Giambattista Valli FW ’22: Η Αλεξάνδρα Σπυριδοπούλου ήταν backstage και μας είπε τα πάντα
Η MAC Senior Artist Αλεξάνδρα Σπυριδοπούλου, και τα μαγικά της χέρια, ήταν μία από τους artists που δημιούργησαν το μακιγιάζ που μας άρεσε περισσότερο από όλα στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού, και επικοινωνήσαμε μαζί της για να μάθουμε τα πάντα!
Τι να πω για την Αλεξάνδρα ή μάλλον, τι να πρωτοπώ (εδώ Χριστίνα, η Χρόνη); Είναι το κορίτσι με τα μαγικά χέρια, τον άψογο λόγο, την μοναδική αισθητική και την υπέροχη ηρεμία, που βρίσκεται -κάθε σεζόν- στα παρασκήνια των μεγαλύτερων catwalks, και δημιουργεί μακιγιάζ που απλά μας μαγεύουν. Όταν λοιπόν την είδα στο Instagram (είμαι stalker της) να εφαρμόζει το αυτοκόλλητο, chrome liner που είδα στην πασαρέλα του Giambattista Valli, δεν μπορούσα να μην επικοινωνήσω μαζί της.
Ήταν εκείνο που μου άρεσε περισσότερο από όλα όσα είδα σε αυτό τον μήνα της μόδας. Φρέσκο, απίθανα δροσερό, καθαρό, μοντέρνο και σύμφωνα με την Αλεξάνδρα: «Ένα μακιγιάζ που μοιάζει με κάτι νέο, με κάτι που γεννιέται τώρα ή ξαναγεννιέται, δυναμικό, γεμάτο ενέργεια».
Backstage
Στον τοίχο, στα παρασκήνια, ο Giambattista Valli είχε κολλήσει μια φωτογραφία του Henri Cartier-Bresson από το 1968. Η φωτογραφία έδειχνε μια νεαρή γυναίκας καθισμένη έξω, στα τραπεζάκια της Brasserie Lipp, ντυμένη με ένα μοντέρνο για την εποχή, αποκαλυπτικό σύνολο. Δίπλα της, μια πιο ώριμη γυναίκα, μια κλασική σιλουέτα της δεκαετίας του ‘40, την κοιτάζει με ένα αυστηρό βλέμμα αποδοκιμασίας.
Sam McKnight: Μας μίλησε για τα hair looks που δημιούργησε στο Alexandre Vauthier Couture SS/22 show
«Είναι αυτό που έμαθα από το Παρίσι», είπε ο Valli σε συνέντευξή του στη Vogue και πρόσθεσε: «Οι γυναίκες εδώ είναι πολύ φεμινίστριες, με έναν πολύ σύγχρονο τρόπο. Είναι πολυσύνθετες. Δεν τις ενδιαφέρει η κριτική. Θέλουν απλώς να είναι ο εαυτός τους. Αυτό μου αρέσει στις Γαλλίδες. Είναι πολύ ελεύθερες, πολύ πιστές στον εαυτό τους».
Focus στο δέρμα
Πώς μεταφράζεται λοιπόν αυτή η ελευθερία, αυτή η «devil may care» στάση σε μακιγιάζ; Σύμφωνα με την Αλεξάνδρα, όλο αυτό γίνεται μέσα από την επιδερμίδα. «Όλο το focus ήταν στο δέρμα, στην επιδερμίδα και όχι μόνο στο show του Giambattista αλλά και στα περισσότερα shows που έκανα, Balmain, Ann Demeulemeester, Coperni… δεν υπήρχε έντονο το χρώμα, η επιδερμίδα είχε πρωταγωνιστικό ρόλο» μου είπε και συνέχισε: «Αυτό δείχνει την ανάγκη να περάσουμε στην πιο υγιή πλευρά της ομορφιάς, να βελτιώσουμε και να αναδείξουμε, όχι να καλύψουμε και να αλλάξουμε».
Πράγματι, οι επιδερμίδες των μοντέλων έμοιαζαν να είχαν ένα μόνιμο φίλτρο επάνω τους και όχι, δεν είχε να κάνει με την ηλικία τους: «Κάναμε πολύ εντατική προετοιμασία στις επιδερμίδες όλων των μοντέλων. Χρησιμοποιήσαμε πολύ τη νέα σειρά Lightful C3 της MAC με πολύ μασάζ και πολύ δουλειά στην επιδερμίδα πριν καν πλησιάσουμε πινέλα και foundation» μου είπε και αναρωτήθηκα για το foundation…
Από αριστερά: Emulsion Lightful C3 και lotion Lightful C3, δύο προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς επόμενης γενιάς. Μια εξατομικευμένη σειρά περιποίησης της επιδερμίδας με το καινοτόμο σύμπλεγμα C3 με βιταμίνη C, άνθη κερασιάς και Coral Grass που θρέφει, προστατεύει και αναδεικνύει τη λάμψη της επιδερμίδας.
«Κι όμως, υπάρχει και foundation και concealer και highlighter και contouring, είναι απλά δουλεμένα πάρα πολύ καλά ώστε να μοιάζουν με φίλτρο» μου είπε και φυσικά ήθελα τις λεπτομέρειες. «Για να το πετύχουμε, βάλαμε highlighter κάτω από το foundation. Κάναμε ένα mix από το MAC, Essential Oils και το MAC, Strobe Cream και το περάσαμε από το Τ του προσώπου αλλά και τα ζυγωματικά. Όπου θέλαμε να δώσουμε λάμψη δηλαδή και να φωτίσουμε. Σε αυτή την πασαρέλα μάλιστα δεν είχαμε καθόλου contouring. Όταν υπερ-φωτίζεις κάποια σημεία, μοιραία δημιουργούνται σκιές και άρα σκίαση aka contouring σε άλλα σημεία» μου εξήγησε και κατάλαβα γιατί τα δέρματα των μοντέλων έμοιαζαν να φωτίζονται από μέσα προς τα έξω.
Από αριστερά: Essential Oils, Strobe Cream στην απόχρωση Peach και Pink. Στα μοντέλα με ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα, πέρασαν την απόχρωση Pink ενώ στα πιο σταρένια ή σκούρα, πέρασαν την Peach. Το Peach άρα θα είναι τέλειο και για εμάς τις μεσογειακές το καλοκαίρι, σημείωσέ το.
Το foundation δεν ήταν άλλωστε εκεί για να καλύψει αλλά για να βελτιώσει, και σε συνδυασμό με τα Essential Oils και την Strobe Cream, δημιουργήθηκε ένα πραγματικό φίλτρο για την επιδερμίδα. Το δέρμα των μοντέλων αλλά κάπως καλύτερο, βελτιωμένο. Τι έβαλε όμως στα χείλη τους; Ποιο ήταν αυτό το oh so natural λαχταριστό χρώμα;
Στα χείλη
«Στα χείλη βάλαμε μόνο ένα κραγιόν, συγκεκριμένα το Thanks, It’s MAC! Είναι ένα lustre κραγιόν, κρεμώδες και λαμπερό αλλά και διάφανο. Έκανε τα χείλη να μοιάζουν -όπως είπαμε- φυσικά, βελτιωμένα» και εννοείται μπήκα στο maccocsmetics.gr για να βάλω στο καλάθι μου όχι ένα, αλλά δύο και ας μην φορώ κραγιόν ποτέ.
Όσο για το αυτοκόλλητο eyeliner… «Ήταν custom για την πασαρέλα, δεν υπάρχει διαθέσιμο, αλλά αν θέλεις ένα εξίσου graphic αποτέλεσμα μπορείς να χρησιμοποιήσεις το MAC, Eyeliner Mixing Medium μαζί με κάποιο holographic pigment ή και με glitter ακόμα. Απλά θέλει πολύ ελαφρύ χέρι και λεπτή γραμμή για να έχεις ένα elegant αποτέλεσμα» μου είπε.
Κάπου εδώ, πρέπει να σημειώσω ότι το must have προϊόν από τις πασαρέλες φέτος είναι το mixing medium της MAC στην eyeliner, eyelash και οποιαδήποτε άλλη μορφή του. Το χρησιμοποίησε και ο Llyod Simmonds στον Alexis Mabille αλλά και η Μαρία Νικολουδάκη στη Celia αν θυμάσαι.
Τέλος, η Αλεξάνδρα μου εξήγησε ότι, καθώς τα μοντέλα περπάτησαν «βρεγμένα» στην πασαρέλα, το τελευταίο βήμα για να φαίνεται βρεγμένη η επιδερμίδα όπως τα μαλλιά, ήταν άφθονοι ψεκασμοί με το Fix+ σπρέι που λατρεύουμε όλες. Εγώ το αγοράζω συνέχεια στην coconut εκδοχή του, just sayin’.
Lloyd Simmonds: Μας μίλησε για το μακιγιάζ στο Haute Couture SS/22 show του Alexis Mabille
Όλα αλλάζουν
«Γενικά το focus φέτος στις πασαρέλες ήταν η αναγέννηση, το ξεκίνημα από την αρχή. Το κλίμα ήταν πολύ διαφορετικό, έχουν αλλάξει όλα και έχουμε περάσει σε μία νέα εποχή γενικά. Το είδα να συμβαίνει στα παρασκήνια και μεταφράστηκε και στο μακιγιάζ αλλά και τα ρούχα. Περνάμε στη φυσικότητα, αφήνουμε σιγά σιγά πίσω μας τα περιττά πράγματα» είπε η Αλεξάνδρα και συνέχισε: «Πάρε για παράδειγμα το κορίτσι που έβαψα εγώ, την Daria. Είναι από την Ουκρανία, όταν πιάσαμε κουβέντα και μου το είπε πάγωσα. Είναι 17 ετών, μόνη της στο Παρίσι, σπουδάζει παράλληλα και η οικογένειά της έχει μείνει στην Ουκρανία γιατί ο πατέρας της επιστρατεύθηκε και η μητέρα της δεν θέλει να τον αφήσει. Ήταν ένα πολύ διαφορετικό κλίμα στα παρασκήνια αυτή τη φορά».
Φυσικά η Αλεξάνδρα δεν αναφέρεται μόνο στον πόλεμο στην Ουκρανία που μας έχει παγώσει όλους, αλλά στο γενικότερο κλίμα. Οι πασαρέλες αλλάζουν και οι τάσεις δεν υπάρχουν πια όπως μου είπε: «Δεν βλέπεις πια τάσεις, βλέπεις αληθινά κορίτσια. Οι τάσεις γεννιούνται στο internet, στα social media, όχι πλέον στις πασαρέλες. Περνάμε σε μία άλλη εποχή και η μόδα αλλάζει με τον δικό της τρόπο» μου είπε κλείνοντας πριν την αποδεσμεύσω.
Είναι πάντα σκέτη απόλαυση το να μιλώ με την Αλεξάνδρα, να την ακούω να μου εξηγεί το μακιγιάζ με τον δικό τα μαγικό τρόπο αλλά και να τη βλέπω να δουλεύει backstage (ναι, χάρη στη MAC έχω ταξιδέψει στο Παρίσι και έχω βρεθεί στο station της Αλεξάνδρας). Περιμένοντας λοιπόν να δούμε που θα μας οδηγήσει όλη αυτή η εποχή της αλλαγής, προτείνω να αφήσουμε όλοι κάτω τα βαριά προϊόντα και να υιοθετήσουμε αυτό το μακιγιάζ, αυτό το φίλτρο που μας βελτιώνει απλά και δεν μας αλλάζει.
Ευχαριστώ Αλεξάνδρα you Queen!
Μαρία Νικολουδάκη: Μας μίλησε για το μαγευτικό μακιγιάζ στο couture show της Σίλια Κριθαριώτη