Το JFK της Νέας Υόρκης γίνεται το πρώτο «πράσινο» αεροδρόμιο του κόσμου
Η καινοτομία του αεροδρομίου της Νέας Υόρκης που ανοίγει τον δρόμο προς τη βιωσιμότητα και στις αεροπορικές μετακινήσεις.
Σπουδαία καινοτομία αποτελεί το νέο Terminal One στο διεθνές αεροδρόμιο John F. Kennedy (JFK) της Νέας Υόρκης. Γιατί; Διότι σχεδιάστηκε με γνώμονα τόσο την αισθητική όσο και τη βιωσιμότητα, γι’ αυτό και κατά την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν 13.000 φωτοβολταϊκά.
Το πρώτο βιώσιμο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο έχει σχολείο & ετοιμάζεται να υποδεχθεί το κοινό το 2025
Ο μεγαλύτερος ηλιακός πίνακας της Νέας Υόρκης στο αεροδρόμιο JFK
Το νέο Terminal One του αεροδρομίου της Νέας Υόρκης κοστίζει 9,5 δισεκατομμύρια δολάρια και περιλαμβάνει ένα μικροδίκτυο για την τροφοδοσία του με ενέργεια, το οποίο είναι η απάντηση στην ενεργειακή κρίση. Αυτό το μικροδίκτυο θα επιτρέψει στον αεροσταθμό να λειτουργεί χωρίς το ηλεκτρικό δίκτυο της πόλης σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, ενώ θα παράγει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για να τροφοδοτήσει 3.570 αμερικανικά σπίτια για έναν ολόκληρο χρόνο. Δε θα ωφελήσει, δηλαδή, μόνο τον αερολιμένα, αλλά και νοικοκυριά της Νέας Υόρκης.
Ειδικότερα, το μικροδίκτυο θα παράγει 11,34 μεγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά που έχουν τοποθετηθεί στην οροφή, από κυψέλες καυσίμου αερίου και από την αποθήκευση μπαταριών. Το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας, βέβαια, θα παράγεται από τα 13.000 φωτοβολταϊκά που έχουν τοποθετηθεί στην οροφή και σημειώνουν ρεκόρ ως ο μεγαλύτερος ηλιακός πίνακας στην πόλη της Νέας Υόρκης και σε οποιοδήποτε τερματικό αερολιμένων των ΗΠΑ.
Το οικολογικό αποτύπωμα του μικροδικτύου και η σύνθεσή του
Το ενεργειακό έργο θα κατασκευάσει και θα διαχειρίζεται η AlphaStruxure, μια εταιρεία με έδρα τη Βοστώνη που ειδικεύεται στις ενεργειακές υποδομές. Σύμφωνα με την εταιρεία, το μικροδίκτυο θα παράγει 38% λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και θα μειώσει τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου κατά 98%.
Τι είναι, όμως, αυτό το μικροδίκτυο; 4 ενεργειακές νησίδες το συνθέτουν με την κάθε μία να έχει τις δικές της κυψέλες καυσίμου και αποθήκευσης μπαταρίας. Η κάθε νησίδα θα είναι ψηφιοποιημένη και αυτοματοποιημένη. Επίσης, οι νησίδες θα λειτουργούν ανεξάρτητα, αλλά θα είναι διασυνδεδεμένες και οι 3 πρώτες αναμένεται να ανοίξουν το 2026. Η 4η και τελευταία νησίδα με ενέργεια θα ανοίξει το 2029.
Ο τερματικός σταθμός 23 πυλών θα διαθέτει μεγάλους, καλά φωτισμένους εσωτερικούς χώρους και ανέσεις για να βελτιώσει την εμπειρία του ταξιδιώτη, με την πρώτη πύλη να αναμένεται να ανοίξει το 2026 και την κατασκευή του New Terminal One να ολοκληρώνεται το 2030.