Oι Dolce&Gabbana παρουσίασαν μία συλλογή που θα ενθουσιάσει τους εκκολαπτόμενους ΤikTokers
Ρούχα για μία γενιά που δεν ντύνεται για τους άλλους, αλλά μόνο για τον εαυτό της και για την οθόνη του κινητού της.
Στο πρώτο του album «Barbie Girl», το 1997, το συγκρότημα Αqua είχε έναν στίχο στο ομώνυμο κομμάτι που έλεγε πως «η ζωή σε πλαστικό είναι φανταστική». Πρωτοπόροι στα μέσα της δεκαετίας του ’90 με την bubblegum pop μουσική τους, η οποία συνέπεσε με την επικράτηση του Διαδικτύου, βγήκαν προφητικοί και αποτέλεσαν έναν πρόδρομο της παντοδυναμίας των social media.
Το 1998 οι Dolce & Gabbana τους έντυσαν για τα World Music Awards, μία συνεργασία που φαίνεται ότι θυμάται ακόμα το σχεδιαστικό δίδυμο γιατί σήμερα, σχεδόν 25 χρόνια μετά, παρουσίασαν μία συλλογή για τη σεζόν F/W 2021 με σαφή ριζοσπαστική και αναζωογονητική αλλαγή κατεύθυνσης. Μία συλλογή αφιερωμένη στα e-girls και e-boys του TikTok, γεμάτη φουτουριστικά στοιχεία και πολύ πλαστικό, «φανταστικό πλαστικό» όπως θα έλεγαν και οι Aqua.
Οι υπερβολικές σιλουέτες «χτισμένες» με καλειδοσκοπικά χρώματα και υλικά υψηλής τεχνολογίας δημιούργησαν σύνολα που έμοιαζαν με anime. Bustiers, που είχαμε δει στη συλλογή του οίκου για τη σεζόν S/S 2007, οld school φόρμες σε neon αποχρώσεις, μεταλλιζέ παντελόνια, διάφανα tops και jeans σε τολμηρά χρώματα, όλα προορισμένα για να ντύσουν με γενιά που δεν «ντύνεται για τους άλλους, όπως κάναμε όλοι στα 90s, αλλά για τον εαυτό τους και την οθόνη του laptop τους, μόνο με τους ίδιους είναι ερωτευμένοι», εξήγησαν οι σχεδιαστές.
Σε αυτές τις «ψηφιακές ημέρες» της πανδημίας τα «όρια της εικόνας μας» έχουν διαφοροποιηθεί και έχουν μετατεθεί μπροστά σε χρονοδιακόπτες κάμερας και Facetuned εφαρμογές. Επηρεασμένοι από τη νέα, digital πραγματικότητα οι Dolce & Gabbana παρουσίασαν μία συλλογή ρούχων προορισμένη να συγκινήσει τις επόμενες, ψηφιακές γενιές. «Το πιο σημαντικό πράγμα για την εξέλιξη της τεχνολογίας είναι οι άνθρωποι. Οι άνθρωποι κάνουν τεχνολογία και εμείς θέλουμε να ντύσουμε αυτούς ακριβώς τους ανθρώπους», είπε o Gabbana λίγο μετά το τέλος του show. To μέλλον της μόδας είναι εδώ, σύμφωνα με τους σχεδιαστές, είναι στην οθόνη του υπολογιστή μας και στα Apps του κινητού μας. Μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα κομψό, αλλά φαίνεται σίγουρα εξελιγμένο.
Δες επίσης: O Jason Wu σε μία αποκλειστική συνέντευξη αναλύει τη νέα, post-Covid 19 εποχή της μόδας