Πώς τα μενού των εστιατορίων μπορούν να μας παρακινήσουν να τρώμε πιο ...οικολογικά
Το World Resources Institute υποστηρίζει ότι τα προσεκτικά «μηνύματα» στο μενού που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορούν να διπλασιάσουν την πιθανότητα οι άνθρωποι να παραγγείλουν προϊόντα φυτικής προέλευσης με χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα.
Όταν κάθεσαι σε ένα εστιατόριο, το πρώτο πράγμα που κοιτάς είναι πιθανώς το μενού (τι άλλο;). Ειδικά όταν είσαι πεινασμένη αναζητάς το πιο γευστικό -κατά τη γνώμη σου ίσως- φαγητό που θα ικανοποιήσει τόσο τον ουρανίσκο όσο και το στομάχι σου. Κι αν το μενού έχει επίσης κάποιες προσφορές, τότε ακόμα καλύτερο και για την τσέπη σου.
Τι θα διαλέξεις όμως; Ένα παχυντικό μενού γεμάτο γεύση αλλά πολλές θερμίδες ή ένα ελαφρύ γεύμα που θα κάνει καλό στον οργανισμό σου; Το World Resources Institute υποστηρίζει ότι τα προσεκτικά «μηνύματα» στο μενού που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορούν να διπλασιάσουν την πιθανότητα οι άνθρωποι να παραγγείλουν προϊόντα φυτικής προέλευσης με χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα.
5 sustainability trends που θα κυριαρχήσουν το 2022
Κάτι τέτοιο όμως, όταν το ακούς, θέλεις να το παραγγείλεις όταν πεινάς; Ή μήπως οι πελάτες θα αποθαρρύνονται από ένα μενού που «φιλικό προς το περιβάλλον»;
Όχι απαραίτητα, λέει η Edwina Hughes, επικεφαλής της πρωτοβουλίας Cool Food στο World Resources Institute, έναν παγκόσμιο ερευνητικό οργανισμό στην Ουάσιγκτον, D.C. «Τα εστιατόρια συχνά ωθούν τους καταναλωτές να επιλέξουν συγκεκριμένα είδη - για παράδειγμα, το πιάτο της ημέρας ή λέγοντας τι είναι το αγαπημένο των πελατών», λέει η Hughes. «Αυτό χρησιμοποιεί την επιστήμη της συμπεριφοράς για να ωθήσει τους ανθρώπους να κάνουν μια πιο φιλική προς το κλίμα επιλογή».
Το πείραμα και τα θεαματικά αποτελέσματά του
Το ινστιτούτο, ή εν συντομία WRI, εξέτασε 10 διαφορετικά μηνύματα βιωσιμότητας με περισσότερους από 6.000 συμμετέχοντες στη μελέτη στις Ηνωμένες Πολιτείες. Δύο από τα θέματα του μηνύματος, «μικρές αλλαγές, μεγάλος αντίκτυπος» και «συμμετοχή σε ένα κίνημα» διπλασίασαν περίπου το ποσοστό των χορτοφαγικών πιάτων που παρήγγειλαν οι συμμετέχοντες (σε ένα προσομοιωμένο σενάριο ηλεκτρονικής παραγγελίας).
«Το σήμα Cool Food Meals της WRI κάνει ακριβώς αυτό. Αλλά δεν είναι κάθε εστιατόριο ή επιχείρηση τροφίμων σε θέση να προσθέσει μια ετικέτα στο μενού του αυτή τη στιγμή. Εν τω μεταξύ, η προσθήκη περιβαλλοντικών μηνυμάτων μπορεί να είναι ένα απλό και οικονομικά αποδοτικό πράγμα που μπορείτε να κάνετε τώρα για να κάνετε τη διαφορά». Το WRI πιστεύει ότι τα ευρήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από εστιατόρια και επιχειρήσεις τροφίμων για να αυξήσουν τις πωλήσεις ειδών χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα.
Αυτό είναι καλό, καθώς η παραγωγή τροφίμων αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο του συνόλου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τα τρόφιμα -με βάση τα ζώα- συμβάλλουν διπλάσιες εκπομπές σε σχέση με τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης.
Η Hughes λέει ότι ο οργανισμός της έχει μοιραστεί τα ευρήματα με διάφορες επιχειρήσεις τροφίμων και υπάρχει πολύς ενθουσιασμός. «Κάποιοι θέλουν να συνεργαστούν μαζί μας για να αρχίσουν να δοκιμάζουν περισσότερα "περιβαλλοντικά μηνύματα" με τους καταναλωτές τους στα εστιατόρια».
Πώς θα κάνεις τη διατροφή σου πιο φιλική προς τη Γη (και κατά συνέπεια, την υγεία σου)
«Η επιλογή ενός πιάτου για χορτοφάγους ή vegan θα είναι πάντα πιο φιλικό προς το κλίμα από το να φάτε ένα πιάτο με κρέας», λέει η Hughes. «Αλλά αν θέλετε να έχετε λίγο κρέας στο γεύμα σας — τότε επιλέξτε γεύματα όπου το κρέας δεν είναι ο πρωταγωνιστής της παράστασης και όπου τα λαχανικά, τα όσπρια ή τα δημητριακά αποτελούν την πλειοψηφία του πιάτου. Επιλέξτε γεύματα όπου υπάρχει μόνο ένα ζωικό προϊόν έναντι ενός γεύματος όπου υπάρχουν δύο ή περισσότερα. Ψάξτε για πιάτα όπου υπάρχει λίγο κρέας ή γαλακτοκομικά παρά πολύ».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Η Rihanna μάχεται για την κλιματική αλλαγή! Η δωρεά 15 εκ. δολαρίων για το καλό του πλανήτη
- Η αντίδραση των φιλόζωων στο fashion show του Οίκου Chanel: «Τα άλογα δεν είναι αξεσουάρ της μόδας»