LFW: Erdem και Christopher Kane ζωντανεύουν την ιστορία, ενώ ο JW Anderson «γιορτάζει» το αρχείο του
Το παρελθόν έρχεται να δώσει έμπνευση στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, που ανακαλύπτει σκοτεινές πτυχές της ιστορίας και εμπνέεται από τις περσόνες της τέχνης. Από την άλλη ο JW Anderson έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα -δημιουργεί.
Μέσα στην όλη εξέλιξη της μόδας και την τάση του cancel culture να κάνει την εμφάνιση του ακόμη και στην τέχνη μέχρι στιγμής έχουμε δει πολλούς σχεδιαστές να νιώθουν την ανάγκη να επανέλθουν μέσα από την «ασφάλεια» και τη νοσταλγία των shapes του παρελθόντος και να αναδείξουν ακόμη και ιστορικές πλευρές των γυναικείων και ανδρικών ρούχων. Μούσες και πρόσωπα που επηρέασαν τη μόδα μέσα στα χρόνια απολαμβάνουν το tribute των σχεδιαστών. Τα high lights από τη χθεσινή μέρα στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου αποδεικνύουν ακριβώς αυτό.
Bafta Awards 2023: Tο κόκκινο χαλί γέμισε λάμψη και εμφανίσεις που θα συζητηθούν
Ο Christopher Kane και τα new age bustles του.
Ο Christopher Kane έχει μια ιδιαίτερη σχέση με το γυναικείο sexiness. Ότι και αν αποφασίσει να παρουσιάσει, ακόμη και το πιο ογκώδες και φαινομενικά άχαρο look εμπεριέχει ένα δικό του αισθησιακό κομμάτι, που λατρεύουν οι γυναίκες. Όπως και στην FW23 συλλογή του, που επανέφερε ένα ξεπερασμένο, ιστορικό shape, τα bustles. Τα bustles είναι εκείνο το κομμάτι της γυναικείας ενδυμασίας που έμπαινε κάτω από τα ρούχα στα μέσα του 19ου αιώνα και έδινε όγκο ακριβώς κάτω από το μέση, στους γλουτούς, έτσι ώστε να μην σέρνεται το ύφασμα της φούστας. Ο Kane κατάφερε να τα φέρει στο σήμερα, δημιουργώντας όγκους με βολάν περιμετρικά της περιφέρειας, αλλά και σε mini φούστες, συνδυάζοντας αυτή την buzz σιλουέτα με loose tops, με φαρδιά ίσια μανίκια, απλά αμάνικα και strapless. Τα χρώματα και τα prints ήρθαν απλώς για να ντύσουν την κεντρική σιλουέτα της συλλογής, που ήταν λίγο-πολύ και το όλο της νόημα.
Το βικτωριανό Λονδίνο μπήκε στο ατελιέ του Erdem και έντυσε τη σκοτεινή μας πλευρά.
Αν είναι κάτι για το οποίο φημίζεται ο Erdem Moralioglu, αυτό είναι το καταπληκτικό του tailoring. Επιλέγοντας ένα item οποιασδήποτε συλλογής του ξέρεις ότι θα φορέσεις ένα ρούχο τέλεια φτιαγμένο, με συνέπεια και πραγματική δεξιοτεχνία. Δεν είναι σίγουρα ο σχεδιαστής του ονείρου, αλλά μιας πραγματικότητας, που αυτή τη φορά ακούμπησε ένα κάπως προσωπικό γεγονός για τον ίδιο, όταν ανακάλυψε ότι το σπίτι του στο Λονδίνο υπήρξε στην πραγματικότητα ένα είδος «ιδρύματος» για γυναίκες από όλες τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, περίπου στα 1860.
Έτσι, το βικτωριανό στυλ έγινε η έμπνευση του για την collection του επόμενου χειμώνα, φέρνοντας κάτι από τη σκοτεινή του σεμνότητα στο catwalk. Είδαμε, φυσικά τα structured βολάν του και τα υπέροχα, πολυτελή prints του πάνω σε gowns και παλτά με double breasted κούμπωμα, αλλά και διαφάνειες και όγκους σε μανίκια και φούστες. Ήταν το κλειστό, αυστηρό στοιχείο εκείνων των γυναικών, που είδαμε στους γιακάδες και τα hemlines της συλλογής, τα οποία μας συνέδεσαν με την εποχή.
JW Anderson: Ο Michael Clark έγινε το σημείο αναφοράς της νέας του συλλογής.
Αυτή η συλλογή δεν ήταν άλλη μια collection που θα κάνει buzz στα social media, αφού ο Jonathan Anderson αποφάσισε να κάνει μια αναδρομή στο αρχείο του, σε όλα αυτά τα μοναδικά, πολύχρωμα, διαφορετικά, κεφάτα items που μας έχει χαρίσει κατά καιρούς και έχει λατρέψει ο κόσμος της μόδας, ανακηρύσσοντάς τα it items. Ο Michael Clark, ο γνωστός χορογράφος και χορευτής ήταν το πρόσωπο κλειδί, που ένωσε την ενέργεια του αλλά και το δικό του προσωπικό αρχείο με τον Anderson, για να μας μεταφέρουν στην 80s party σκηνή του Λονδίνου.
LFW23 high lights: Οι καλύτερες στιγμές από τα shows των David Koma, Simone Rocha και Molly Goddard
T-shirts με logos και ιδιαίτερα υλικά, fairy strapless τοπάκια, τεράστια παντελόνια και σακάκια με όγκους, δέρμα και vinyl, φορέματα με στρογγυλά κολάρα και βολάν μας προσφέρουν άλλη μια ευκαιρία να αποκτήσουμε τα signature shapes του οίκου. Το απόλυτο high light ήταν τα logos πάνω στα tops και τα t-shirts της συλλογής, με το όνομα του Michael Clark τυπωμένο σε neon πράσινο να μας δίνει όλη την εικόνα της rave σκηνής του Λονδίνου των 80s.