Τα trademarks © της Coco Chanel
Το όνομα της Coco είναι συνδεδεμένο με το μικρό μαύρο φόρεμα. Αλλά δεν ήταν το μοναδικό trademark της.
Το μικρό μαύρο φόρεμα. Μέχρι το γόνατο, με χαλαρή και όχι ασφυκτική μέση και δύο διαγώνιες γραμμές στο ντεσέν του. Το 1926 η στολή της νέας, δυναμικής γυναίκας έκανε την εμφάνισή της στη Vogue και από εκεί απευθείας στις γκαρανταρόμπες των γυναικών από όπου δεν ξαναέφυγε ποτέ.
Τα μικρά γυναικεία καπέλα. «Πώς μπορεί να λειτουργήσει το μυαλό κάτω από αυτές τις συνθήκες;» είπε, (αντ)άλλαξε τα υπερβολικά καπέλα της Belle Époque με πιο άνετα και ξεκίνησε να χτίζει την αυτοκρατορία της, από την κορυφή.
Λευκές πέρλες. Στόλισε το μικρό μαύρο φόρεμα και τα μάλλινα πουλόβερ και τις ζακέτες της βάφοντας το αυστηρό στιλ με μια θηλυκή πινελιά πολυτέλειας.
Η καπιτονέ τσάντα με την αλυσίδα. Chanel 2.55. Η καινοτομία της συγκεκριμένης τσάντας (για την οποία πηρε το Neiman Marcus Award) ήταν η ειδική επεξεργασία που είχε υποστεί το δέρμα και η χρήση της αλυσίδας.
Total Look. Πρώτη παρουσίασε τη μονοχρωμία στο γυναικείο ντύσιμο. Μπεζ, μαύρο, κόκκινο ή λευκό, δεν έχει σημασία.
Ταγέρ. Το 1923 η Chanel σχεδίασε το ταγέρ της. Μια φούστα στο μήκος του γόνατου ή παντελόνι για γυναίκες, που συνέθετε το πρωτοποριακό για την εποχή ανδρόγυνο στυλ, που, επίσης, περιλάμβανε το γυναικείο πουκάμισο και τη γραβάτα, ήταν κάτι που κανένας άλλος σχεδιαστής δεν είχε τολμήσει να χρησιμοποιήσει συν το σακάκι- χωρίς πέτα, φορεμένο ή ακουμπισμένο στους ώμους. Οι πέρλες προαιρετικές.
Κοσμήματα. Ο συνδυασμός ψεύτικων και πολύτιμων λίθων ήταν η καινοτομία της. Η καμέλια, η εμμονή της. Τα μεγάλα costume jewellery δεν ήταν δική της ανακάλυψη, αλλά η Chanel τους έδωσε φρέσκια πνοή.
Μαύρισμα. Το πάλλευκο δέρμα έχασε την αίγλη του και έπαψε να είναι σύμβολο υψηλής κοινωνικής θέσης εξαιτίας της. Η ίδια μαύρισε τυχαία τη δεκαετία του 20 κατά τη διάρκεια της παραμονής της στη Γαλλική Ριβιέρα και η μανία της ηλιοθεραπείας ξεκίνησε.
Κοντοκουρεμένα μαλλιά. Άλλη μια τυχαία στιλιστική επιρροή. Η Chanel έκαψε τα μαλλιά της και τα έκοψε κοντά και το Παρίσι γέμισε με κοντοκουρεμένες κυρίες.