Εσύ θα φορούσες ένα ζευγάρι Gucci από χαρτί;Μία Tik Toker φτιάχνει designer παπούτσια με συσκευασίες
Τώρα που μόδα περνάει τη φάση του επαναπροσδιοριμσού της είναι ίσως η ευκαιρία μας να δούμε και την καθαρά διασκεδαστική πλευρά της. Να κάνουμε για παράδειγμα ένα ζευγάρι παπούτσια του οίκου Gucci από παλιές συσκευασίες.
Είμαι από τους ανθρώπους που δεν κρατάω ποτέ στη ντουλάπα μου τα κουτιά από τα παπούτσια μου, γιατί δεν πιστεύω ότι μπορούν στην πραγματικότητα να μου προσφέρουν τη σωστή λύση αποθήκευσης. Όμως, οι σακούλες από τα διάφορα καταστήματα στα οποία ψωνίζω είναι μια άλλη υπόθεση. Πάντα κρατάω τις «καλές» αυτές σακούλες συγκεντρωμένες κάπου, χωρίς στην πραγματικότητα να τις χρησιμοποιώ ποτέ, μάλλος επειδή δεν ήθελα να αποχωριστώ τα τόσο μελετημένα branded υλικά τους. Τώρα βρήκα τι μπορώ να τις κάνω! Ή καλύτερα τι θα μποορύσα να τις κάνω, αν είχα κάποιο δημιουργικό ταλέντο, όπως η Stella Lee.
Ο Julien Dossena είναι ο νέος guest σχεδιαστής του Jean Paul Gaultier -Τι θα δούμε στο catwalk;
Μία Αμερικανίδα material designer, που ξεκίνησε να δημιουργεί παπούτσια με τα χαρτιά περιτυλίγματος και τις σακούλες γνωστών οίκων.
Μία Tik Toker κλείνει το μάτι στον υπερκαταναλωτισμό.
Η Stella ξεκίνησε μέσα στα lock downs να δημιουργεί χάρτινα παπούτσια από τα απορρίμματα στην ουσία των συσκευασιών που χρησιμοποιούν πολλοί κορυφαίοι οίκοι, για να τυλίξουν τα εμπορεύματα τους. Το έναυσμα της δόθηκε μέσα και από το δικό μας αγαπημένο βιβλίο του Alec Leach, The World is On Fire But We Are Still Buying Shoes, όπου το όλο branding και το marketing του υπερκαταναλωτισμού αναλύεται με έναν απλό και συνάμα απόλυτα σοκαριστικό τρόπο. Οπότε η Stella διοχέτευσε όλη την καλλιτεχνική της ανάγκη στα χάρτινα παπούτσια της, που έγιναν πλέον διάσημα μέσα από το Tik Tok.
Gucci, Acne Studios, Prada και Kenzo είναι μόνο κάποια από τα brands με τα οποία έχει «δουλέψει», δημιουργώντας κάποια σχέδια σε παπούτσια, που αν είχαν κατασκευαστεί σε ένα διαφοετικό υλικό θα ήταν απόλυτα φορέσιμα. Όπως δήλωσε η ίδια σε συνέντευξη που έδωσε στο περιοδικό Dazed στόχος της δεν είναι φυσικά να τα πουλήσει, αλλά να κάνει μία προσωπική έκθεση με τα δημιουργηματα της, όπου θα μπορέσει να αναδείξει και το προσωπικό της, καλλιτεχνικό vision.
Φυσικά και το όλο εγχείρημα εμπεριέχει μέσα του και το στοιχείο της ειρωνείας και αυτός είναι εξάλλου και ο σκοπός του. Το να δούμε από κοντά το τεράστιο waste που γίνεται σε τόσες πολλές, μικρές, διαφορετικές πλευρές της βιομηχανίας της μόδας. Πράγματα που μέχρι τα θεωρούσαμε αθώα, όπως οι γυαλιστερές σακούλες που έχω αποθηκεύσει στο συρτάρι του καναπέ μου.