«Mystery Pot»: Mία ελληνική εφαρμογή μάς δείχνει πώς θα πολεμήσουμε το food waste

Πατούλια Κατερίνα

Mιλήσαμε με τους ανθρώπους που δημιούργησαν το app που μας δείχνει πού βρίσκουμε γεύματα με έκπτωση έως και 70%! «Γιατί δεν πετάμε φαγητό», που έλεγε και η γιαγιά μας...

«End food waste»: Αυτό είναι το σύνθημα της εφαρμογής Mystery Pot, την οποία σκέφτηκαν να δημιουργήσουν τρία παιδιά, η Μαρία Τσεκουρά, ο Δημήτριος Σεϊνταρίδης και ο Κωνσταντίνος Σεϊνταρίδης.

Το Mystery Pot είναι το app, ενάντια στη Σπατάλη Τροφίμων στην Ελλάδα. Κατεβάζεις τη δωρεάν την εφαρμογή Mystery Pot και σώζεις γεύματα με έκπτωση έως και 70% (το ένα τρίτο της αρχικής τιμής), γεύματα τα οποία θα περίσσευαν στα καταστήματα. Παγκοσμίως, κάθε χρόνο πάνω από το ένα τρίτο του παραγώμενου φαγητού σπαταλάται. Και είναι αλήθεια πως το food waste είναι μια μεγάλη απειλή για τον αναπτυσσόμενο κόσμο.

«Εάν το “Food Waste” ήταν χώρα “Wasteland”, θα ήταν η 3η μεγαλύτερη παραγωγός εκπομπής CO2 μετά την Κίνα και τις ΗΠΑ», τονίζουν οι εμπνευστές του app ενώ και οι αριθμοί μιλούν μόνοι τους:

  • 88 εκατομμύρια τόνοι τροφίμων σπαταλώνται εντός Ε.Ε., τη στιγμή που 122 εκατομύρια άνρωποι βρίσκονται στο όριο της φτώχειας.
  • 74kg φαγητού ανά άτομο καταλήγουν στα σκουπίδια ετησίως σε κάθε νοικοκυριό.
  • 3.3 δις τόνοι CO2 παράγονται κάθε χρόνο λόγω της σπατάλης φαγητού.

Πώς λειτουργεί το Mystery Pot:

Ανοίγεις την εφαρμογή, βρίσκεις καταστήματα κοντά σου, αγοράζεις το μυστικό πακέτο και το παραλαμβάνεις στις ώρες που ορίζει το κατάστημα, λογικά λίγο πριν το κλείσιμο.

Κάπως έτσι απολαμβάνεις νόστιμο φαγητό σε πολύ χαμηλή τιμή με έκπτωση έως και 85%, γνωρίζεις νέα καταστήματα και προϊόντα, συμβάλλεις στη μείωση των ρύπων και αν έχεις επιχείρηση, έχεις κέρδος αντί για ζημία, με άφιξη νέων πελατών και θετική προβολή στα Μέσα Ενημέρωσης.

Μιλήσαμε με τη Μαρία Τσεκουρά, η οποία ζει και εργάζεται στην Ελβετία και μας εξήγησε πώς ακριβώς ξεκίνησε το mystery pot και στην Ελλάδα:

«Είδαμε μια αντίστοιχη εφαμρογή στην Ελβετία, ξεκινήσαμε να τη χρησιμοποιούμε και είδαμε τα θετικά για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές. Κάναμε μια έρευνα και σε άλλες χώρες, είδαμε πως σε κάποια κράτη υπάρχουν και δύο και τρεις εφαρμογές και ξεκινήσαμε να στήνουμε τεχνικά και το δικό μας app.

Ουσιαστικά, πριν έναν χρόνο, ξεκινήσαμε επίσημα με πιο απλές εφαρμογές και το καλοκαίρι του 2023, έγινε το τελικό launch με την τελική εφαρμογή».

Η Μαρία και ο Δημήτρης από την Ελβετία συνεχίζουν να τρέχουν την εφαρμογή από την Ελβετία και ο Κώστας συνεχίζει την αναζήτηση καταστημάτων στην Ελλάδα. Η ιδέα των τριών παιδιών προβλήθηκε και στο Dragon's Den στον ΑΝΤ1 και έλαβε και την υποστήριξη των dragons. Και μπορεί να μην έχουν ακόμα δουλέψει με τους dragons, όμως η δημοσιότητα που πήρε το app από την τηλεοπτική προβολή, ήταν μεγάλη.

https://www.tiktok.com/@mystery_pot/video/7274590054331223329

Η προβολή στο Dragons Den

«Το ενδιαφέρον του κόσμου υπήρξε μεγάλο. Μας έμαθε πολύς κόσμος, πολύ γρήγορα αλλά πρέπει κι εμείς να βρούμε τα καταστήματα για να λειτουργήσει σωστά η εφαρμογή. Όλα τα σχόλια του κόσμου είναι θετικά και υπάρχει ζήτηση σε πολλές περιοχές. Ουσιαστικά το app λειτουργεί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα. Η δυσκολία έγκειται στο ότι δεν γνωρίζουμε τις περιοχές στις οποίες ο κόσμος μας ζητά να επεκταθούμε και φυσικά δεν είναι εύκολη η αναζήτηση συνεργαζόμενων καταστημάτων».

Το Mystery Pot αναζητά συνεργάτες και καταστήματα για να μπορέσει να αναπτυχθεί κι άλλο.

Τι πρέπει να έχουν όμως τα συνεργαζόμενα καταστήματα για να μπουν στο app;

«Ο κάθε πελάτης μπορεί να κάνει κριτική του καταστήματος που επέλεξε. Τα σχόλια ελέγχει η ομάδα του Mystery Pot και ενημερώνει σχετικά το κατάστημα. Όπου μπαίνει ο ανθρώπινος παράγοντας δεν μπορούν να προβλεφθούν όλα. Κάποια καταστήματα έχουν πιάσει ακριβώς την ιδέα, έχουν βάλει και παραπάνω προϊόντα στο Mystery Pot και έχουν κερδίσει τον πελάτη.

Η εφαρμογή είναι από μόνη της ιδιαίτερη. Για εμάς πελάτες είναι και οι πελάτες του καταστήματος και τα ίδια τα καταστήματα. Πρέπει να βρούμε τη χρυσή τομή.

Η μεγάλη έκπτωση- στο 1/3 της τιμής είναι από μόνη της, η γραμμή που ακολουθούμε και μας διαφοροποιεί από άλλα apps. Όπως και το feedback του πελάτη, είναι για μας το άλφα και το ωμέγα».

Με δεδομένο πως το σύνθημα της φετινής Ημέρας Δημιουργικότητας και Καινοτομίας είναι το «βγες έξω και καινοτόμησε», ζητήσαμε να μάθουμε από τα παιδιά του Mystery Pot, ποια ήταν η δική τους αρχική δυσκολία στο ξεκίνημα του app:

«Πολλοί έχουν ιδέες, λίγες τολμούν και ακόμα λιγότεροι να επιμείνουν και να συνεχίσουν να στηρίζουν την ιδέα τους. Ουσιαστικά τα πιο γραφειοκρατικά πράγματα, όπως η φορολογία, είναι εκείνα που μπορούν να αποθαρρύνουν κάποιον που θέλει να καινοτομήσει. Για εμάς ήταν πιο εύκολο το τεχνικό κομμάτι με βάση το δικό μας background».

https://www.tiktok.com/@mystery_pot/video/7349496424855293216

Μπορεί ένα app σαν το Mystery Pot να είναι βιώσιμο;

Η Μαρία εξηγεί πως το app περιλαμβάνει περίπου 180 καταστήματα και για να είναι βιώσιμο το app βγάζοντας τα έξοδά του, πρέπει να έχει συνεργάτες τουλάχιστον 1000 καταστήματα. Οι ίδιοι οι founders θέλουν την καινοτομία τους να την βλέπουν να ανθίζει και πιστεύουν πως μέσα στα επόμενα χρόνια, θα καταφέρουν να είναι όχι μόνο βιώσιμοι αλλά και κερδοφόροι.

Βρες όλες τις πληροφορίες για την εφαρμογή https://mystery-pot.com/

Δες όλο το αφιέρωμα εδώ

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης