Βenetton S/S 23: Μία συλλογή που αποδεικνύει πως στη μόδα «μπορείς να είσαι τα πάντα»
Αρκεί να είσαι πάντα ο εαυτός σου!
Το Μιλάνο, κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας, είναι ένας τόπος σχεδόν μαγικός. Μπορείς να δεις τους πάντες και να συμβούν τα πάντα, ανά πάσα στιγμή. Εκεί που περνάς μπροστά από την Duomo σε γιγαντοοθόνη βλέπεις το τελευταίο fashion show, και ενώ απολαμβάνεις ένα ποτήρι κρασί σε κάποιο μπιστρό στην Βrera αντιλαμβάνεσαι ότι λίγο πιο κάτω κάθεται front row η Οlivia Palermo και η Anna Dello Russo. Όταν, πριν από λίγες ημέρες, βρεθήκαμε και εμείς εκεί για να παρακολουθήσουμε το fashion show του πιο εμβληματικού, ιταλικού brand, της Benetton, αυτή η «μαγεία» μας πλημμύρισε από το πρώτο λεπτό που πατήσαμε το πόδι μας στη βροχερή πόλη του Βορρά.
Το street style στους δρόμους γύρω από την Corso Buenos Aires όπου και θα γινόταν η επίδειξη ήταν ένα καλό «sneak preview» του τι θα βλέπαμε στο catwalk. Πολυχρωμία, mix and match, bold prints και μία νότα αισιοδοξίας, μια οπτιμιστική διάθεση για το επόμενο καλοκαίρι που δεν διακατείχε μόνο το fashion crowd αλλά και τη συλλογή που μας παρουσίασε η Benetton με τη σφραγίδα του νέου της καλλιτεχνικού διευθυντή, του Andrea Incontri. O γνωστός σχεδιαστής σπούδασε αρχιτεκτονική στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου. Μετά τις σπουδές του, ακολούθησε μία διαφορετική κατεύθυνση για να αναδείξει την καλλιτεχνική του φύση, αυτήν της μόδας. Μετέφερε εκεί τις σχεδιαστικές αξίες του που ήταν βασισμένες στη φόρμα και τις επιφάνειες και έγιναν το σήμα κατατεθέν του χαρακτηριστικού του στυλ. Αυτή, άλλωστε, ήταν η πρώτη του επίδειξη για την Βenetton και αναγνωρίσαμε αμέσως στις δημιουργίες του έναν κομψό, πρακτικό μινιμαλισμό του που ακολουθεί το DNA της ιταλικής μάρκας αλλά περιγράφει και τη δική του προσέγγιση απέναντι στα ρούχα. Οι collections του βασίζονται στην αρχή ότι τα ρούχα πρέπει να είναι λειτουργικά. Σε συνδυασμό με τη στυλιστική του σφραγίδα που αποτελείται από λιτές γραμμές, το έργο του εκφράζει το Made in Italy και παρουσιάζει τεχνικές προσεγμένης ραπτικής σε συνδυασμό με τη χρήση υλικών υψηλής ποιότητας. Ο Incontri κυκλοφορεί και τη δική του μάρκα ανδρικών και γυναικείων έτοιμων ενδυμάτων και αξεσουάρ. Εκτός από τη δική του, όμως, σειρά, κατά τη διάρκεια της καριέρας του έχει επίσης συνεργαστεί με πολλούς κορυφαίους οίκους μόδας, όπως οι Missoni, Max Mara, Jil Sander και Tod's.
Τους τελευταίους έξι μήνες ορίστηκε καλλιτεχνικός διευθυντής των ανδρικών, γυναικείων και παιδικών συλλογών της United Colors of Benetton και αυτή η πολύχρωμη, υπερεαλιστική παλέτα χρωμάτων, μοτίβων και γραμμών που είδαμε στις δημιουργίες του μας οδήγησε σε #standingovation στο τέλος του catwalk.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Την Κυριακή, 25/9 το flagship της Benetton στην «οδό Buenos Aires» διαμορφώθηκε σε ένα δαιδαλώδες catwalk όπου όλοι εμείς οι θεατές καθόμασταν front row. Το πρωτοφανές γεγονός υποδεικνύει το όραμα του σχεδιαστή για τo brand ως ένα παγκόσμιο lifestyle project. Με τη διοργάνωση της επίδειξης σε ένα από τα καταστήματά της, η Benetton υπογραμμίζει την εμβληματική αξία που αντιπροσωπεύουν τα καταστήματα για την εταιρεία. Ταυτόχρονα επανασυνδέει, με σύγχρονο τρόπο, τις ρίζες της και τα καινοτόμα προϊόντα, τα οποία οδήγησαν την εταιρεία, με έδρα το Τρεβίζο, να φέρει επανάσταση στους κανόνες της μόδας και των πωλήσεων. Το μότο του show ήταν «Be everything» και η ελευθερία που σου προσφέρει αυτή η ευελιξία και η πολυχρηστικότητα των ρούχων του, ήταν παρούσα σε κάθε ένα κομμάτι ξεχωριστά.
Ο Massimo Renon, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Benetton δήλωσε σχετικά με το tagline της συλλογής: «Πιστεύω ακράδαντα στο ευέλικτο στυλ του Andrea για την επανατοποθέτηση της μάρκας στο χάρτη της μόδας, σύμφωνα με το DNA της Benetton: εκφραστική ελευθερία, ισχυρή ταυτότητα, εμφανίσεις ερμηνευμένες με σύγχρονο τρόπο. Δεν είναι τυχαίο ότι το σλόγκαν της συλλογής είναι Be Everything. Το Be (γίνε) αποτελεί μια πρόσκληση να εκφραστεί κανείς με απόλυτη ελευθερία».
Κορίτσια, αγόρια, ακόμα και μικρά παιδιά, κατέβαιναν τις κυλιόμενες σκάλες και υπό τους ήχους της ηλεκτρονικής μουσικής παρουσίαζαν μία συλλογή-ωδή στη συμπερίληψη και στο gender fluidity. Το κύριο θέμα της ήταν τα φρούτα, σε μικρές ή μεγαλύτερες αναλογίες, με έντονα ή πιο απαλά χρώματα. Ως σχεδιαστής, ο Incontri θέτει στον εαυτό του ένα πολιτιστικό ερώτημα: «Τι είναι υγιές σήμερα; Τι μας προσελκύει; Τέλειο και βιομηχανοποιημένο φαγητό; Ή κάτι οργανικά φυσικό; Μήπως ένα μείγμα και των δύο;» Η εμμονή του με το φαγητό ξεκινά από εδώ και παίρνει μορφή στη συλλογή. Be Everything, λοιπόν, αλλά με βάση τους ακρογωνιαίους λίθους της μάρκας: πρώτα και κύρια τα πλεκτά και τα χρώματα με μια διακριτική κομψότητα. Τα πλεκτά είναι ελαφριά – canneté, mélange και mouliné – και συνδυάζονται με φαρδιά, μάξι φορέματα με crop tops, σορτς, μπουφάν και αντιανεμικά πανωφόρια κατασκευασμένα από υφάσματα bouclé, βαμβακερά vichy και ανακυκλωμένο νάιλον. Οι ρίγες, άλλο ένα από τα βασικά στοιχεία της μάρκας, πρωτοστατούν σε μια χαλαρή κολεγιακή εκδοχή. Όλες οι εμφανίσεις συμπληρώνονται από ανάλογα αξεσουάρ: παντόφλες από καουτσούκ, μπιζού με σμάλτο, γυαλιά και ζώνες φιλικές προς το περιβάλλον. Το ντεμπούτο της κάνει η unisex τσάντα BE σε διάφορα μεγέθη και χρώματα.
Πολλά από τα σύνολα της γυναικείας συλλογής εμφανίζονται και στην ανδρική. Τα pajama looks είναι ιδιαίτερα χαλαρά και συνδυάζονται με mouliné κολάν, βαμβακερά σύνολα και σακάκια σαφάρι με ζώνη στη μέση. Τα prints με θέμα τα φρούτα, οι ρίγες, τα γράμματα «BE» και το δίχρωμο τζιν αποτελούν στοιχεία, τα οποία συνθέτουν μια πρακτική, σύγχρονη ανδρική αισθητική μόδας.
Ο Ιncontri μας σύστησε από κοντά το νέο, πολύχρωμο, πλουραλιστικό σύμπαν, ένα σύμπαν οπού μπορείς να είσαι τα πάντα χωρίς να χρειαστεί να κάνεις «έκπτωση» σε τίποτα. Αυτό δεν είναι η μόδα στο τέλος της ημέρας;
Buy buy Milan! Till next time…