#tbt Ήξερες ότι το κονσίλερ ΔΕΝ φτιάχτηκε για μαύρους κύκλους; Θα σου τα πούμε όλα…
Το προϊόν που χρησιμοποιείς καθημερινά έχει μία πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία!
Το κονσίλερ είναι ένα από τα προϊόντα που δεν λείπουν από το νεσεσέρ καμίας γυναίκας ή… σχεδόν καμίας. Με ένα πέρασμα, μπορεί να καμουφλάρει την κούρασή μας, την αυπνία μας, το ξέφρενο παρτάρισμα, ακόμα και τη λύπη μας. Ελάχιστη ποσότητα κονσίλερ κάτω από τα μάτια αρκεί για να μας ανανεώσει και σήμερα, το κονσίλερ έχει μετατραπεί σε τέχνη! Η τέχνη του καμουφλάζ περιλαμβάνει πλέον correctors που μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τα διαφορετικά χρώματα κύκλων (δεν έχουμε όλες τις ίδιες ανάγκες) αλλά και να φωτίσουν γενικά την περιοχή κάτω από τα μάτια κάνοντάς μας να δείχνουμε πιο φρέσκιες και πιο νέες. Το κονσίλερ όμως –όπως διάβασες στον τίτλο- δεν φτιάχτηκε για τα μάτια! Η χρήση του ήταν άλλη και η εφευρέτης του γυναίκα. Όπως πάντα όμως, θα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Η Lydia O’Leary
Το καμουφλάζ ήταν πάντοτε κάτι που απασχολούσε τις γυναίκες για διάφορους λόγους. Για παράδειγμα, τη δεκαετία του 20’ οι γυναίκες ήθελαν να κρύψουν τα σημάδια του μαγιό τους από το μαύρισμα και χρησιμοποιούσαν πούδρες και κρέμες. Η Lydia O’Leary όμως σκεφτόταν διαφορετικά. Η εφευρέτης του πρώτου προϊόντος καμουφλάζ ήξερε ότι, υπάρχουν γυναίκες που δεν τις απασχολεί μόνο κάποια γραμμή από μαγιό αλλά είχαν πολύ σοβαρότερα θέματα να αντιμετωπίσουν. Έτσι, δημιούργησε το Covermark, το πρώτο προϊόν καμουφλάζ aka το πρώτο κονσίλερ! Το Covermark δημιουργήθηκε για να καλύπτει εκ γενετής σημάδια, τη ροδόχρου ακμή, φλεβίτιδες και κιρσούς και μεγάλα σημάδια. Πριν από αυτό δεν υπήρχε κάτι στο εμπόριο, διαθέσιμο σε κάθε γυναίκα, που να μπορεί αποτελεσματικά να καμουφλάρει τέτοιου είδους ατέλειες. Πώς και έτσι όμως; Πώς φτάσαμε στο 1920 σχεδόν χωρίς ένα προϊόν καμουφλάζ; Τι το διαφορετικό έκανε η Lydia O’Leary;
Η Lydia O’Leary πριν και μετά τη χρήση του Covermark
Η Lydia είχε γεννηθεί με ένα πολύ μεγάλο εκ γενετής σημάδι στο πρόσωπό της και ήθελε να βρει τρόπο να το καμουφλάρει. Τα προϊόντα που υπήρχαν πριν από το Covermark χρειάζονταν εκπαίδευση. Δεν ήταν εύκολα στη χρήση και δεν παρείχαν φυσικό αποτέλεσμα. Για αυτό το λόγο, οι εταιρίες δεν ενδιαφέρθηκαν για αυτά. Η Lydia O’Leary έκανε τη διαφορά γιατί δημιούργησε ένα εύχρηστο προϊόν που εξυπηρετούσε πρώτα την ίδια και τις ανάγκες της και στη συνέχεια, πήρε τα χρόνο της ώστε να εκπαιδεύσει πολύ καλά τις αισθητικούς στα καταστήματα για να μπορούν να εξηγήσουν και να δείξουν στις καταναλώτριες πώς να χρησιμοποιούν το Covermark.
Το Covermark
Επίσης, η δαιμόνια businesswoman Lydia O’Leary, αποφάσισε να κάνει μία κίνηση ματ στο μάρκετινγκ του Covermark και να το πλασάρει ως προϊόν που δεν είναι αποκλειστικά κατάλληλο για σοβαρά προβλήματά αλλά ένα προϊόν που μπορεί να αντιμετωπίσει κάτι από το οποίο υποφέρουμε όλους: Τους μαύρους κύκλους! Τα υπόλοιπα είναι ιστορία… Οι γυναίκες το λάτρεψαν και έμαθαν να το χρησιμοποιούν και στο τέλος της δεκαετίας του 30’, η Lydia O’Leary δημιούργησε ένα ακόμη προϊόν, το Spot-Stik που έγινε στην ουσία το πρώτο –μοντέρνο- κονσίλερ.
Το Spot-Stick
Πριν την Lydia O’Leary, το καμουφλάζ απασχολούσε περισσότερο γυναίκες με σοβαρά προβλήματα και… εργολάβους κηδειών. Με το σωστό μάρκετινγκ όμως, το κονσίλερ έγινε must have για τις περισσότερες γυναίκες και κολοσσοί δημιούργησαν ανάλογα προϊόντα τα οποία προσέθεσαν στη γκάμα τους. Η Helena Rubinstein για παράδειγμα, δημιούργησε το Conceal το 1942, ένα κρεμώδες προϊόν σε δύο αποχρώσεις, που προορίζονταν για καμουφλάζ, εφαρμοζόταν κάτω από το μεικάπ και πιθανότατα «γέννησε» την ονομασία concealer. Περίμενε όμως, δεν τελειώσαμε. Το κονσίλερ δεν χρησιμοποιείται μόνο για το καμουφλάζ των μαύρων κύκλων αλλά και για να φωτίσει την περιοχή των ματιών. Αυτό κάνει το λατρεμένο μας Touche Éclat του YSL εδώ και χρόνια. Το πρώτο κονσίλερ-highlighter όμως ήταν άλλο!
Fun Fact: Ξέροντας τι σημαίνει να είσαι ένα παιδί με μεγάλο εκ γενετής σημάδι στο σχολείο, η Lydia προσέθεσε στην marketing στρατηγική της και τη χρήση σε παιδιά!
Διαφήμιση του Covermark για παιδιά
Λεγόταν Ayer Magic και ήταν δημιουργία της Harriet Hubbard Ayer. Διαφημιζόταν ως «φως σε κρεμώδη μορφή» και εφαρμοζόταν πάνω από το μεικάπ για να φωτίσει σκοτεινά σημεία του προσώπου και να κάνει τις γυναίκες να δείχνουν νεότερες. Η Harriet Hubbard Ayer το δημιούργησε σε συνεργασία με τη makeup artist των σταρ του Hollywood artist Kiva Hoffman και ισχυριζόταν ότι η έρευνα των δύο διήρκησε 20 χρόνια μέχρι να καταλήξουν στη φόρμουλα που έγινε ανάρπαστη. Δεν κατάφερα να διασταυρώσω αν πράγματι πήρε 20 χρόνια αυτή η έρευνα αλλά ομολογώ ότι δεν το πιστεύω, ήταν πιθανότατα ένα –πολύ καλό- marketing trick. Τη δεκαετία του 50’. Η τηλεόραση έδωσε ένα ακόμα «βήμα» στις εταιρίες για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους και να τα κάνουν προσβάσιμα στις γυναίκες και έτσι δημιουργήθηκαν μερικά ακόμη κονσίλερ, ένα από τα οποία υπάρχει μέχρι και σήμερα: Το Erace του Max Factor.
Διαφήμιση του Ayer Magic
Σήμερα, μπορεί κανείς να βρει κονσίλερ σε κρεμώδη και υγρή μορφή, σε στικ ή σε πούδρα, σε compact μορφή ή και σε σκόνη. Το θέμα είναι ότι υπάρχει αυτό το προϊόν και αν η Lydia O’Leary δεν είχε σκεφτεί ότι μπορούμε να καμουφλάρουμε τους μαύρους κύκλους μας, δεν ξέρω που θα βρισκόμασταν σήμερα! Αστειεύομαι αλλά κατάλαβες… Ραντεβού την επόμενη Πέμπτη!
Διάβασε ακόμα: Δεν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο: Τα ραδιενεργά καλλυντικά ήταν τάση!