, αλλά το παρόν της «περνάει» σίγουρα από τις ιστορίες, την επαφή και τη δημιουργική διάδραση των ανθρώπων της και από εμάς, το Queen, υπάρχει η δέσμευση πως θα επαναλάβουμε αυτά τα talks, με φόντο τις τάσεις των fashion weeks -όπως αυτές που παρουσιάσαμε φέτος και τις βλέπουμε παρακάτω- αλλά και όλα τα σημαντικά fashion δρώμενα που εγείρουν συζητήσεις και ανοίγουν έναν διάλογο που μόνο μας εξελίσσει και μας κάνει να κοιτάζουμε μπροστά… στο μέλλον της μόδας!

LPR52050.jpg

Fashion & Beauty Trend Report S/S 2025

O Costantino Roselli μιλάει στη Ναταλία Κατσακιώρη για το metaverse

Πώς θα μπορούσε να ξεκινήσει καλύτερα ένα event αφιερωμένο στη μόδα και τη νέα artificial εποχή της, αν όχι με μία εκτενή συζήτηση για το Metaverse. Τι είναι το Metaverse, πώς μπήκε στη βιομηχανία της μόδας και ποιος θα είναι ο ρόλος του μέσα στα επόμενα χρόνια. Ο κύριος Costantino Roselli, founder και CEO της NTZNS, μία από τις κορυφαίες εταιρίες Metaverse παγκοσμίως που κατάφερε να μπει στον κατάλογο των 100 κορυφαίων εταιρειών τεχνολογικής καινοτομίας του πλανήτη, βρέθηκε ζωντανά κοντά μας στο Bios και μίλησε στη fashion editor του Queen.gr, Ναταλία Κατσακιώρη, για το παρόν αλλά και το μέλλον της ψηφιακής μόδας. Ο ίδιος φάνηκε αισιόδοξος για την εξέλιξη της τεχνολογίας, χωρίς να θεωρεί την «επέλαση» του Metaverse επικίνδυνη, και φρόντισε να μας εισάγει στο ψηφιακό σύμπαν της μόδας εξηγώντας μας τα πάντα γύρω από τους όρους avatar και ψηφιακό περιβάλλον.

Τhe Artists: O Ιωάννης Μιχαλούδης, η Ορσαλία Παρθένη και η Έβελυν Καζαντζόγλου μιλούν στη Διονυσία Καλαποθαράκου

O δημιουργός της «Sky Bag» (προτιμάει να τη λέει έτσι και όχι με το όνομά της, Air Swipe Bag, γιατί του θυμίζει ένα κομμάτι ουρανό), Δρ. Ιωάννης Μιχαλούδης, η Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Σχεδιαστών Μόδας και Fashion Director ενός ιστορικού Οίκου Μόδας, Ορσαλία Παρθένη και η Leading Content Creator με συνεχή παρουσία στο front row και στο street style των σπουδαιότερων catwalks στις Εβδομάδες Μόδας, Έβελυν Καζαντζόγλου, συνομίλησαν με την Editor in Chief του Queen, Διονυσία Καλαποθαράκου για το αν πάρχει ανοιχτός διάλογος ανάμεσα στους σχεδιαστές και στους επιστήμονες, το κατά πόσο το ΑΙ μπορεί να επηρεάσει τη δουλειά ενός Content Creator, για το αν οι τάσεις πραγματικά διαμορφώνονται εκτός επιδείξεων μόδας και για το αν με τη «διείσδυση» της τεχνολογίας στη μόδα υπάρχει κίνδυνος να χαθεί η «δεξιοτεχνία»; Oι απαντήσεις παραπάνω.

Βeauty Futurism: O Nικόλας Βιλλιώτης και η Αλεξάνδρα Σπυριδοπούλου μιλούν στην Χριστίνα Χρόνη για το μέλλον των μαλλιών και του μακιγιάζ

Ο Νικόλας Βιλλιώτης, Hair Stylist - L'Oréal Professionnel Hair Expert και η Αλεξάνδρα Σπυριδοπούλου, Μakeup Artist, συμφώνησαν σε πολλά πράγματα στη διάρκεια της συζήτησής τους με την Χριστίνα Χρόνη, Branded Content Manager - Beauty Director στην DPG. Το πρώτο και βασικότερο κοινό σημείο επαφής τους ήταν το πώς οι τεχνολογικές ανακαλύψεις και τα νέα εργαλεία συμβάλουν δημιουργικά στην εξέλιξη των beauty looks. H «εισβολή της τεχνολογίας στη ομορφιά μου δίνει φτερά, μου δίνει άπειρες δυνατότητες εξέλιξης», λέει η Αλεξάνδρα και ο Νικόλας φέρνει το παράδειγμα της βαφής μαλλιών ΙΝΟΑ και του Ηair ID, ενός εργαλείου της L'Oréal Professionnel που βοηθάει τις γυναίκες μέσα από ένα tablet να βρουν το σωστό χρώμα μαλλιών για την καθεμία. Μίλησαν για τις ανάγκες της Gen Z, τη σχέση τους με τα social media και τη δυναμική τους σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση της ταυτότητάς τους. Τέλος ανέλυσαν το πώς κατασκευάζονται οι τάσεις backstage σε ένα fashion show και πώς μεταφέρονται και αναδεικνύονται από το κοινό μετά το τέλος των Εβδομάδων Μόδας.

360° Coverage: Η Μυρτώ Τραμουντάνη, η Foteini Aristakesyan, η Δέσποινα Κατσιρούμπα και η Μαργαρίτα Γουργουρίνη μιλούν στην Ναταλία Κατσακιώρη

Το τρίτο και τελευταίο πάνελ του Fashion Week Talks: The Artificial Era ήταν μία ξεκάθαρα γυναικεία υπόθεση με κυρίες της εγχώριας σκηνής των creators να μας προσφέρουν μία 360ο ανάλυση για τη νέα εποχή της μόδας και τα ψηφιακά μέσα. Μαζί μας ήταν η αρχιτέκτονας και fashion designer Μυρτώ Δραμουντάνη, η podcaster και marketing specialist Μαργαρίτα Γουργουρίνη και οι content creators Φωτεινή Αριστακεσιάν και Δέσποινα Κατσιρούμπα. Παρέα μιλήσαμε για τα νέα 3D pieces που βλέπουμε πια στα catwalks, την εξέλιξη της συμπεριφοράς των συνθετικών υλικών μέσα από την τεχνολογία, το φαινόμενο των fashion podcasts αλλά και τα «κόλπα» του αλγόριθμου, που φροντίζει τα πάντα για εμάς πριν από εμάς. Η γυναικεία παρουσία στον τομέα της τεχνολογίας στη μόδα βρίσκεται σε κάθε νέα πτυχή του και μαζί με τις τέσσερις αυτές κυρίες της ελληνικής σκηνής συνειδητοποιήσαμε ότι η δημιουργικότητα και η καινοτομία στη μόδα βρίσκονται σε μια απόλυτα αρμονική σύμπραξη με τις νέες τεχνολογίες.

H Eβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης είναι το next best thing και τον Οίκο Georg Jensen το γνωρίζουν καλά

H Διονυσία Καλαποθαράκου και η Ναταλία Κατσακιώρη βρέθηκαν στην πιο «πολύχρωμη εβδομάδα μόδας της Ευρώπης», στην Koπεγχάγη και εκτός από το πλουραλιστικό street style συζήτησαν και για την εμπειρία τους στη Δανία τον Αύγουστο όπου παρακολούθησαν shows με έμφαση στη βιωσιμότητα της μόδας, τις αρχές του trade fair και μία σχεδιαστική ποικιλομορφία και ελευθερία που αποδεικνύει περίτρανα πώς οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι στην Ευρώπη, οι Δανοί, ντύνονται το ίδιο χαρούμενα και κομψά. Εκεί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ακόμα καλύτερα τον οίκο Georg Jensen που είναι ένα τεράστιο κομμάτι του Scandinavian minimal style, αλλά και ένα μεγάλο κεφάλαιο στην παγκόσμια σκηνή της αργυροχρυσοχοΐας. Ο ίδιος ο Georg Jensen, ας μην ξεχνάμε, ότι ανακηρύχθηκε ως ο σπουδαιότερος αργυροχόος των τελευταίων 300 ετών. Όταν επισκέφθησαν, λοιπόν, την Κοπεγχάγη διαπίστωσαν στην πράξη το πόσο επιδραστικό ήταν και συνεχίζει να είναι το έργο του στο σκανδιναβικό στυλ, αφού δεν υπήρχε γυναίκα που να μην φοράει τουλάχιστον ένα Georg Jensen piece. Η Διονυσία και η Ναταλία βρέθηκαν και στο κεντρικό τους κατάστημα και είδαν από κοντά όλες τις signature συλλογές του οίκου, ενώ στον δρόμο δεν χόρταιναν να παρατηρούν γυναίκες όλων των ηλικιών να συμπληρώνουν piece by piece τη συλλογή τους με κοσμήματα Georg Jensen που φοράνε καθημερινά, σε κάθε περίσταση και γίνονται μέρος της ζωής τους. Αυτή ήταν και είναι ακόμα η φιλοσοφία του brand και αν μάλιστα κάποιος έχει την τύχη να βρεθεί στα headquarters τους -όπως βρέθηκε το Queen-, μπορεί να δει το σπάνιο αρχείο του και να ξεναγηθεί στα εργαστήρια, θα αντιληφθεί ότι κάθε ένα κομμάτι που παράγεται εκεί αντιμετωπίζεται σαν έργο τέχνης. Ο Georg Jensen, λοιπόν, που υπάρχει από το 1904 και τα μινιμαλιστικά του σχέδια είναι πιο επίκαιρα από ποτέ, μαζί με νεοσύστατα brands όπως το Stamm που βγήκε το 2022 και τον Martin Quad που έδειξε τώρα το καλοκαίρι την πρώτη του συλλογή, όχι απλά συνυπάρχουν αλλά δημιουργούν μοναδικά, προσωπικά στυλ και όλα αυτά αναλύθηκαν στο παραπάνω video.

LPR52473.jpg

Αντί επιλόγου οι δηλώσεις των καλεσμένων που μας τίμησαν με την παρουσία τους στην editor του Queen, Tζο Βλαχοπούλου:

Τι προβλέπουν οι καλεσμένοι μας για την artificial era της μόδας και της ομορφιάς;

DPG Network