Η νέα Gucci era του Sabato De Sarno είναι γεγονός -Και ο διχασμός ξεκίνησε ήδη
Η Ancora του οίκου Gucci θα είναι η πιο πολυσυζητημένη συλλογή του για καιρό. Για όλους τους καλούς αλλά και τους άσχημους λόγους.
Η αποχώρηση του Alessandro Michele από τον οίκο Gucci δεν είναι άλλη μια τυχαία ή καθαρά πρακτική αποχώρηση ενός creative director από έναν οίκο. Μιλάμε για τον άνθρωπο που μεταμόρφωσε τον οίκο Gucci, μετά τον Tom Ford φυσικά, έναν πραγματικό οραματιστή, που ολοκλήρωσε το έργο του και άνοιξε τα φτερά του για νέες περιπέτειες. Αμέσως λοιπόν σχηματίζεται ένα τεράστιο βάρος, που έπεσε στους ώμους του Sabato De Sarno, ο οποίος κλήθηκε να κάνει το δικό του statement με το σημερινό του ντεμπούτο και την πρώτη του συλλογή στο τιμόνι του ιταλικού οίκου, με την Ancora collection του. Ancora θα πει πάλι.
Πάμε πάλι από την αρχή, πάλι μαζί, όλοι μαζί για να δημιουργήσουμε έναν νέο Gucci, ένα οίκο που θα τιμήσει όλη την κληρονομιά του και τα στοιχεία που τον κάνουν να ξεχωρίζει, αλλά παράλληλα θα πλησιάσει και θα προσπαθήσει να ακουμπήσει την καρδιά όλων μας. «Είναι μια ιστορία των πάντων, ξανά, αλλά αυτή τη φορά εκφράζεται μέσα από τη χαρά». Αυτή ήταν η κυριότερη δήλωση του Sabato De Sarno στο εισαγωγικό σημείωμα για τη συλλογή του, το οποίο βρήκαν στο κάθισμά τους όλοι οι λαμπεροί καλεσμένοι του front row(βλέπε τους Julia Roberts, Kendall Jenner και Bad Bunny, Hailey Bieber και πολλούς ακόμη). Τελικά, όμως, εισπράξαμε τη χαρά του;
Ένα σκοτεινό σκηνικό με τους προβολείς να ακολουθούν τα μοντέλα αποκάλυψε τα πρώτα looks, που βγήκαν στο catwalk. Και οι μνήμες από την 90s εποχή του Tom Ford ήταν εκεί. Η συζήτηση αυτή υπήρχε στους χώρους της μόδας εδώ και αρκετούς μήνες, ότι δηλαδή η κατεύθυνση του νέου Gucci θα δείξει το new quite luxury style. Και το show αμέσως μετά την πρώτη καμπάνια του νέου creative director με τη Daria Werbowy που μας έδωσε μια μικρή γεύση, επιβεβαίωσε τις υποψίες. Το minimal luxury του σήμερα σε όλο του το μεγαλείο πέρασε μπροστά από τα μάτια μας συστήνοντάς μας το όραμα του De Sarno για τον Gucci. Αν και οι εμπορικές απαιτήσεις είναι πλέον σαφείς, όπως και η επιλογή συγκεκριμένων ανθρώπων από τον Kering για τη συνέχεια της μεγάλης κληρονομιάς ενός τόσο σημαντικού brand.
Τι είδαμε στην πράξη; Απλό tailoring με παλτό και skirt suits, micro mini σορτσάκια και φούστες -που ναι θύμισαν Miu Miu-, strapless φορέματα με όγκους, δέρμα σε όλες τις εκδοχές του, το νέο Rosso Ancora χρώμα, ένα μαγικό σκούρο κόκκινο του κρασιού, lingerie dresses με δαντέλα και ανατρεπτικό vinyl, κεντήματα με κρύσταλλα σε monogrammed type μοτίβα, neon items που συνδυάστηκαν με denims, απλές τσάντες σε συμβατικά μεγέθη, ενώ το απόλυτο highlight ήταν σίγουρα το γεγονός ότι όλα τα μοντέλα βγήκαν στο catwalk με τα ίδια platformed loafers σε διάφορα χρώματα και υλικά.
Η συλλογή σε γενικές γραμμές είχε συνοχή και νόημα, είχε όλα τα σύγχρονα trends που το κοινό ήθελε να δει, είχε την απλότητα του καθημερινού, αβίαστου street style, είχε τα χαρακτηριστικά χρώματα του οίκου και την ιταλική του φινέτσα. Τι δεν είχε; Έμπνευση, μοναδικότητα, ελευθερία, σπίθα. Δεν είχε τη χαρά που μας έταξαν στον πρόλογο. Υπήρχε ένα διάχυτο άγχος για να το κάνουν να πετύχει, μια ξεκάθαρη εμπορική χροιά, που επιθυμεί να δημιουργήσει ένα νέο community σύμφωνα με τις ζητήσεις της εποχής και των brand names που θέλουν να γίνουν trend setters.
Sportmax SS24: Ένα δυστοπικό show που ανέδειξε ήδη τα 4 πιο δυνατά trends
Τα καλύτερα catwalk looks:
Για αυτό και τα πρώτα καυστικά σχόλια κάτω από τα αντίστοιχα posts στο ολοκαίνουργιο και άδειο Instagram profile του οίκου δεν άργησαν να έρθουν, λέγοντας πως είναι σαν να βλέπουν μια καλοστημένη συλλογή του Zara. Προφανώς και κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην περίπτωση του Sabato De Sarno, ενός σχεδιαστή που πέρασε από το πλευρό του Pierpaolo Piccioli σε ένα από τα πιο απαιτητικά atelier της Ιταλίας. Το ζήτημα όμως της αντικατάστασης ενός πρωτοπόρου και τόσο χαρακτηριστικού σχεδιαστή, όπως ο Alessandro Michele, ο οποίος μαγεύει με τη δυναμική των εικόνων και των ονείρων που παρουσίαζε στο runway, δεν θα μπορούσε να είναι μια απλή υπόθεση.
Σε γενικές γραμμές, λοιπόν, είχαμε μια καλοστημένη και «political correct» συλλογή που ανταποκρίνεται στις εμπορικές απαιτήσεις της εποχής; Ναι. Μας έλειψε η καλλιτεχνική, ακραία διάσταση που μπορούσε να δώσει μόνο ο Alessandro Michele. Επίσης, ναι. Ο χρόνος θα φανεί αμείλικτος κριτής της τελικής επιλογής του οίκου Gucci να στρίψει το τιμόνι. Και ο Sabato De Sarno είναι ένας καλός καπετάνιος.
Υ.Γ. Και ένα μεγάλο μπράβο για το super smooth soundtrack της βραδιάς που μπαίνει από τώρα στη λίστα αναπαραγωγής μας. Μπορεί αυτό τελικά να αποδεικνύει την επιτυχία του νέου Gucci να ξεκινήσει ένα νέο, καθημερινό community που αγαπά πιο πολύ τη ρουτίνα του, από τα καλλιτεχνικά όνειρα.