Body Positive: Γιατί είναι τόσο δύσκολο μία plus-size γυναίκα να βρει μπότες που να της ταιριάζουν;
Τι συμβαίνει με τα μεγέθη στα παπούτσια;
Mία πρόσφατη έρευνα έχει δείξει πως στις ΗΠΑ ο μέσος όρος των νούμερων στα ρούχα που αγοράζει μία γυναίκα κυμαίνεται μεταξύ 16 και 18. Το 70% της Αμερικής θεωρείται plus size, αλλά και πάλι οι επιλογές σε είδη ρούχων και διαφορετικών στυλ είναι αρκετά περιορισμένες. Τα κομμάτια που ακολουθούν τις τάσεις συχνά προέρχονται από economy brands που δεν σου εξασφαλίζουν την υψηλή ποιότητα κατασκευής και τη σωστή εφαρμογή, ενώ οι πιο «παραδοσιακοί» Οίκοι με plus size κατεύθυνση, κινούνται πιο καχύποπτα ανάμεσα στα εφήμερα trends και ποντάρουν σε κομμάτια διαχρονικά που δεν είναι πάντα σύγχρονα. Το πρόβλημα όμως δεν περιορίζεται μόνο στα ρούχα αλλά επεκτείνεται και στα παπούτσια. Αν για κάποια γυναίκα με καμπύλες είναι «δύσκολο» να βρει ρούχα που να της αρέσουν και να της ταιριάζουν, το να βρει μπότες είναι πραγματικός αγώνας.
Μια ματιά να ρίξεις στο Twitter και θα δεις πως η ανεύρεση ενός κομψού ζευγαριού μπότας για μία γυναίκα plus size, είναι πραγματικός άθλος! «Μπορούν οι εταιρείες με plus size ρούχα να είναι πιο δημιουργικές με τις μπότες τους φέτος; Μπορούμε να έχουμε ψηλές μπότες; Όχι πάνω από το γόνατο, αλλά να στέκονται ψηλά στον μηρό», ρωτάει η EMM Fashion, Σύμβουλος Μόδας. «Μπορούμε να έχουμε διαφορετικά στυλ, χρώματα και prints φέτος; Διαφορετικά στυλ τακουνιών; Τέλος, μπορούμε επίσης να έχουμε μπότες με flatform σόλα; Ευχαριστώ!», συνεχίζει ο χρήστης. Η @Oveeoexxo γράφει στο Τwitter: «Γιατί είναι τόσο δύσκολο να βρεις μπότες με τακούνι για γυναίκες plus size; Είμαι τόσο απογοητευμένη».
H Alexandra Waldman, συν-ιδιοκτήτρια και Creative Director του αμερικάνικου brand ρούχων, «Universal Standard», μίλησε στο site Refinery 29 και προσπάθησε να εξηγήσει το φαινόμενο: «Tα καλούπια που φτιάχνονται όλα τα παπούτσια είναι λίγο-πολύ συγκεκριμένα και έχουν συγκεκριμένες μετρήσεις μηρών και γάμπας. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι μπότες μπορεί να στενεύουν κάποιες γυναίκες με διαφορετικά μεγέθη. Επίσης για να κάνεις μπότες για plus size δεν αρκεί μόνο να έχεις διαφορετικό ‘καλούπι’, πρέπει να υπολογίσεις εκ νέου το ύφασμα ή το δέρμα που θα είναι κατασκευασμένη η μπότα, να δεις πώς στέκεται πάνω στο πόδι, αλλά και τη σόλα για να έχεις ένα σταθερό αποτέλεσμα».
Κοινώς είναι μία κατασκευή που πρέπει να γίνει από την αρχή προσαρμοσμένη σε διαφορετικά μέτρα και σταθμά, πράγμα που δυστυχώς πολλές εταιρείες αποφεύγουν για λόγους κόστους. Από την άλλη υπάρχουν και περιπτώσεις σαν του Nick Kaplan, πρόεδρο του plus-size brand, «Fashion To Figure», ο οποίο δήλωσε το ίδιο site πως «διαβάζει κάθε μέρα τα DM στο Instagram account του brand και τα περισσότερα από αυτά αφορούν την ανάγκη των γυναικών για μπότες που εφάπτονται σωστά στην γάμπα τους και τις κολακεύουν.. και προς αυτήν την κατεύθυνση κινούνται οι δημιουργίες του label του».
Ένα ζευγάρι ψηλοτάκουνες μπότες ή ένα trendy λαστιχένιες flat (aka «wellies»), δεν πρέπει να λείπουν από καμία γκαρνταρόμπα και πρέπει να εφαρμόζουν άψογα σε κάθε σωματότυπο, γιατί αυτό σημαίνει «δημοκρατία στη μόδα»: ότι είναι όλα διαθέσιμα για όλους και εμείς δεν έχουμε παρά να επιλέξουμε αυτό που μας ταιριάζει. Και πρέπει να υπάρχει «δημοκρατία» σε όλα, ακόμα και στα παπούτσια.
Δες επίσης: Η Ζέτα Μακρυπούλια φόρεσε μια από τις μεγαλύτερες τάσεις στα παπούτσια