Maison Margiela Couture S24: O John Galliano αφηγήθηκε την παρισινή ιστορία με ένα iconic show
Ο John Galliano μας ξαναθύμισε τι σημαίνει haute couture -και ναι- ήταν ότι καλύτερο έχουμε δει μέχρι σήμερα.
To φως της πρώτης πανσελήνου του έτους ήταν η στιγμή που περίμενε ο John Galliano για να ξαναβαφτιστεί και ο ίδιος κάτω από το φεγγάρι του υπόγειου Παρισιού. Το Pont Alexander III έγινε το σκηνικό που υποδέχτηκε το Haute Couture show του οίκου Margiela, που έκλεισε αυτή την εβδομάδα μόδας με μια στιγμή η οποία σίγουρα θα περάσει στην ιστορία της μόδας. Θυμάστε όλα εκείνα τα shows των 90s και 00s των John Galliano και Alexander Lee McQueen που ακόμα βρίσκονται στα χείλη μας και έχουν χαράξει ανεξίτηλα τα παγκόσμια catwalks; Η τελευταία «παράσταση» του Maison Margiela θα είναι ανάμεσά τους στο εξής και εμείς είχαμε την τύχη να είμαστε μάρτυρές του.
Ένας τεράστιος καλλιτέχνης, ένα σκηνικό που εξαγνίζει τα σκοτεινά πλάσματα της νύχτας και έρχεται να αγκαλιάσει την μορφή τους, και ένα κοινό που σίγουρα δεν περίμενε κάτι τέτοιο. «Μια βόλτα στο κάτω μέρος του Παρισιού, εκτός σύνδεσης». Με αυτή τη φράση έκλεισε το δημιουργικό studio τη λεζάντα περιγραφής του show και έριξε το μπαλάκι στο ασπρόμαυρο σύμπαν, που ξεκίνησε να προβάλλεται στις οθόνες μας. Μία μικρού μήκους ταινία, σε ασπρόμαυρο φιλμ, με ήρωες όλους εκείνους τους χαρακτήρες που διεκδικούν μια θέση στον κόσμο της νύχτας. Κλέφτες του δρόμου και διαρρήκτες, γυναίκες πίσω από μια βιτρίνα, πρόσωπα κρυμμένα κάτω από μια στραβή τραγιάσκα, οι οποίοι καταφέρνουν με έναν τρόπο να μην χάνουν ποτέ τη μαγεία τους.
Μας θυμίζουν με έναν τρόπο τον ίδιο το Galliano, το υπερταλαντούχο παιδί, που απογείωσε τον Dior, σκόνταψε στα πάθη του και καταδικάστηκε σε ένα «υπόγειο» από το οποίο δεν έπαψε να λάμπει. Και χθες κάτω από εκείνο το δυνατό φεγγάρι ήρθε να καθαγιαστεί ξανά και να μας δείξει ότι δεν έσβησε ποτέ από το χάρτη. Γιατί τα πραγματικά ταλέντα δεν μπορούν παρά να συνεχίζουν να ακτινοβολούν. Ο ίδιος ο Galliano παρέμεινε χθες πίσω από μια χρυσή κουρτίνα στο backstage του show και δεν βγήκε ποτέ να αποθεωθεί από το κοινό, σαν άλλος Martin Margiela. Γιατί με έναν τρόπο έχει βρει το δικό του safe place σε έναν οίκο που ιδρύθηκε από έναν κανονικό επαναστάτη, μια διάνοια της μόδας, που ήταν και ο μόνος που μπορούσε μετέπειτα να δεχτεί και να εκλπηρώσει ένα μέρος του οράματός του χωρίς το τεράστιο budget του Dior.
Haute Couture SS24: Τα highligts από τα show των Valentino και Jean Paul Gaultier x Simone Rocha
Τα αρχέτυπα της παριζιάνικης σκοτεινής πλευράς έρχονται στο catwalk.
Χορεύτριες του Moulin Rouge, θεατρίνες των μικρών σκηνών, χαρακτήρες από τους πίνακες του Toulouse Lautrec και τα μυθηστορήματα του Victor Hugo άρχισαν να εμφανίζονται στο catwalk με συγκλονιστικά πρόσωπα κούκλας. Το δέρμα τους έλαμπε σαν εύθραυστο γυαλί και τα χαρακτηριστικά τους είχαν βαφτεί με έντονα χρώματα, που είχαν λιώσει με τη χρήση και την υγρασία των υπογείων. Μία εξαιρετική δουλειά από την Dame Pat McGrath, που απογείωσε την αισθητική του show. Αυτό που μονοπώλησε ολόκληρη τη συλλογή ήταν η σιλουέτα κλεψύδρα, την οποία ο Galliano θέλησε να αποτυπώσει στην ακραία της μορφή, όχι μόνο ως ένα μικρό trick των γυναικών για να τονίζουν τα σωστά σημεία, αλλά ως πραγματικές καμπύλες. Έτσι και η ομάδα του δούλεψε το κάθε ένα look με ειδικές τεχνικές στο χέρι, ένα project που χρειάστηκε πάνω από έναν ολόκληρο χρόνο για να πραγματοποιηθεί. Μήπως αυτές οι πρόσθετες, μεγάλες καμπύλες που «κουμπώθηκαν» πάνω στα μοντέλα, δεν κάνουν έναν παραλληλισμό με τα ιδεώδη της σημερινής ομορφιάς;
Διαφάνειες και κορσέδες από τη μία, χοντρά μάλλινα παλτό και κάλτσες από την άλλη. Τεράστια απλικέ σακάκια και υφάσματα μπροκάρ, μαζί με πλεκτά και τα κορυφαία Tabi παπούτσια του οίκου να παίρνουν μια άλλη διάσταση, αφού ο John Galliano αποφάσισε να ντύσει τις μπότες που έχουν συναρπάσσει τους Genzers με δέρμα και γούνα, αναπαριστώντας κανονικά τα πόδια των ζώων. Σε αυτή τη συλλογή ο Martin Margiela συνάντησε τον John Gallianο σε όλα εκείνα τα τούλια που βάφτηκαν με prints για να δείχνουν ξεθωριασμένα από τον ήλιο, καπνισμένα και θολά, αλλά έχοντας μία ιστορία να διηγηθούν από την εποχή που ήταν «σαν καινούργια».
To show έκλεισε η ηθοποιός Gwendoline Christie με ένα λευκό φόρεμα καλυμμένο με διαφάνεια και latex, στο ρόλο της sexy ερωμένης, η οποία κρατώντας τη λευκή τσάντα της περπάτησε ανάμεσά μας έχοντας ως όπλο τη σεξουαλικότητά της και το ανέκφραστο dolly face της, που δεν θα παοκαλύψει ποτέ το ποια είναι στα αλήθεια.
Το show αυτό τα είχε όλα. Κάτι από τον παλιό Margiela, τον John Galliano που μας ζήτησε να δούμε και πάλι στα μάτια τις δημιουργίες του και την οικογένεια Kardashian-Jenner στο front row. Το συμπέρασμα από όλα αυτά; Κάποιες φορές είναι καλύτερα να είσαι ο εαυτός σου. Όσο και αν το drama σου σε ξεπερνάει.